Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 TDI Avant by Pawisco


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio niewiele się działo, ale idzie wiosna, więc dłuższe dni i dobra pogoda będą sprzyjać dłubaniu przy aucie :) Samochód póki co sprawuje się bezawaryjnie. Na początku miesiąca wybrałem się do Stacji Kontroli Pojazdów, gdzie Audi dostało pieczątkę do dowodu na kolejny rok ? opłaciłem też OC, stawki zaczęły chyba nieco spadać, zapłaciłem niecałe 2 stówki mniej niż rok temu.

Z miesiąc temu wymieniłem łożysko przednie. Byłem przekonany, że hałasuje prawe, ale okazało się, że padło lewe :P zamówienie na łożysko SKF u dzika i wymienione, wreszcie cisza powyżej prędkości 70 km/h.

20190327_191904.jpg

Mała zapowiedź na nowy sezon - poprzednie felgi wraz z oponami sprzedałem, postanowiłem wrócić do czegoś bardziej klasycznego. Uważam, że są to jedne z najładniejszych ori  felg do B6, ładniejsze pozostają chyba tylko RS4, ale wyrwać je w dobrym stanie cięęężko :) najbliższa sobota zaplanowana: wymiana kółek, a przy okazji zdjęcie nadkoli i wypłukania syfu po zimie. Wcześniej muszę nałożyć wosk na felgi i dressing na opony.

Podsumowując wpada zestaw: felgi 18" 8J wzór RS6 "łopaty" ET43 + opony Continental ContiSportContact 225/40.

20190327_164636.jpg

Lada chwile zrobię zamówienie na kilka kosmetyków, trzeba ogarnąć auto po zimie ?

Opublikowano

Koło jak najbardziej mi się podoba ^^

Tylko do niego raczej dystans i przysiad :P bo nawet na zawieszeniu sline trochę za duża japa zostaje ?

Opublikowano
11 godzin temu, kamil-vag napisał:

Koło jak najbardziej mi się podoba ^^

Tylko do niego raczej dystans i przysiad :P bo nawet na zawieszeniu sline trochę za duża japa zostaje ?

No niemożliwe, że Ci się podoba hehe :P W sobotę montaż, zobaczymy jak to wyjdzie. Sam dystans poprawia nieco look, ale na razie montuje bez, bo zeszłoroczne dystanse sprzedałem.

Kończy mi się butelka Liqui Moly 2-takt-motoroil, dolewam 200 ml co drugie tankowanie. Stosuję to od pół roku, jakichś wielkich efektów nie ma, ale chyba też nie o to chodzi, bardziej to profilaktyczne działanie, co by pompki miały lepsze smarowanie. Po grudniowej modyfikacji silnika zrobiłem jakieś 5 tys. km, jazda stała się bardziej przyjemna, a średnie spalanie spadło o 0,2-0,3l.

 

 

Opublikowano

W sobotę spędziłem kilka godzin przy aucie. Standardowa wymiana opon nieco się wydłużyła, podkręcałem wszystkie nadkola, wydmuchałem sprężonym powietrzem zaschnięte błoto, później wymyłem pod ciśnieniem. Trzeba tam zaglądać, sporo syfu się zbiera, a wiadomo jak to z nadkolami w naszych autach, ruda lubi ta zaglądać... Jak widać, trzeba zająć się odbojami i osłonami amorków z tyłu. Letnie koła przed założeniem dostały zabezpieczenie, na felgi nałożyłem wosk Soff99 Fusso, na opony dressing z Tuning Kingza. Poniżej parę zdjęć :) 

20190330_104844.jpg

20190330_095145.jpg

20190330_095137.jpg

20190330_104913.jpg

20190330_104922.jpg

20190330_104825.jpg

Tak to wszystko siadło :D Czekam na opinie, że niżej albo dystanse :D Jeszcze nie mam na to planu, autem więcej jeździ żona, w dodatku we wrześniu urodzi się drugi dzieciaczek, więc muszą mieć trochę wygody...

20190331_101032.jpg

20190331_101019.jpg

20190331_101014.jpg

Teraz zamówię trochę kosmetyków, trzeba zająć się lakierem, plastikami, skórami itp :P myjka mi się zepsuła, trzeba szybko naprawić, bez tego ani rusz...

Opublikowano

Widzę, że to wszystko to norma w tych naszych autach, te odboje z tyłu, syf w nadkolach itp itd... można by już zrobić bez problemu listę co trzeba zrobić po zakupie B6 :P

Pasowały by talerzyki z B5 na przód i u mnie też, żałuje, że nie zrobiłem tego przy wymianie zawiechy, było na wierzchu... Teraz nie mam na to weny.

Felgi klasyk, ale nadal się dobrze prezentują w tej budzie :)

Opublikowano

tak jak pisal przedmowca zakładaj talerzyki i Ci wtedy bedzie równo siedział, koszt max 50zł. a propo rudej to niestety widzę, że już zagościła, ? ogolnie na tych alusach auto na duży plus. pozdrawiam

Opublikowano
2 godziny temu, tobias napisał:

tak jak pisal przedmowca zakładaj talerzyki i Ci wtedy bedzie równo siedział, koszt max 50zł. a propo rudej to niestety widzę, że już zagościła, ? ogolnie na tych alusach auto na duży plus. pozdrawiam

Tak jest, na przednim lewym nadkolu zagościła, dobrze widać na foto. Taki stan utrzymuje się właściwie odkąd zakupiłem auto i zdaję sobie sprawę, że trzeba będzie się tym zająć. Na razie jednak jeszcze mogę z tym żyć... Co do talerzyków, muszę się zagłębić w temat :)

Opublikowano
27 minut temu, Pawisco napisał:

Co do talerzyków, muszę się zagłębić w temat :)

Ja dziś zamówiłem kpl ;) może złapie weny, żeby to zrobić, ale to trzeba kolumnę wytargać i sprężyny ściągnąć, trochę roboty z tym jest ^^ ale przód siada 15mm i fajnie się równa z tyłem ;)

Rudą się nie przejmuj, każde B6 to czeka prędzej czy później... Mogli te ranty wywinąć całkowicie, tak jak jest to zrobione z tyłu, a nie pod kątem prostym. Na rancie od wewnątrz zostaje mokre błoto, a od zewnątrz uderzanie kamyczkami robi odpryski, potem ruda robi swoje... szerokie kapcie i dystanse jeszcze potęgują dewastację rantów :P

Opublikowano
13 minut temu, kamil-vag napisał:

Ja dziś zamówiłem kpl ;) może złapie weny, żeby to zrobić, ale to trzeba kolumnę wytargać i sprężyny ściągnąć, trochę roboty z tym jest ^^ ale przód siada 15mm i fajnie się równa z tyłem ;)

Rudą się nie przejmuj, każde B6 to czeka prędzej czy później... Mogli te ranty wywinąć całkowicie, tak jak jest to zrobione z tyłu, a nie pod kątem prostym. Na rancie od wewnątrz zostaje mokre błoto, a od zewnątrz uderzanie kamyczkami robi odpryski, potem ruda robi swoje... szerokie kapcie i dystanse jeszcze potęgują dewastację rantów :P

Zamówiłeś nowe, czy znalazłeś gdzieś używki? Spoko pomysł, auto się wyrówna, dołożyć dystanse i będzie przyzwoicie... Ciekawy mod za nieduże pieniądze...

Człowiek wiele by zrobił przy aucie, ale są dwa problemy - czas i hajs :D zaczynam przygotowania do budowy domu, rodzinka się powiększa, więc będę zmuszony racjonalnie podchodzić do wydatków na auto :P

Opublikowano
21 godzin temu, kamil-vag napisał:

ale to trzeba kolumnę wytargać i sprężyny ściągnąć, trochę roboty z tym jest

roboty tyle samo co przy wymianie amorków, uważajcie na mocowane górnych wahaczy przy zwrotnicy tam jest ostro zapieczone, polecam delikatnie palnikiem jak nie bedzie można odkręcić.

Opublikowano

U mnie przed zimą był zmieniany kpl zawias, to nie powinno być źle ;)

Opublikowano

Przyszły paczuchy z rr customs ? do tego na chińskich aukcjach kupiłem za grosze powłokę Auto Care, szczotkę do felg i trochę szmatek. Żona załamuje już ręce jak widzi w domu tyle chemii do auta ?

20190404_153351.jpg

Opublikowano
7 minut temu, Pawisco napisał:

Żona załamuje już ręce jak widzi w domu tyle chemii do auta ?

szczerze to jak patrze na Twój temat to ja też hehe.

Opublikowano
1 godzinę temu, tobias napisał:

szczerze to jak patrze na Twój temat to ja też hehe.

Luzik ;)

Opublikowano (edytowane)

W ostatnim czasie niewiele się dzieje, auto jeździ i nabija kilometry, ale kilka rzeczy udało się zrobić. Mam mało czasu, żeby coś więcej dłubać, dużo pracuję, kończę podyplomówkę, zaczynam formalności związane z budową chaty, a na auto czasu brak :P

1. Wymiana piasty tylnego koła - długo szukałem przyczyny, czy to na pewno zaczyna odzywać się łożysko, okazało się, że jednak tak. Kilka lat temu wymieniałem z lewej strony, teraz przyszedł czas na drugą. Łożysko zintegrowane z piastą swoje kosztuje, ale przynajmniej robótka uproszczona i do zrobienia przed garażem. Założony FAG i niech śmiga jak najdłużej.

Łożysko koła tył FAG 713610700

20190510_172153.jpg

2. Długo szukałem na OLX-ach itp. markowych dystansów. Udało się kupić najpierw komplet na tył, a kilka tygodni później przód. Dystanse z górnej półki - H&R, używki ale w bardzo dobrym stanie, z przodu wpadły 2x12 mm, z tyłu - 2x15 mm. W połączeniu z felgami RS6 ET43 wyszło nieźle i co najważniejsze - zero bicia przy wyższych prędkościach, a to było dla mnie kluczowe.

Dystanse H&R 2455571 24 mm/oś przód, 3055571 30 mm/oś tył

20190531_130502.jpg

3. Kolejny serwis olejowy - wymiana oleju, filtra oleju i powietrza - paczka jak zawsze od dzika (dziękówa!).

Olej silnikowy Valvoline 5W40 MST C3 Synpower + filtr oleju Knecht OX143D + filtr powietrza Knecht LX819

20190603_174922.jpg

Pozostał jeszcze filtr kabinowy Bosch R2371, wymienię podczas serwisu klimatyzacji. Standardowo, jak co roku, zdemontuję schowek i wyczyszczę parownik ropownicą z IPA :) Na koniec kilka słów o produktach RR Customs :)QD+ świetny, stosuję co 2 mycie, bardzo wydajny i łatwy w aplikacji (stosuję na wosk Soft99). Wheel Gel do felg niezły, ale bez szczotki i ręcznego doczyszczenia zakamarków się nie obejdzie :) Na półce w garażu czeka jeszcze Plastics Conditioner, może jeszcze w tym miesiącu ogarnę plastiki.

Pozdrawiam! :)

Edytowane przez Pawisco
Opublikowano
12 godzin temu, Pawisco napisał:

wyszło nieźle i co najważniejsze - zero bicia przy wyższych prędkościach, a to było dla mnie kluczowe.

No to fajnie, że w końcu nie ma bic z dystansami ;)

12 godzin temu, Pawisco napisał:

Wheel Gel do felg niezły, ale bez szczotki i ręcznego doczyszczenia zakamarków się nie obejdzie :)

To racja, ale nie wiem czy jakikolwiek doczyszcza i rozpuszcza brud na 100% ? 

Opublikowano

Pewnie żaden :P ja i tak później myje felgi rękawica, inaczej nie ma efektu :)

Opublikowano

Nielsen aluminium non acidic cleaner ...nie rozcieńczony... zje brud bez dotyku, czasami nawet lakier :kox: nawet rozcieńczony potrafi zjeść/osłabić powłoke kwarcową na felgach. Ale użyty z głową potrafi naprawde ze szcurów zrobić nówki. Tylko przy zadbanych, systematycznie "pielęgnowanych" felgach ja nie widze sensu używania tego typu specyfików. Przy myciu auta umyć normalnie dotykowo felgi z szamponem i to wystarczy, ewentualnie raz na czas sobie psiknąć takim specyfikiem dla odetkania. :cool1:

 

Opublikowano
3 godziny temu, KoJ@K napisał:

Nielsen aluminium non acidic cleaner ...nie rozcieńczony... zje brud bez dotyku, czasami nawet lakier :kox: nawet rozcieńczony potrafi zjeść/osłabić powłoke kwarcową na felgach. Ale użyty z głową potrafi naprawde ze szcurów zrobić nówki. Tylko przy zadbanych, systematycznie "pielęgnowanych" felgach ja nie widze sensu używania tego typu specyfików. Przy myciu auta umyć normalnie dotykowo felgi z szamponem i to wystarczy, ewentualnie raz na czas sobie psiknąć takim specyfikiem dla odetkania. :cool1:

 

Dokładnie tak trzeba robić :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...