Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Od paru tygodni jestem w posiadaniu B7 avant z silnikiem BRB. Moją zagwozdką jest spalanie. Przy cyklu mieszanym wynosi ono około 8 litrów ... Co nie jest zbyt dobrym rezultatem. Wykonałem logi dynamiczne - czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć czy wszystko ok ? 

 

Dynamiczny:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_fS725U.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_2Qz7wIz.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_09sY1p.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_jWXW4Xh.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_z8UeWe.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_6W6l92J.html

Grupy 001, 004: http://vaglog.pl/log-001_004_fLm0cM.html
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_4C157.html
Grupy 010, 011: http://vaglog.pl/log-010_011_G4RRW.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-003_008_011_IB8hh1z.html

Edytowane przez Fifiński
Opublikowano (edytowane)

8 litrów to nie jest tak dużo, ale jak chcesz robić, to, ja bym zaczął od ustawienia tzw. kąta synchronizacji żeby był bliżej 0. Jest to okienko 4 w logu grupy 004.
Nie wrzuciłeś logów wtrysków 013 i 023, a po zmianie tego kąta mogą polecieć na plus lub minus.
Jeśli zmiana na srubach nie przyniesie rezultatu, to oznacza że masz przestawiony rozrząd.
Jest duży temat na forum w dziale 1.9TDI o tym. Norma to od -3 do 3, a Ty masz 2.9 na starcie.

Tutaj więcej info 

 

Edytowane przez MariuszKK
Opublikowano (edytowane)

@MariuszKK

 

Tylko pytanie jeśli chodzi o spalanie ludzie piszą że jak ustawią na "0" to im jeszcze to spalanie wzrasta ...

Zrobiłem też statyczne 13 i 23

Statyczny:
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_8f7IQ2N.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_0n13su.html

 

W 15 bloku pomiarowym mam chwilowe spalanie 1.4 ... z tematu wyczytałem że ludzie się martwią jak jest 0.6 :D

Edytowane przez Fifiński
Opublikowano (edytowane)

Patrząc po logach to wtryski nie są już w najlepszym stanie.. zmiana kąta na bliżej 0 może trochę poprawić odczyty,  ale póki nie sprawdzisz to ciężko ocenić. 

Edytowane przez MariuszKK
Opublikowano (edytowane)

Auto jest po sofcie, kąt synchronizacji do ustawienia, korekcie na pompkach dość mocno rozjechane.

 

Edytowane przez Jarol
Opublikowano

@Jarol, @MariuszKK

Jestem po zmianie kąta wtrysku, aktualnie jest -2 ( zmiana z +2.9), czuć że auto jedzie jak by świeżej - spalanie też spadło.

Zrobiłem po tym zabiegu logi statyczne:

Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_tIGYg.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_2maSN.html

Jakieś następne rady ?

Opublikowano

Na razie pytanie- dlaczego -2? Z tego co wszyscy piszą, najbardziej optymalnie jest -0.5 

Opublikowano (edytowane)

@MariuszKK

Dziś zmieniłem najpierw na -1 a później na 0, efekty :

 

0 :
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_1nH3dmE.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_dl6tR83.html

-1.:

Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_u92LN.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_12Uwf.html

 

Spalanie na biegu jałowym :
-1 : 1.2l/h
0 : 1.2-1.4l/h
 

Edytowane przez Fifiński
Opublikowano

Na 0 jest poprawa wtrysków.. ale dalej jest ponad -2. Wymieniałeś kiedyś uszczelnienia?

 

Opublikowano

Po mojemu to uszczelnienia pompek

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Uszczelnienia pompek zrobone na 1 i 2 cylindrze, zamienione i wartość spadła do -1.9.

Tak czy inaczej do regeneracji pompka.

Dzięki wszystkim za pomoc w diagnozie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...