Pawisco Opublikowano 17 Października 2017 Autor Opublikowano 17 Października 2017 Audi szykuje się do sezonu zimowego Wpadły nowe wycieraczki Oximo do szyb przednich, dywaniki gumowe Petex (moim zdaniem są całkiem niezłe jak za tą kasę) i blachy pod Isofix (miałem oryginalne otwory, więc montaż to kilka minut). Podjechałem ostatnio na SKP sprawdzić sobie zawieszenie... Okazało się, że wszystkie wahacze jeszcze w oryginale, spokojnie mogę jeszcze jeździć, amortyzatory też są w normie, ale przedni prawy jest leciutko zapocony... Największy problem mam ze śrubami geometrii z tyłu, widać że dawno nikt tego nie ruszał i na pewno w przyszłości będzie z tym problem. Jeśli śruby nie puszczą, będzie grubsza robota. Mimo to planuję podjechać na geometrię sprawdzić, czy nie ma żadnych odchyłów.
tobias Opublikowano 18 Października 2017 Opublikowano 18 Października 2017 (edytowane) jak Ci opony równomiernie zdziera to po sprawdzać? co Ty masz tak ostro porysowane te plastiki wewnątrz przy progach? przecież to tragicznie wygląda. nie chce Cię martwić ale tam przebieg to ostro był zwalany. Edytowane 18 Października 2017 przez tobias
kamil-vag Opublikowano 18 Października 2017 Opublikowano 18 Października 2017 18 godzin temu, Pawisco napisał: dywaniki gumowe Petex (moim zdaniem są całkiem niezłe jak za tą kasę) Kształtem jak ORI, ale wzór o wiele gorszy 18 godzin temu, Pawisco napisał: Największy problem mam ze śrubami geometrii z tyłu, widać że dawno nikt tego nie ruszał i na pewno w przyszłości będzie z tym problem. Jeśli śruby nie puszczą, będzie grubsza robota. Tam jak coś i tak trzeba użyć nowych mimośrodowych śrub regulacyjnych 3 godziny temu, tobias napisał: co Ty masz tak ostro porysowane te plastiki wewnątrz przy progach? przecież to tragicznie wygląda Musiał ktoś coś wkładać - wyjmować ? Może fotele ? Fotelik ? Albo odkurzaczem nie rysujesz Paweł ?
Pawisco Opublikowano 18 Października 2017 Autor Opublikowano 18 Października 2017 Plastiki tak źle nie wyglądają, wpływ na to ma jakość zdjęcia i to, że auto trochę brudne. Oczywiście, są trochę porysowane i to jest jak najbardziej normalne w prawie 15-letnim aucie, zwłaszcza w takich miejscach, nie popadajmy w paranoję Widziałem ostatnio 2-miesięczne salonowe auto z przebiegiem 4500, którym jeździ piesek dodatkowo i wygląda w środku dużo gorzej niż moje dla mnie ważne, że zawieszenie nadal fabryka, silnik suchy i dobrze się sprawuje, sprzęgło i skrzynia pracują bez zarzutów, a jak ogarnę środek Natural Lookiem i nałożę wosk na lakier, wygląda jak zadbany i prawie nowy samochód Wzór dywaników gorszy niż ORI , ale wolę na tym przyoszczędzić, a zainwestować w coś innego. Petexy tylko na zimę, są praktyczniejsze i wygodniejsze w utrzymaniu czystości, to mi wystarczy.
tobias Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 13 godzin temu, Pawisco napisał: wygląda jak zadbany i prawie nowy samochód kolego prawie to robi wielką różnicę, wpadłes w samozachwyt, no ale co tam jak jedziesz to plastików nikt nie widzi.
kamil-vag Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 Pany nie ma się co podniecać Każda B6 ma zapewne "jakiś" mankament, którego właściciel się wstydzi I nie musi on wynikać z jego winy - a z dbałości poprzednich właścicieli... Gdyby było nas stać na nowe auto i trzymalibyśmy je i użytkowali od poczatku w takich warunkach jakich byśmy chcieli, to podejrzewam, że większość z nas miała by teraz auta w o wiele lepszej kondycji niż kupił... Niejedna ładna fura z forum ma jakiś tam mankament, nieraz widać po zdjęciach... Pewne rzeczy trzeba umieć wybaczyć 15 letniemu autu... Na całe szczęście w B6 jakość elementów jeszcze trzymała poziom i mimo wieku auta prezentują się godnie
Pawisco Opublikowano 19 Października 2017 Autor Opublikowano 19 Października 2017 do samozachwytu mi daleko, z przymrużeniem oka napisałem to, że zadbane i prawie nowe, widać nie każdy zrozumiał punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, totalny amator w zakresie detailingu, jak ja, twierdzi, że jest ładnie i mu się podoba, ale profesjonalista stwierdzi, że jest słabo i trzeba poprawić, normalne
Pawisco Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Opublikowano 21 Lutego 2018 Czas odświeżyć temat. Sezon zimowy w pełni, Audi nie jeździ zbyt wiele, średni przebieg miesięczny to około 1500 km. Co najważniejsze nic się nie dzieje Mimo to zbierają się fundusze i czynione są pewne inwestycje po kolei... 1. Jeszcze w starym roku miałem problem z mikrostykiem drzwi kierowcy (typowe objawy brak świateł przy otwarciu drzwi). Zakupiłem polecany mikrostyk na Allegro za 12 zł, wymieniłem jedynie górną część z przyciskiem i pękniętą sprężynkę. Robota dla 10-latka z małym palcami, ale udało się naprawić bez wyjmowania zamka 2. Mimo że w moim regionie zima jest w miarę łagodna, nie ma wielkich mrozów i auto jest garażowane, zdecydowałem się na wymianę świec żarowych (gdy kupiłem auto nie wymieniałem ich). Zakupione oczywiście polecane na forum Beru GN046. 3. Zakupiłem nowy włącznik świateł, ale jeszcze nie chciało mi się wymienić, czeka na półce 4. Teraz grubszy temat, objawy - zgrzyt przy zmianie biegów, na początku pomyślałem o sprzęgle lub skrzyni, ale okazało się, że ten zgrzyt pochodzi z turbosprężarki (gdy odpuszczam gaz również to słychać i tylko na zimnym silniku, później cisza). Przestudiowałem temat z forum i mam zamiar zregenerować turbo. Na szczęście mam kuzyna, który się tym zajmuje więc temat dobrze ogarnie. Póki co zakupiłem nowe uszczelki i śruby, na dniach mam zamiar się za to zabrać. 5. Truskawka na torcie - nowe felgi na razie bez opon, które będę miał na dniach, myślę że ładnie siądzie. Parametry felg 18x8 ET47, więc bez dystansów się chyba nie obejdzie. W marcu jeszcze przegląd okresowy + ubezpieczenie, więc trochę wydatków...
muunv Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Dobre felgi Na przod 15/17mm i na tyl 20mm dystansik [emoji12]Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pawisco Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Opublikowano 21 Lutego 2018 Jako, że nie mam doświadczenia z dystansami, co polecacie? Górna półka H&R czy coś innego, tańszego? Felgi udało się kupić w dobrej cenie, więc czekam na wiosnę
Onyks Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Dystom.pl Używam obecnie 5mm i 13mm, zero bicia, wszystko jak należy.
muunv Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Ja od siebie rowniez polece dystom. Caly poprzedni sezon smigalem na ich dystansach. Zero problemow. Aczkolwiek teraz, chyba zdecyduje sie na RRCustom. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
muunv Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Ja od siebie rowniez polece dystom. Caly poprzedni sezon smigalem na ich dystansach. Zero problemow. Aczkolwiek teraz, chyba zdecyduje sie na RRCustom. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pawisco Opublikowano 23 Lutego 2018 Autor Opublikowano 23 Lutego 2018 W dniu 21.02.2018 o 20:36, dekiel 13 napisał: Klawe te fele . Jaka to firma ? To ori z B8. Mogłem wziąc do nich "pająki" zamiast czarnych kapsli ale jakoś bardziej mi się takie podobają
Pawisco Opublikowano 31 Marca 2018 Autor Opublikowano 31 Marca 2018 Powolutku szykujemy się do wiosny. 10.03.2018 Auto było na przeglądzie rejestracyjnym, nie było żadnych problemów. Zawieszenie ok, amortyzatory w normie, hamulce działają. Tak jak ma być. 31.03.2018 Wcześniej zakupiłem nowe opony letnie Zeetex HP1000 w rozmiarze 225/40/R18. Cena była bardzo dobra, więc zdecydowałem się na nowe gumy. Wiadomo, że to nie Goodyear lub Conti, ale myślę że trochę na nich pojeżdżę Dodatkowo musiałem zakupić pierścienie centrujące do felg 66.6 -> 57.1 oraz wentyle, które są ukryte w feldze i nadają inny wygląd, myślę, że oryginalne rozwiązanie. Ostatnim zakupem są dystanse, ponieważ felgi mają ET=47 i są mocno schowane w nadkolach. Zdecydowałem się na konfigurację 13 mm przód, 17 mm tył. Dystanse powinny przyjść zaraz po świętach. Dziś przygotowałem komplet kół na sezon letni (mycie, woskowanie felg, dressing opon). We wtorek montaż na aucie. W następnym tygodniu po świętach będzie trochę grzebanie w silniku - regeneracja turbosprężarki, serwis olejowo-filtrowy, usunięcie wycieku oleju Wesołych Świąt!
Pawisco Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2018 07.04.2018 Montaż kół na sezon letni. Zamontowałem też dystanse przelotowe z dystom.pl - 13 mm przód, 17 mm tył wraz z nowymi śrubami. Myślę, że wyszło nieźle
Pawisco Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2018 14.04.2018 Kilka dni temu wytargałem turbo i musiałem unieruchomić auto. Turbina trafiła do kompleksowej regeneracji. W międzyczasie zamówiłem olej i komplet filtrów. Zrobiłem 10000 km od ostatniej wymiany, więc dobrze się złożyło. Odebrałem turbo - dość duża ilość nagaru, zapieczona geometria, ale wszystko zostało wyczyszczone, sprawdzone i wyważone. Muszę przyznać, że auto ostatnią większą trasę zrobiło w październiku, później jazda głównie "wokół komina" na krótkich odcinkach i to też miało spory wpływ na awarię sprężarki. Montaż na aucie na nowych uszczelkach i śrubach. Pomiędzy kręceniem śrubek zlewał się olej. Po złożeniu wszystkiego do kupy i uzupełnieniu olejem odpiąłem zasilanie pompowtrysków i kilka razy zakręciłem silnikiem, aby olej dotarł do turbosprężarki. Później już tylko jazda próbna brak chrobotania, auto równo przyspiesza, a silnik ładnie pracuje na świeżym oleju
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się