Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Gdzie jest odma i jak ją wyciągnąć ?


kos43

Rekomendowane odpowiedzi

Do stomi: Na połaczeniu odmy i korpusu silnika jest gumowa uszczeleczka, która powinna powstrzymywać wycieki ale to nie jest połaczenie mocne a tylko dla określonych warunków ciśnienia - ma pewną luźność, samą kształtkę mozna obracać. Także jak ta kształtka jest zabrudzona i zapchana brudkami to wywala poprzez wspomnianą gumowa uszczeleczkę na silnik. Wymień odme na nową, nie tylko bedzie czysto ale i silnik będzie bardziej dynamiczny i stabilny w pracy, bo teraz ciśnienie z komory nie dociera do przepustnicy.

Zdrówka :hi:

Nikoa4: W ADR - jest w plastiku sitko metalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wyciągałeś całość razem z tą plastikowa puszka co jest przykręcona do bloku silnika na trzy śruby imbusowe czy jak to sie tam nazywa?czy tylko ta rurkę co do niej wchodzi ?pytam bo ja właśnie wyciągnęłam ta rurkę była pęknięta i wyrzygało przeznią trochę oleju.i nie wiem czy wymienić mam tylko tą rurkę czy to obudowę co do niej wchodzi też?jeśli nie ma tam żadnego filtra to nie ma sensu ruszać, bo jest trochę dodatkowego rozkręcania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie nico :

jak poszła naprawa??co pan wkońcu musiał wymienić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba czeka mnie to samo. mozesz podac ile kosztowal materiał. sam sobie robiłeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem odme dzisiaj w swojej A4 2.0 benzynka. Była uszkodzona od dołu i w srodku. Po wymianie odmy, koszt w serwisie 40zł i założeniu na górze nowego trójnika chodzi teraz jak ta lala! :> Ładnie sie wkreca na obrotyt i ma ładnego kopa. Wczesnie auto zbierało sie na na dwa razy i bylo przymulone. Teraz cud malina! :>

Zdjecia:

700b5f82e4109b07med.jpg

c71314c017988e76med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do mojego silnika jaki bedzie nr. katalog. tej odmy podobno sa kłopoty ze zdobyciem . tylko serwis??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wyciagałem pierwszym razem zdejmując kolektor (nie polecam tej drogi, bo jest duzo demontarzu).

Lepiej wyciagnac alternator i masz super dojscie wtedy.

Ale u Ciebie bedzie troche inaczej bo inny model, hmm. :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:confused4: chyba bardzo mało jest producenyów tych czesci bo nigdzie nie moge jej znależć zeby np porównać ceny . taki jest nr. tej cześci do mnie? 058 103 213 (mowa o wycieku oleju z tego miejsca)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam mały problem, z silnikiem 1.6 97r, raz na jakis czas falują mi obroty tak z 300-500 pozniej jak wyłącze silknik i odpale po paru minutach to juz jest wszystko ok. Co moze byc przyczyną tego zjawiska? dziekuje z gory za odpowiedzi

Pozdrawiam wszystkich klubowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę że przyczynę dymienia powinieneś szukac gdzie indziej,mam taki sam silnik i miałem pękniętą odmę,ale wcale mi nie dymił tylko obroty falowały no i oczywiście uwalone wszystko w koło było olejem :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy. Dziękuję za wpisy bo już się martwiłem o swoje autko. Mam upaćkany bok silnika olejem i falowały mi troszkę obroty, już się bałem. Sprawdziłem odmę i okazuje się, że jest pęknięta po długości. Biorę się za wymianę. Pozdrawiam.[br]Dopisany: 16 Listopad 2009, 20:55_________________________________________________Witam... Wymieniłem odmę w swoim autku bez zdejmowania kolektora. MASAKRA !!! Strasznie ciężko się wyjmowało, szczegolnie kiedy porwała się na kawałki. założenie nowej to już pikuś :cool1: Niestety dalej, kiedy jest zimny to falują mi obroty. Kiedy się nagrzeje to już jest git. A najgorsze, że za jakies 5 godzin kobitka wjechała mi w tył i rozbiła mi autko...;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM. WŁAŚNIE JESTEM PO WYMIANIE ODMY W 1,8 ADR 97R. ZACZĘŁO SIĘ OD TEGO ŻE OBROTY SILNIKA SPADAŁY CHWILOWO PO DODANIU GAZU DO OK 400-500 I ZARAZ WYRÓWNYWAŁY SIĘ NA 900. WZIĄŁEM SIĘ ZA CZYSZCZENIE PRZEPUSTNICY I OKAZAŁO SIE ŻE ODMA JEST PĘKNIĘTA NA LĄCZENIU Z GUMOWYM WĘŻEM.NIESTETY ROBIŁEM TO W SOBOTĘ WIECZOREM I NIGDZIE NIE MOGŁEM JEJ KUPIĆ. WYCZYSCIŁEM PRZEPUSTNICĘ I ZŁOŻYŁEM TAK JAK BYŁO. SYTUACJA Z OBROTAMI NIE ZMIENIŁA SIĘ.JAK SIĘ WZIĄŁEM ZA SZUKANIE DRUGIEJ ODMY TO MAM TERAZ DWIE I OD RAZU POWIEM ŻE OD 1,8 T PASUJE DO 1,8 GOŁY. DZISIAJ ZMIENIŁEM I POWIEM SZCZERZE ŻE Z OBROTAMI JEST OK. NIESTETY ABY JĄ WYMIENIĆ TRZEBA WYMONTOWAĆ PRZEPUSTNICĘ BĄDŻ KOLEKTOR DOLOTOWY.JA POSZEDŁEM PIERWSZĄ DROGĄ.POMIMO POWAŻNEJ NIESZCZELNOŚCI-CAŁKOWITE ODERWANIE SIĘ WĘŻYKA OD ODMY-NIE ZAUWAŻYŁEM ABY SILNIK BYŁ BRUDNY W OLEJU. ZACZĄŁEM WIEŻYĆ W PRZEBIEG MOJEGO SAMOCHODU :> 170 TYS. MAM NADZIEJĘ ŻE MOJA WIADOMOŚĆ PRZYDA SIE INNYM UZUTKOWNIKOM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...