Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Może zna ktoś przyczyne zapalającej się kontrolki oleju ?


cia4xon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, :hi:

Nie znalazłem wątku który odpowiedział by mi na to pytanie, więc postanowiłem utworzyć nowy.

Mam problem z zapalającą się kontrolką oleju. Samochód kupiłem jakieś 3 miesiące temu i niedługo po tym jakieś 2 razy gdy auto stało na wolnych obrotach lub gdy parkowałem zapaliła mi się kontrolka. Od razu wymieniłem olej (na shell helix - półsyntetyk), filtr i miałem spokój na 2 miesiące, ostatnio zaczęło się wszystko na nowo ale tylko wtedy gdy silnik rozgrzeje się do 90 stopni i ma wolne obroty ( zazwyczaj w korku), kontrolka zapali się, zaczyna piszczeć i zniknie lub nie, a jak temperatura spadnie o kilka stopni jest już wszystko dobrze. Stan oleju jest okej, delikatnie poci się na jednej uszczelce (ale nie można nazwać tego cieknącym olejem). I co to może być? :wallbash: Czy może się stać coś z silnikiem jeśli jest olej ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompę oleju wymieniałeś?

Może czujnik szwankuje.

Podłącz VAGa, sprawdź błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie o to chodzi że komputer nie pokazuje żadnych błędów, a mechanik nie widział sensu sprawdzania ciśnienia ! :mysli:

Zmień mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za mechanik??? Przecież kontrolka oleju, to jedna z najpoważniejszych rzeczy! Ostatnio mój kumpel zarżnął 2.5 tdi, bo kontrolka mu sie zapalała, a on myślał że to czujnik i tak jeździł. Okazało się że pompa nie wyrabiała i cała góra silnika poszła sie walić. Jedz do innego mechaniora i niech Ci sprawdzi ciśnienie oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki. Ale to chyba dziwne że gdy jest zimny i gęsty olej to wszystko okej a gdy jest ciepły i rzadki jest jakiś problem, nie powinno być odwrotnie? I to jeszcze na wolnych obrotach, ogólnie to w silniku nic nie stuka, nic nie puka :mysli: ciekawi mnie jeszcze koszt nowej pompy olejowej do 1,8 i czy dużo jest przy tym roboty. Orientuje się może ktoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...pisze tu bo moj problem dotyczy oleju i cisnienie oleju itp... :wallbash: prosze nie linczowac za zly dzial

otoz: pare dni temu bylo tu gdzie mieszkam bardzo zimno samochod stal z 4 dni nie ruszany i postanowilem sie troche przejechac co by sie zozgzal...i pochodzil...zapalilem pojechalem z ok 1 km takie koleczko po osiedlu i ok 100 m przed domem(parkingiem) sygnal piiip! i kontrolka oleju! i tak co ok 2-3 sek tak jechalem moze 30 sek MAX 1min niecala nie gazowalem i potem zobaczylem za soba struge oleju...poszla chyba uszczelka od takiej "chlodnicy oleju" nad filtrem olejowym (filtr jest jakby do nie przykrecony) ale moje pytanie dotyczy tego czy moglo sie cos stac z silnikiem tak szybko...zgasilem go sam...dolalem oleju...i po chwili odpalil normalnie zaraz zgasilem i tak stal do dzis (z 2 dni na mrozie) i teraz chcialem go przestawic troche bo jutro hol do warsztalu i nie zapalil kreci tak troche slabo i nic czy nz mzozie mogl pojsc akumulator? mam go juz z 2 lata czy jednak zatarl sie silnik...ale tak szybko?! ;( prosze poradzcie cos... i przepraszam za dlugi list...ale za niemode spac po nocach...czy to silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...pisze tu bo moj problem dotyczy oleju i cisnienie oleju itp... :wallbash: prosze nie linczowac za zly dzial

otoz: pare dni temu bylo tu gdzie mieszkam bardzo zimno samochod stal z 4 dni nie ruszany i postanowilem sie troche przejechac co by sie zozgzal...i pochodzil...zapalilem pojechalem z ok 1 km takie koleczko po osiedlu i ok 100 m przed domem(parkingiem) sygnal piiip! i kontrolka oleju! i tak co ok 2-3 sek tak jechalem moze 30 sek MAX 1min niecala nie gazowalem i potem zobaczylem za soba struge oleju...poszla chyba uszczelka od takiej "chlodnicy oleju" nad filtrem olejowym (filtr jest jakby do nie przykrecony) ale moje pytanie dotyczy tego czy moglo sie cos stac z silnikiem tak szybko...zgasilem go sam...dolalem oleju...i po chwili odpalil normalnie zaraz zgasilem i tak stal do dzis (z 2 dni na mrozie) i teraz chcialem go przestawic troche bo jutro hol do warsztalu i nie zapalil kreci tak troche slabo i nic czy nz mzozie mogl pojsc akumulator? mam go juz z 2 lata czy jednak zatarl sie silnik...ale tak szybko?! ;( prosze poradzcie cos... i przepraszam za dlugi list...ale za niemode spac po nocach...czy to silnik?

NIE odpalaj-nic się nie stalo mechanik zrobi co trzeba.Wymiana uszcz. lub chlod. i po klopocie.aku padaczka[br]Dopisany: 08 Styczeń 2009, 17:53_________________________________________________WESLEY 1 odpowiedz byla do piszącego wątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze poradzcie cos... i przepraszam za dlugi list...ale za niemode spac po nocach...czy to silnik?

Jak miales tak duzy wyciek oleju to silnik mogl sie zatrzec... naprawde wystarczy pare sekund bez oleju i nie ma co zbierac. Wskazuje tez na to fakt ze ciezko kreci ( ale moglo sie to zbiec z mrozem i bateria )

Kontrolka oleju jest znakiem awarii a nie ostrzegawczym. Jak sie zapala to natychmiast sie zatrzymujemy i nie probujemy nawet krecic rozrusznikiem bez wczesniejszej diagnozy/naprawy. Wiele razy spotkalem sie z przypadkiem ze ludzie jechali TYLKO 1 km na kontrolce i po zgaszeniu silnika nastepowal koniec :( Wszystko zalezy od przyczyny awarii ale bez sprawdzenia ryzyko jest zbyt duze zeby je podjac.

No dzięki. Ale to chyba dziwne że gdy jest zimny i gęsty olej to wszystko okej a gdy jest ciepły i rzadki jest jakiś problem, nie powinno być odwrotnie? I to jeszcze na wolnych obrotach, ogólnie to w silniku nic nie stuka, nic nie puka mysli ciekawi mnie jeszcze koszt nowej pompy olejowej do 1,8 i czy dużo jest przy tym roboty. Orientuje się może ktoś ?

Wlasnie tak to dziala, zimny olej + zimny silnik = lepsze cisnienie. Jak sie rozgrzeje to wtedy cisnienia spadaja. Wydaje mi sie ze wlasnie w Twoim samochodzie spada cisnienie oleju . Tak jak kolega wczesniej pisal mozna typowac pompe lub niedrozny uklad. Tak czy inaczej na Twoim miejscu nie ruszalbym samochodu do momentu usuniecia awarii... skad wiesz czy jak sie zapala kontrolka to cisnienie spada nieznacznie czy moze wogole olej nie jest pompowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby pompa w ogóle nie tłoczyła oleju to chyba kontrolka paliła by się ciągle no i komputer pokazał by jakiś błąd ?

Ja tylko opisalem dwie skrajne sytuacje... bo nigdy nie wiadomo czy cisnienie spadlo nieznacznie czy spadek juz szkodzi motorowni.

Najlepiej natychmiast reagowac na kontrolke oleju i nie czekac

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...