Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia 6 biegów zamiast 5 do 1.8T FWD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 25.02.2017 o 17:44, buulee napisał:

 

 

Witam . Pewnie sporo ludzi o tym myśli , a że jestem świeżo po takiej właśnie modyfikacji postanowiłem się podzielić zgromadzoną wiedzą na ten temat.

Napisze co i jak póki pamiętam.

Wszystko w temacie dotyczy ośki - nie quattro.

Zakres modyfikacji jest naprawdę mały – ale pod warunkiem że mamy model z końca 2006 roku – bez czujnika prędkości w skrzyni.

 

Bardzo łatwo to sprawdzić – trzeba spojrzeć na skrzynie biegów spod maski, mniej więcej pod zbiorniczkiem od płynu chłodniczego widać flanszę lewej półosi.

Starsze wersje mają tam czujnik z kostką – sterczy prosto do góry.

Nowsze wersje mają plastikowy korek i nie ma kostki z kablami.

W wersji z czujnikiem po przeróbce gdy nie ma  miejsca na czujnik w 6-ścio biegowej skrzyni, pojawia się problem gdyż czujnik prędkości ze skrzyni daje sygnał do ecu silnika i nie będzie działał np.tempomat. Da się to obejść podając sygnał z zegarów jednak nie wiem dokładnie jak to zrobić  - może ktoś wie to dopisze.

Dla posiadaczy nowszej wersji przeróbka jest banalna pod względem elektrycznym i mechanicznym. Tą wersję opisze gdyż mam auto z 2007roku.

Najpierw napisze co pasuje :

Półosie ,

Rozrusznik,

Koło dwumasowe i sprzęgło

Aluminiowy trawers pod skrzynią biegów

 

Teraz co nam potrzeba do przeróbki – czyli co nie pasuje od skrzyni  5b:

Wybierak (lewarek) – pasuje od B7 TFSI i benzyna 6cyl – musi być  6 biegów

Numer 8E0711055L 8E0711055P   cena używki 80-200zł

Łapa skrzyni – sama część z gumą pasuje – nie pasuje natomiast aluminiowy odlew przykręcany do skrzyni i do poduszki.

Ta część pasuje od wszystkich manualnych skrzyń 2.0 TFSI 1.9/2.0 TDI  6 biegów

ad

Numer 8E0399105HM  , sprzedawcy używek cenią ją mocno bo podobno pęka nawet przy małym dzwonie no i idzie do każdej przekładnika 6b.

Sprzedawcy podają często numer samego odlewu który nie występuje w etka 8E0399115P  ceny 280-350zł za używkę  -  nowa w Aso 370zł po rabacie.

Łapa sprzęgła - ta od 6 biegów ma inny kształt - numer 01X141719B  - najlepiej kupić ze skrzynią.

Gałka biegów – do wyboru jak kto woli – ja kupiłem sam kapselek 6 biegów za 20zł

Olej -  w razie jakby skrzynia była sucha - Shell Spirax S4 G 75W-90 VW 501.50.  cena ok. 30zł/litr

Kostka do czujnika wstecznego – typowa 2 pinowa VW  średniej wielkości, plus 20cm przewodu. Trzeba uciąć starą kostkę przy budzie , przedłużyć dolutowując 20cm przewodu i dołożyć kostkę pasującą do czujnika w skrzyni 6b - cena 20zł używka

Jedna śruba mocująca skrzynię 6b do bloku jest dłuższa  - taka akurat poniewiera się w każdym warsztacie :)  numer N90524203

No i Skrzynia :)    - mamy do wyboru w zasadzie dwa typy skrzyń 6b do benzyny  :

 

GVC 6 biegowa stosowana np. w A6 C6  2.0 TFSI lub A4  3.0 ma praktycznie takie same przełożenia 1-5 i dłuższą 6   ceny od 480 – 1200zł używka.

Wybrałem właśnie tą ze względu na fajną dynamikę na 6 tym biegu.

GVD 6 biegowa stosowana w A4 B7  2.0 TFSI  - ma praktycznie takie same przełożenia 1-5 i ta ma naprawdę dłuuugi 6 bieg.

W moim odczuciu daje rade w 2.0TFSI  i w mocnym 1.8T . w seryjnym znacznie zamula silnik na 6 biegu.  Ceny j.w.

 

Przełożenia :

6 biegów GVD                          6 biegów GVC          5 biegów ( całkowite)

 

1 - 3.778 (13.98)                     3.667 (13.75)                       3.667 (13.75)

2 - 2.176 (8.05)                       2.053 (7.7)                           2.053 (7.7)

3 - 1.429 (5.29)                      1.423 (5.34)                        1.37 (5.14)

4 - 1.092 (4.04)                      1.065 (3.99)                         1.032 (3.87)

5 - 0.838 (3.1)                        0.853 (3.2)                            0.8 (3)

6-                                            0.73 (2.74)                           0.658 (2.47)

 

R-    3.444                                3.4                                        3.4

Główne -    3.7                       3.75                                      3.75

 

 Ogólnie polecam tą modyfikacje jak ktoś lata sporo w trasie

Wybrałem skrzynie GVC – teraz przy

3000obr mam nie 120km/h a 140km/h

4000obr było 155km/h jest 180km/h (licznikowe)

Jest sporo ciszej i od 140km/h przyspiesza na 6 biegu całkiem żwawo – silnik jeszcze seria BFB

 

Całkowity koszt wyniósł mnie około 1100zł bez robocizny.

Nie opisuje jak się wyjmuje skrzynię – kto się sam decyduje na taką robotę ma o tym pojęcie a jak nie ma  to niech da wszystkie graty mechanikowi :)

 

 

 

 

Siema mam pytanie czy do silnika 1.8 turbo bfb jest możliwość założenia sprzęgła silnika 2 l TFSI 200 koni i skrzynia jest gvc

Opublikowano

Cześć. Zabieram się za swapa w moim 1.8T BFB ośka. Pytanie o sprzęgło - czy na pewno pasuje? Chce założyć skrzynie GVD, a z tego co widzę w 2.0TFSI sprzęgło miało tarcze 240mm, a w BFB jest niby 230mm. Ktoś może potwierdzić? 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czy tylko te wybieraki o tych numerach co w pierwszym poście pasują? 

Opublikowano
W dniu 2.06.2021 o 13:31, Matel napisał:

Cześć. Zabieram się za swapa w moim 1.8T BFB ośka. Pytanie o sprzęgło - czy na pewno pasuje? Chce założyć skrzynie GVD, a z tego co widzę w 2.0TFSI sprzęgło miało tarcze 240mm, a w BFB jest niby 230mm. Ktoś może potwierdzić? 

Czy udało Ci się wszsytko wymienić? 

Opublikowano
W dniu 4.08.2021 o 15:49, krzychupower napisał:

Czy udało Ci się wszsytko wymienić? 

Niestety od 1.5 miesiąca skrzynia leży w garażu i nie mam kiedy się za to zabrać.

Opublikowano (edytowane)

Jakby Ktoś potrzebował, to mam wybierak do tych skrzyń. Więcej PW

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

Nie wiem skad autor brał dane o przełożeniach ale strona 

WWW.KOLHOSNIKI.RU

Paramètres de toutes les boîtes de vitesses VAG (Audi, Skoda, Volkswagen, Seat).

  podaje inaczej

obraz_2022-03-02_105803.png.d001b4d70ab57eb623b2d6ab84fd1901.png

GVC i GVD to takie same przełożenia.

Opublikowano

Dałbyś konkretne namiary co trzeba najchętniej bym prosił nr telefonu do cb odwdzięczę się bo u mnie słabo z taką wiedzą.. będę mega wdzięczny 

Opublikowano

Ma ktoś może wybierak i cięgna 8E0711055P 8E0711055L? Planuje swapa 5b na 6b w ośce. Resztę części można znaleźć na internecie, ale problem jest właśnie z tymi. Jeśli macie resztę części potrzebnych na swapa łącznie ze skrzynia to piszcie na PW. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...