Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 TDI Avant by Pawisco


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Audi szykuje się do sezonu zimowego :P

Wpadły nowe wycieraczki Oximo do szyb przednich, dywaniki gumowe Petex (moim zdaniem są całkiem niezłe jak za tą kasę) i blachy pod Isofix (miałem oryginalne otwory, więc montaż to kilka minut).

20171012_165117.jpg

Podjechałem ostatnio na SKP sprawdzić sobie zawieszenie... Okazało się, że wszystkie wahacze jeszcze w oryginale, spokojnie mogę jeszcze jeździć, amortyzatory też są w normie, ale przedni prawy jest leciutko zapocony... Największy problem mam ze śrubami geometrii z tyłu, widać że dawno nikt tego nie ruszał i na pewno w przyszłości będzie z tym problem. Jeśli śruby nie puszczą, będzie grubsza robota. Mimo to planuję podjechać na geometrię sprawdzić, czy nie ma żadnych odchyłów.

Opublikowano (edytowane)

jak Ci opony równomiernie zdziera to po sprawdzać? 

co Ty masz tak ostro porysowane te plastiki wewnątrz przy progach? przecież to tragicznie wygląda. nie chce Cię martwić ale tam przebieg to ostro był zwalany.

Edytowane przez tobias
Opublikowano
18 godzin temu, Pawisco napisał:

dywaniki gumowe Petex (moim zdaniem są całkiem niezłe jak za tą kasę)

Kształtem jak ORI, ale wzór o wiele gorszy :P

18 godzin temu, Pawisco napisał:

Największy problem mam ze śrubami geometrii z tyłu, widać że dawno nikt tego nie ruszał i na pewno w przyszłości będzie z tym problem. Jeśli śruby nie puszczą, będzie grubsza robota.

Tam jak coś i tak trzeba użyć nowych mimośrodowych śrub regulacyjnych ;)

3 godziny temu, tobias napisał:

co Ty masz tak ostro porysowane te plastiki wewnątrz przy progach? przecież to tragicznie wygląda

Musiał ktoś coś wkładać - wyjmować ? Może fotele ? Fotelik ? Albo odkurzaczem nie rysujesz Paweł ? 

 

Opublikowano

Plastiki tak źle nie wyglądają, wpływ na to ma jakość zdjęcia i to, że auto trochę brudne. Oczywiście, są trochę porysowane i to jest jak najbardziej normalne w prawie 15-letnim aucie, zwłaszcza w takich miejscach, nie popadajmy w paranoję :) Widziałem ostatnio 2-miesięczne salonowe auto z przebiegiem 4500, którym jeździ piesek dodatkowo i wygląda w środku dużo gorzej niż moje :wink: dla mnie ważne, że zawieszenie nadal fabryka, silnik suchy i dobrze się sprawuje, sprzęgło i skrzynia pracują bez zarzutów, a jak ogarnę środek Natural Lookiem i nałożę wosk na lakier, wygląda jak zadbany i prawie nowy samochód :)

Wzór dywaników gorszy niż ORI , ale wolę na tym przyoszczędzić, a zainwestować w coś innego. Petexy tylko na zimę, są praktyczniejsze i wygodniejsze w utrzymaniu czystości, to mi wystarczy.

Opublikowano
13 godzin temu, Pawisco napisał:

wygląda jak zadbany i prawie nowy samochód

:facepalm: kolego prawie to robi wielką różnicę, wpadłes w samozachwyt, no ale co tam jak jedziesz to plastików nikt nie widzi.

Opublikowano

Pany nie ma się co podniecać :P Każda B6 ma zapewne "jakiś" mankament, którego właściciel się wstydzi :P I nie musi on wynikać z jego winy - a z dbałości poprzednich właścicieli... Gdyby było nas stać na nowe auto i trzymalibyśmy je i użytkowali od poczatku w takich warunkach jakich byśmy chcieli, to podejrzewam, że większość z nas miała by teraz auta w o wiele lepszej kondycji niż kupił... Niejedna ładna fura z forum ma jakiś tam mankament, nieraz widać po zdjęciach... Pewne rzeczy trzeba umieć wybaczyć 15 letniemu autu... :hi:Na całe szczęście w B6 jakość elementów jeszcze trzymała poziom i mimo wieku auta prezentują się godnie :thumbup1:

Opublikowano

do samozachwytu mi daleko, z przymrużeniem oka napisałem to, że zadbane i prawie nowe, widać nie każdy zrozumiał ;) punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, totalny amator w zakresie detailingu, jak ja, twierdzi, że jest ładnie i mu się podoba, ale profesjonalista stwierdzi, że jest słabo i trzeba poprawić, normalne :)

Opublikowano

Czas odświeżyć temat. Sezon zimowy w pełni, Audi nie jeździ zbyt wiele, średni przebieg miesięczny to około 1500 km. Co najważniejsze nic się nie dzieje :) Mimo to zbierają się fundusze i czynione są pewne inwestycje :P po kolei...

1. Jeszcze w starym roku miałem problem z mikrostykiem drzwi kierowcy (typowe objawy brak świateł przy otwarciu drzwi). Zakupiłem polecany mikrostyk na Allegro za 12 zł, wymieniłem jedynie górną część z przyciskiem i pękniętą sprężynkę. Robota dla 10-latka z małym palcami, ale udało się naprawić bez wyjmowania zamka :P

20171021_122733.jpg

2. Mimo że w moim regionie zima jest w miarę łagodna, nie ma wielkich mrozów i auto jest garażowane, zdecydowałem się na wymianę świec żarowych (gdy kupiłem auto nie wymieniałem ich). Zakupione oczywiście polecane na forum Beru GN046.

IMG_20180220_184710.jpg

3. Zakupiłem nowy włącznik świateł, ale jeszcze nie chciało mi się wymienić, czeka na półce :)

IMG_20180220_184729.jpg

4. Teraz grubszy temat, objawy - zgrzyt przy zmianie biegów, na początku pomyślałem o sprzęgle lub skrzyni, ale okazało się, że ten zgrzyt pochodzi z turbosprężarki (gdy odpuszczam gaz również to słychać i tylko na zimnym silniku, później cisza). Przestudiowałem temat z forum i mam zamiar zregenerować turbo. Na szczęście mam kuzyna, który się tym zajmuje więc temat dobrze ogarnie. Póki co zakupiłem nowe uszczelki i śruby, na dniach mam zamiar się za to zabrać.

IMG_20180220_184753.jpg

5. Truskawka na torcie - nowe felgi :) na razie bez opon, które będę miał na dniach, myślę że ładnie siądzie. Parametry felg 18x8 ET47, więc bez dystansów się chyba nie obejdzie.

IMG_20180213_164556.jpg

W marcu jeszcze przegląd okresowy + ubezpieczenie, więc trochę wydatków...

 

 

 

 

Opublikowano

Felgi ładne, dodadzą zadziora :thumbup1:

Opublikowano

Dobre felgi :) Na przod 15/17mm i na tyl 20mm dystansik [emoji12]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Jako, że nie mam doświadczenia z dystansami, co polecacie? Górna półka H&R czy coś innego, tańszego? Felgi udało się kupić w dobrej cenie, więc czekam na wiosnę :D

Opublikowano

Dystom.pl  Używam obecnie 5mm i 13mm, zero bicia, wszystko jak należy. 

Opublikowano

Ja od siebie rowniez polece dystom. Caly poprzedni sezon smigalem na ich dystansach. Zero problemow.

Aczkolwiek teraz, chyba zdecyduje sie na RRCustom. :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ja od siebie rowniez polece dystom. Caly poprzedni sezon smigalem na ich dystansach. Zero problemow.

Aczkolwiek teraz, chyba zdecyduje sie na RRCustom. :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Klawe te fele . :banan: Jaka to firma ?

Opublikowano
W dniu 21.02.2018 o 20:36, dekiel 13 napisał:

Klawe te fele . :banan: Jaka to firma ?

To ori z B8. Mogłem wziąc do nich "pająki" zamiast czarnych kapsli ale jakoś bardziej mi się takie podobają :)IMG_20180223_153036.jpg

IMG_20180223_153045.jpg

Opublikowano

Powolutku szykujemy się do wiosny.

10.03.2018

Auto było na przeglądzie rejestracyjnym, nie było żadnych problemów. Zawieszenie ok, amortyzatory w normie, hamulce działają. Tak jak ma być.

31.03.2018

Wcześniej zakupiłem nowe opony letnie Zeetex HP1000 w rozmiarze 225/40/R18. Cena była bardzo dobra, więc zdecydowałem się na nowe gumy. Wiadomo, że to nie Goodyear lub Conti, ale myślę że trochę na nich pojeżdżę :) Dodatkowo musiałem zakupić pierścienie centrujące do felg 66.6 -> 57.1 oraz wentyle, które są ukryte w feldze i nadają inny wygląd, myślę, że oryginalne rozwiązanie. Ostatnim zakupem są dystanse, ponieważ felgi mają ET=47 i są mocno schowane w nadkolach. Zdecydowałem się na konfigurację 13 mm przód, 17 mm tył. Dystanse powinny przyjść zaraz po świętach. Dziś przygotowałem komplet kół na sezon letni (mycie, woskowanie felg, dressing opon). We wtorek montaż na aucie.

IMG_20180331_133605.jpgIMG_20180331_133620.jpgIMG_20180331_133806.jpgIMG_20180306_170539.jpg

 

W następnym tygodniu po świętach będzie trochę grzebanie w silniku - regeneracja turbosprężarki, serwis olejowo-filtrowy, usunięcie wycieku oleju :P

Wesołych Świąt!

Opublikowano

Koło zrobi robotę ;)

Opublikowano

07.04.2018

Montaż kół na sezon letni. Zamontowałem też dystanse przelotowe z dystom.pl - 13 mm przód, 17 mm tył wraz z nowymi śrubami. Myślę, że wyszło nieźle :)

IMG_20180405_190138.jpg

Opublikowano

14.04.2018

Kilka dni temu wytargałem turbo i musiałem unieruchomić auto. Turbina trafiła do kompleksowej regeneracji. W międzyczasie zamówiłem olej i komplet filtrów. Zrobiłem 10000 km od ostatniej wymiany, więc dobrze się złożyło. Odebrałem turbo - dość duża ilość nagaru, zapieczona geometria, ale wszystko zostało wyczyszczone, sprawdzone i wyważone. Muszę przyznać, że auto ostatnią większą trasę zrobiło w październiku, później jazda głównie "wokół komina" na krótkich odcinkach i to też miało spory wpływ na awarię sprężarki. Montaż na aucie na nowych uszczelkach i śrubach. Pomiędzy kręceniem śrubek zlewał się olej. Po złożeniu wszystkiego do kupy i uzupełnieniu olejem odpiąłem zasilanie pompowtrysków i kilka razy zakręciłem silnikiem, aby olej dotarł do turbosprężarki. Później już tylko jazda próbna :) brak chrobotania, auto równo przyspiesza, a silnik ładnie pracuje na świeżym oleju :P

IMG_20180412_115736.jpgIMG_20180414_105103.jpgIMG_20180414_105321.jpgIMG_20180414_105329.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...