Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 AFN] Turbina stoi - co dalej?


Arek8888

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli rozumiem, że zdjąć po prostu przewód z pompy. Widziałem, że jest on zamocowany jeszcze na ori opasce zaciskowej. Pytanie, czy będę musiał założyć nową ori opaskę czy może być zwykła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję wymianę wężyków, ale nigdzie nie mogę dostać silikonowych. Sprzedawca cały czas mnie zwodzi, że już następnego dnia będzie je miał i tak czekam i czekam. Czy zwykłe paliwowe czarne węże też mogę zamontować czy będą za słabe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz gdzie nie pojechalem to kazali mi te silikony wypierdzielic..

Tak zwykle w oplocie dadza rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kraj to obyczaj :D To jutro po pracy pojadę i kupię z oplotem, bo dzisiaj w drodze złapał mnie ostry majowy śnieg z gradem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dalem ostatnio zwykle czarne olejoodporne. Te w szmacianym oplocie toprana wymienialem co 3 msc bo co chwile sie ukruszaly i ulamywaly koncowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gates polecam.

A co do tego podcisnienia. Kolega doszedł? Też mam przy vacum 0.9 a normalnie jak se chodzi na wolnych może dojdzie z bólem do 0.6? Tak z 0.55 ma. Zmiana zaworku nic nie daje. Jeździć jeździ. Ale wincyj mocy chcem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, karaluch8 napisał:

Gates polecam.

A co do tego podcisnienia. Kolega doszedł? Też mam przy vacum 0.9 a normalnie jak se chodzi na wolnych może dojdzie z bólem do 0.6? Tak z 0.55 ma. Zmiana zaworku nic nie daje. Jeździć jeździ. Ale wincyj mocy chcem!

Jeszcze tego nie ogarnąłem bo najpierw chcę wymienić wężyki, a dopiero dzisiaj zdecyduję się na szmaciane lub zwykłe czarne, zależy jakie będą dostępne bo w moim mieście panuje jakaś dziwna wężykowa posucha. A zamieniałeś N75 na N18 czy wstawiałeś nowy zaworek? Jeśli u mnie po wymianie wężyków podciśnienie nie wzrośnie to planuję kupić nowy N75 (niech zna moje dobre serce :D ). Szczerze wątpię, że po wymianie wężyków podciśnienie wzrośnie bo mierzyłem zaraz za zaworkiem zwrotnym (ten mały biało czarny) i pokazywało 0,9 więc wydaje mi się, że to N75 tak zbija podciśnienie. Z drugiej strony,  obejrzałem taki filmik:

Według niego wynika, że sztangę ustawia się na około 0,6 bara i przy takim podciśnieniu sztanga ma maksymalne wychylenie. Gdybyśmy mieli na pompie 1 bara zamiast 0,9, to byśmy mieli dokładnie 0,6 na gruszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany logi odp to 10min jazdy i 5 min na statycznym.

Wy juz wiecej czasu tracicie na gdybanie a to jakie wezyki itd itd.

Rozumiem gdyby zaden z was nie mial kompa..nic jak trza nke wywalic to trza i nic tego nie zmieni.

Wiem od tunera ze ma byc 0,7 i mi tez ciezko bylo dostac taka nke uzywke.

Sam na czasie z ciekawosci oblukaw jak daje nka bo juz rok nie tykalem tam nic i gumowe weze w oplocie ze szmaty trzymaja.

Ale fakt zwykle olejowe daja rady.kiedys zmienialem kolesiowi takie i bylem w szoku jak po paru latach nie zmeczyl ich czas..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie logi zrobić? wystarczy 11BS i 11 dynamiczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze robiłem komplet i posyłałem kolesiowi bo na forum to rożnie bywa z odp.

Zapytaj po prostu w diagnostyka ale jak znam life to i tak doradza by zrobić komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ecu na wolnych obrotach nie puszcza max podcisnienia. Dopiero jak sie jedzie moze puszcza max podcisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj chyba zrobię sobie próbę i podłączę gruchę bezpośrednio pod pompę vacum aby non stop była na max doładowanie i tak się kawałek przejadę zobaczę jak się zbiera przy wyższym podciśnieniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie dorwałem nowe wężyki i będę wymieniał. Może ktoś mi powiedzieć w którym miejscu daje się te wężyki o średnicy 5mm? z etki ciężko wywnioskować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj strasznie dlugo Ci to idzie..

Wyjmuj po jednym i w niego miejsce tnij taki sam nowy.

Nie pamietam gdzie grubsze ida ale chyba z nki do kumulatora podcisnienia i z egr.

Jak chcesz to wyjmij sobie obudowe filtra powietrza i masz dostep jak na dloni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąłem. Wymieniłem wężyki ale wartości podciśnienia nie wzrosły. Co prawda nie wymieniłem jeszcze wężyków od N18 ale wyglądają zdrowo. Jutro w ramach formalności je wymienię, ale sądzę, że to nic nie pomoże. Podmienię też N75 z N18 tak jak pisałeś i sprawdzę czy przynajmniej będzie inne podciśnienie.

Jak znajdę co było przyczyną dam znać :)

Edytowane przez Arek8888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie :) Chciałbym zaktualizować informacje, bo wygląda na to, że udało się rozwiązać problem. Zacznę od tego, że zakupiłem nowe turbo, teraz geometria chodzi jak ta lala. EGR zaślepiłem, a wszystkie wężyki podciśnieniowe idące do niego zdemontowałem, tak że instalacja poprowadzona jest jedynie do turbosprężarki. N18 również zdemontowałem, a wtyczkę zabezpieczyłem i została pod maską (aczkolwiek podłączę ją chyba ponownie, bo wywala błąd w vagu). Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymieniłem na nowe, ale to chyba już pisałem wcześniej. Przepływomierz był uszkodzony, więc wymieniłem na nowy Boscha. No i to co najbardziej wpłynęło na rozwiązanie problemu, to wymiana N75 na nowy Pierburga. Stary rozebrałem i okazało się, że był nieszczelny. (gumowy tłoczek rozpadł mi się w palcach). Jego nieszczelność zdiagnozowałem w następujący sposób: po wymianie turbiny zauważyłem, że na biegu jałowym sztanga gruszki nie podchodzi do samej góry. Było to dla mnie dziwne, bo strzykawką byłem w stanie podnieść sztangę kilka milimetrów wyżej. Na próbę zacisnąłem palcami wężyk idący do filtra powietrza i okazało się, że wówczas sztanga się podnosi. Mój wniosek był taki, że N75 puszcza podciśnienie do atmosfery. Po wymianie N75 znacznie wzrosło podciśnienie na wężyku do gruszki i sztanga już jest podniesiona na max. Nie chcę zapeszyć, ale obecnie auto ciągnie jak marzenie i póki co, nie wpada w tryb awaryjny. Dzięki wszystkim za pomoc, jak widać Wasze rady okazały się trafione w 100% :) Dodam jeszcze, że auto było u dwóch mechaników i żaden z nich nie miał ani grama przyzwoitości, aby pochylić się nad problemem i chociażby sprawdzić N75. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztanga pójdzie troszke po podpieciu wezyka na gruszke,nie powinna isc do konca.

No chyba ze ominoałes nke to wtedy tak.

Zaworek n75 jest zamienny z n18 wiec mogłes tak spróbowac wpierw.

to dobrze ze dałes rady a o mechanikach nie wspomne bo szkoda czasu na gadanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...