hanko Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 Witam Wszystkich, A4 alt,2001r.,284 000km przebiegu.Naczytałem się na różnych forach o olejach i postanowiłem w autku zmienić z Castrola Edge 5w30 na LiquiMolly 5w 40 (502.00),przedtem, na starym CE zrobiłem płukankę preparatem LM.Mało odczuwalna zmiana-silnik jakby trochę cichszy.Na drugi dzień odpalam-wygląda,że wszystko ok. z rury spaliny bezbarwne,a po przejechaniu 5 km z rury wydobywa się szaro-biały niewielki obłoczek.Jadę do mechanika (od wymiany oleju),a on mówi, że to zebrana woda w rurze, to przejechałem ok. 30km i spaliny bezbarwne.Dziś ta sama historia,chociaż dzień nie wilgotny i +5*C. Niepokoi mnie jeszcze to,że jak odkręcę korek wlewu oleju, na wolnych obrotach to słychać takie głuche dudnienie ok.3 razy/sek. a wcześniej tego nie było.Chyba przesadziłem z tą płukanką?Ktoś miał już podobnie i jak temu zaradzić?Pozdrawiam
Dajmon Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 Jesteś nowym właścicielem pojazdu, że wymieniłeś olej i zmieniłeś na inny, który był za starego właściciela, czy też maszynę masz od bardzo dawna i postanowiłeś zmienić olej na inny ?
hanko Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Opublikowano 25 Lutego 2017 jakNie,mam go już 2 lata, a naczytałem się wszelakich mądrości na forach,w temacie brania oleju,jak i cichszej ponoć pracy silnika na lepszym oleju, tym bardziej, że motor trochę klekotał, choć wcześniej wymieniłem wariator-regen.,łańcuch i napinacz-nowy, zawór sterujący-Alle....o.Na razie testuję,
hanko Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Opublikowano 28 Lutego 2017 Przejechałem ok. 150km i jak wyżej,zimny-z rury bezbarwny dym, nagrzany (90*C)-biały obłok,po 20 km znów bezbarwny.Olej na max na bagnecie na zimnym, a na rozgrzanym,po ok. 3 minutach od zgaszenia silnika-ok.1mm,na bagnecie mniej.Na starym oleju tak nie było.Nie jestem fachowcem od auto,ale wydaje mi się,jakby mało oleju było zasysane z miski.Może ktoś wie co jest nie tak w tym moim silniku,albo ktoś miał podobnie?
przem8 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 10 minut temu, hanko napisał: Przejechałem ok. 150km i jak wyżej,zimny-z rury bezbarwny dym, nagrzany (90*C)-biały obłok,po 20 km znów bezbarwny.Olej na max na bagnecie na zimnym, a na rozgrzanym,po ok. 3 minutach od zgaszenia silnika-ok.1mm,na bagnecie mniej.Na starym oleju tak nie było.Nie jestem fachowcem od auto,ale wydaje mi się,jakby mało oleju było zasysane z miski.Może ktoś wie co jest nie tak w tym moim silniku,albo ktoś miał podobnie? Po 3 minutach to nawet nie zdąży olej zlecieć z powrotem do miski więc nic dziwnego, że jest go mniej na bagnecie. Z tej rury to czasem nie zwykła para wodna? Płynu chłodniczego nie ubywa?
hanko Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Opublikowano 28 Lutego 2017 Po 3 minutach brakuje ok.1mm do max,poza tym,nie ubywa płynu chłodniczego.Chodzi o to,że,czy ciepły,czy zimny-prawie jednakowo na bagnecie.Jeśli chodzi o wodę,to nie jestem pewien: wczoraj i dziś nie było wilgotno,jak dzisiaj odpalałem auto,było +10*c.
przem8 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 Jakby te białe obłoki jak to określasz wynikały ze spalanego oleju to na pewno byś poczuł. Przejeździć z 1000 km i zobaczysz jaki będzie ubytek w porównaniu do poprzedniego oleju. Póki co nie szukałbym problemów na siłę
hanko Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Opublikowano 28 Lutego 2017 Jutro podjadę do mechanika-dobrze byłoby przeczyścić smok od pompy,ze względu na dziwny poziom oleju w misce.Co do białej chmurki,to chyba odpuszczę
hanko Opublikowano 1 Marca 2017 Autor Opublikowano 1 Marca 2017 Przejechać 1000km. to się zobaczy.Ciekawe, jaka różnica poziomu oleju na bagnecie powinna być gdy silnik ciepły/zimny?
akro023 Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 zalezy ile masz zalane, ale jak powiedzmy ze max na zimnym to na cieplym bedzie cos ok min
hanko Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Dnia 1.03.2017 o 22:33, akro023 napisał: zalezy ile masz zalane, ale jak powiedzmy ze max na zimnym to na cieplym bedzie cos ok min Witam,opisane wyżej zjawisko występowało, bo jeżdziłem na krótkich odcinkach.Jak zrobiłem trasę (Gdańsk),wszystko wróciło do normy,po 1000km zawołał o dolewkę,wystarczyło 350ml oleju.Myślę,że będzie ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się