Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przejście z 1BA na 1BE


tomekxp2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam zawieszenie 1BA audi a4 b7 1.9 tdi avant, a chcę wymienić sprężyny na 1BE.

Dane z wlepki u mnie:

Przód: Kl. wagowa przód - 8 (OJH)

Tył: Kl. wagowa tył - 10 (OYK)

 

Czy będą pasowały sprężyny : ?

 

Audi A4 B6 B7 1BE -20mm.

3.2 V6 Sedan.

Kl. wagowa tył - 10 (OYK)

Kl. wagowa przód - 8 (OJH)

 

Kategoria wagowa ta sama.

Edytowane przez tomekxp2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, tomekxp2 napisał:

Witam, mam zawieszenie 1BA audi a4 b7 1.9 tdi avant, a chcę wymienić sprężyny na 1BE.

Dane z wlepki u mnie:

Przód: Kl. wagowa przód - 8 (OJH)

Tył: Kl. wagowa tył - 10 (OYK)

 

Czy będą pasowały sprężyny : ?

 

Audi A4 B6 B7 1BE -20mm.

3.2 V6 Sedan.

Kl. wagowa tył - 10 (OYK)

Kl. wagowa przód - 8 (OJH)

 

Kategoria wagowa ta sama.

https://a4-klub.pl/topic/98994-all-b6b7-obniżenie-zawieszenia-sprężynami-jak-dobierać-zakres-mas-osi/ poczytaj tej wpis :) jeśli dasz tak jak chcesz będziesz miał nędzę z bryndzą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli żeby się zmieścić w wadze to muszę wziąć przód kat 7 i tył kat 8, żeby się zmieścić w danej wadze. Dobrze myślę ?

Zawartość dodana 12 minutes later

Czyli jak u mnie jest:

Przód

- przy 1BA 854-885 kg klasa 8  to muszę szukać: przy 1BE 824-860 kg klasa 6

 

Tył:

przy 1BA (Zawieszenie Standard): 545-570 kg klasa wag. 10, przy przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 545-570 kgkl wagowa 9

Dobrze myślę ?

Zawartość dodana 13 minutes later

:eusathink:

Edytowane przez tomekxp2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja zmieniałem zawieszenie z 1 ba na 1 be do swojej 1.9 tdi avant i ja Zamontowalem 6 i 9 kat wagowa. Auto delikatnie wyżej przodem stało. Ale Zamontowalem talerzyki od b5 I stoi idealnie rowno

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem. Oryginalnie zawiecha u mnie to 1BA.
0YM = Klasy ciężaru-os tylna >> zakres ciężaru: 12 klasa wagowa

0JJ = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1ba:1436-1495; 1bj:1436-1495
Całość zmienione na SPRINGI H&R -45 do tego amory Ori tył 8E0 513 036 S. Rzecz w tym ze chce uzyskać lekki klin tzn. tył ciut wyżej od przodu bo jak na razie tył siedzi mi 1,5cm niżej. Mogę zastosować podkładki ASO lub wymienić sprężyny tylne ktore są już trochę zużyte i teraz pytanie czy jeśli dam takie
ceb627994d7e306be0d327897b439dce.jpg według oznaczenia 1BE/1BV klasa wagowa 12 to jak to będzie leżeć względem przodu?????
Mega zastanawia mnie ta opcja, zamiast bawić się w podkładki wstawić konkret sprężyny na tył ale idzie o to żeby d*pa nie piała :-) jakieś podpowiedzi?


Tapnięte z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę sie do temau, również chcę zmienić zawieszenie z 1ba na cos niższego,  myślałem o 1be, ale wpadłem na pomysł czy może 1bd z eski by nie pasowało?  Zależy mi na tym aby auto ładnie sie drogi trzymało. Mam już zalozone stabilizatory: przód z RS4 a tył 18mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę sie do temau, również chcę zmienić zawieszenie z 1ba na cos niższego,  myślałem o 1be, ale wpadłem na pomysł czy może 1bd z eski by nie pasowało?  Zależy mi na tym aby auto ładnie sie drogi trzymało. Mam już zalozone stabilizatory: przód z RS4 a tył 18mm. 

Powiem Ci, że przy moim auto idzie jak przyklejone. 240km/h pół zakręt autostrady i nawet przegięcia nie było sztywno, równo idealnie. Na zwykłej trasie amortyzacja ideał, klei się jak diabli aż za bardzo mam wrażenie.
Ale niestety spierniczylem tylne springi bo miałem sporo wyjazdów zapakowany pod sufit a producent H&R wyraźnie zaznacza: zawieszenie sport MAX 2osoby, bez dodatkowego obciążenia. No i tył siadł po 50tyś :-( 1,5cm. Myślałem żeby wrzucił na tył nowe H&R ale jak pomyśle ze po kilkudziesięciu tysiącach znów pójdzie w dół bo bede miał znów sporo wyjazdów załadowany to nie na sensu.



Tapnięte z iPhone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również dużo jeżdżę po autostradach i zależy mi właśnie na tym aby się dobrze kleiła do drogi. Zawieszenie z eski pasuje do zwykłej A4 w ośce ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy co masz ja wlepce??? Ot tego trzeba zacząć. Od eski wejdzie ale kat. wagowa jest tu też bardzo ważna.


Tapnięte z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo 1BV i 1BE różnią się tylko twardością. Jeśli przejdziesz na 1BE będziesz miał bardziej miękko/ komfortowo i to wszystko. Wysokość osadzenia zostaje ta sama pod warunkiem ze dasz nówki.


Tapnięte z iPhone

Zawartość dodana 4 minutes later

Ej Pany ja tu pomagam innym a ktoś coś mnie, tez mam zagrychę co zrobić.
Mam H&R -45 komplet przód i tył. Niestety tył siedzi teraz 1,5 cm niżej. A chce aby był co najmniej równo. Talerzyki z ASO załatwią sprawę ale tylko na pewien czas... dlatego musze dobrać tył względem przodu. Myślałem o 1BV bo -30 wiec względem tego co mam powinno pójść w górę i być 1,5 wyżej niż przód H&R-45. Niech ktoś rzuci radą bo już zgłupiałem???


Tapnięte z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jaguaro napisał:

Zasadniczo 1BV i 1BE różnią się tylko twardością. Jeśli przejdziesz na 1BE będziesz miał bardziej miękko/ komfortowo i to wszystko.

A co odpowiada za tę twardość? Sprężyna czy amortyzator? Ponieważ amortyzatory mam czerwone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno i drugie. Wstawisz 1BE z twardym amorem, lub 1BV z miękkim i różnica praktycznie żadna. Jeśli pełne 1BV to odczujesz różnice bo będzie po prostu twardszy ale jednocześnie zacznie się kleić do podłoża.

 

 

Tapnięte z iPhone

Co znaczy czerwone sprężyny? Jakieś inne, sportowe czy może s-line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BV były ciemnobrązowe ale może czerwone tez wychodziły. Jakieś oznaczenia masz na nich czy tylko kolor?


Tapnięte z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, jaguaro napisał:

BV były ciemnobrązowe ale może czerwone tez wychodziły. Jakieś oznaczenia masz na nich czy tylko kolor?
 

Wiesz co, może i są brązowe ale raczej bardziej czerwone. I nie zwróciłem uwagi na oznaczenia. Bedę wymieniać za jakiś czas końcówki kierownicze to zerknę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gruncie rzeczy to dość istotne jakie oznaczenia mają, bo dzięki temu dojdziesz co masz :-)


Tapnięte z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasy wagowe jakie mam to

Przód klasa wagowa 9 /886-918/

Tył klasa wagowa 10/545-570

Z tego co widziałem to zawieszenie z eski jest w większych klasach wagowych, jak sie to odbije na zachowaniu auta i wytrzymałośći? 

Zawartość dodana 5 minutes later
20 godzin temu, jaguaro napisał:

Zasadniczo 1BV i 1BE różnią się tylko twardością. Jeśli przejdziesz na 1BE będziesz miał bardziej miękko/ komfortowo i to wszystko. Wysokość osadzenia zostaje ta sama pod warunkiem ze dasz nówki.


Tapnięte z iPhone

Zawartość dodana 4 minutes later

Ej Pany ja tu pomagam innym a ktoś coś mnie, tez mam zagrychę co zrobić.
Mam H&R -45 komplet przód i tył. Niestety tył siedzi teraz 1,5 cm niżej. A chce aby był co najmniej równo. Talerzyki z ASO załatwią sprawę ale tylko na pewien czas... dlatego musze dobrać tył względem przodu. Myślałem o 1BV bo -30 wiec względem tego co mam powinno pójść w górę i być 1,5 wyżej niż przód H&R-45. Niech ktoś rzuci radą bo już zgłupiałem???


Tapnięte z iPhone

No z tymi sprrzynami to tak jak piszesz, -30 i będzie wtedy równo z przodem. Przynajmniej teoretycznie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie też tak zakładam ale sama teoria mnie nie przekonuje. H&R jeśli piszą -45 to tak jest.
W przypadku 1BV, lub eski -30 nie ma pewności że będzie dokładnie tyle, bo może się okazać -20 albo co gorsza siądzie -40 tylko znowu patrzeć jak zacznie robić "meeeeeeeee".
Gdyby przy zmianie było mniej roboty to można się bawić a tak......eh Ci los.


Tapnięte z iPhone

Zawartość dodana 5 minutes later
Klasy wagowe jakie mam to
Przód klasa wagowa 9 /886-918/
Tył klasa wagowa 10/545-570
Z tego co widziałem to zawieszenie z eski jest w większych klasach wagowych, jak sie to odbije na zachowaniu auta i wytrzymałośći? 

Twardsze znaczy bardziej bezpieczne ale mniej komfortowe. Przy zmianie na eske dajesz o jedna klasę niżej żeby Ci kielichy nie wystrzeliły :-) a na poważnie eske masz w przedziale od 6-15 klasy wagowej.


Tapnięte z iPhone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zakładając zawieche z eski z klasa o jeden wyższą od tej ktora mam, będzie poprostu twardziej? Czy jeszcze jakieś inne konsekwencje będą? 

Zawartość dodana 5 minutes later

I jeszcze jedno, jest różnica w zawieszeniu z eski między sedanem a avantem?

Zawartość dodana 24 minutes later

Znalazłem zawieszenie z eski z klasami:

Przód 10

Tył 11

A moje aktualne klasy to:

Przód 9

Tył 10

Przejdzie to jakoś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...