Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania podczas postoju


jarczi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam audi a4 b7 2.0 tdi brd i na światłach jak stoję ostatnio wyczułem że samochód ma drgania , czy nie wiecie czym może być to spowodowane ?

dzięki za waszą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze poduszka silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas...pompki...amortyzacja silnika...to tak na szybko. Do tego synchronizacja rozrządu do sprawdzenia...

Nastukane na maszynie do pisania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dwumas tez bardzo prawdopodobne.

7 minut temu, witus83 napisał:

Dwumas...pompki...amortyzacja silnika...to tak na szybko. Do tego synchronizacja rozrządu do sprawdzenia...

Nastukane na maszynie do pisania
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to zachodzi na zimnym silniku, jak ma ok 70 czy na nagrzanym?

widzialem wpisy kilku osob, ktorym wibruje przy nagrzewaniu. mozliwe ze cos z egr i/lub chlodnica spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieję sie to na rozgrzanym silniku egr mialem wymieniany pół roku temu wiec to odpada 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę mi się od nowa pisać wywodów , więc wkleję to co już nie raz pisałem na temat tego zjawiska :P:

Generalnie przyczyną poszarpywania według mnie jest przedostawanie się spalin z cylindra do szyny paliwowej w głowicy i zakłócanie procesu napełniania pompek paliwem . Skutki tego zjawiska są najbardziej odczuwalne są podczas pracy na biegu jałowym bez obciążenia silnika . Wtedy to każdy , nawet najmniejszy pęcherzyk gazu zawarty w paliwie ma duży procentowy wpływ na wielkość faktycznie wtryśniętej dawki do cylindra , co w połączeniu z mechanizmem korekcji dawek daje takie właśnie efekty :decayed:

To uroda PD-ków , szczególnie 8V ( tych z mocowaniem na jedną śrubkę ), praktycznie nie istnieje w nich możliwość by to uszczelnienie było w 100% szczelne( ze względu na kiwające się w trakcie pracy pompki i szeroki zakres cyklicznych zmian ciśnienia oddziałującego na o-ringi ).

Czym motor ma więcej nalatane to problem się zazwyczaj pogłębia ( dochodzi zużycie gniazd pompek jak i samych powierzchni pompek, którymi opierają się one o głowicę i kiwanie połączone z przekoszeniem pompki w gnieździe się zwiększa  ).

Moja rada jest prosta, ten typ tak ma i walczenie z tym zjawiskiem to jak wojna z wiatrakami ,( można uzyskać zadowalający efekt, ale zazwyczaj jest on krótkotrwały )

Lepiej i taniej jest się po prostu do tego bujania przyzwyczaić , albo zmienić auto na benzynę :)

P.S.

Dopiero po chwili zauważyłem ze masz BRD, w szesnastozaworowcach podobno na tą przypadłość czasem pomaga kręcenie synchronizacją wałków rozrządu, dopytaj tych co jeżdżą bardachami :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...