Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AWT] 1.8T QUATTRO AVANT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Audi mam od połowy Marca więc nie długo, w tym czasie wymieniłem oleje, filtry, osłonę przegubu, obejme na wydechu, korek oleju, spust oleju i kilka innych drobnostek, do wymiany został jeszcze przepływomierz. Ogólnie jestem z auta zadowolony, szczególnie prowadzenie Quattro, to nie ośka, jeździ się super, chociaz mocy trochę brakuje ale można się przyzwyczaić.

Do zrobienia mam jeszcze polerke przedniej szyby bo ma kilka rys, a szkoda jej ruszać bo jest oryginał.

Z wypasu jest nawet wiecej niż chciałem, w poprzednim aucie musiałem sporo dołożyć, a tutaj już jest :grin:

1.8T AWT Quattro 150KM

Z ważniejszych rzeczy to:

4 szyby elektryczne

Grzane elektryczne lusterka

Tempomat

Klimatronik

ESP

EDS

ABS

4 Jaśki

5 Alus na zapasie :D

Skórzana 3 ramienna i regulowana kiera

Pełny FIS - niestety do wymiany

Grzane d*py

Alarm fabryczny

Fotele kubełkowe

Regulacja elektryczna lędźwi

Grzane spryskiwacze

Podłokietnik przód i tył

Spryski lamp

Xenony

Alufelgi 16 zima

 

Zdjęć póki co tylko tyle,  jak znajdę chwilę to coś tam jeszcze wrzucę.

 

ef0391d46200.jpg

7923f7cd308d.jpg

c0ba2fea41a0.jpg

19953c711e57.jpg

7c7370dd5847.jpg

aea35d772b10.jpg

 

 

Edytowane przez Magik123
Opublikowano

zmien ten dodatek S-line w tytule i opisie.W b5 nie bylo czegos takiego jak pakiet sline

Opublikowano

Dzięki za sprostowanie, myślałem ze kiera ze znaczkiem to własnie do pakietu S.

Opublikowano

AWT bardzo fajnie sie podkreca

Opublikowano

Przedniej szyby się nie poleruje. Żaden mądry zakład się tego nie podejmie, bo pojawia się soczewka. Boczne można, przodu nie, jest zaokrąglona. Odmawiają ze względów bezpieczeństwa. Też miałem porysowaną i chciałem polerować, skończyło się na nowej szybie, a dodatkowo dostałem dokument, że zmiana szyby nie została dokona poprzez uszkodzenia ;)

Opublikowano (edytowane)

 Oczywiście masz racje że da się zrobić soczewkę ale trzeba bardzo nierównomiernie polerować szkło. Zdarzyło się oczywiście kilka pęknięć szkieł, delikatna i powolna robota.

 

Edytowane przez Magik123
Opublikowano

Jak naświetliłeś temat wygląda to zupełnie inaczej, jeśli rzeczywiście umiesz pominąć soczewkę. Tylko wyraziłem zdanie i doświadczenie jakie ja zdobyłem przy próbie polerki czołowej w zakładach ;) W takim razie powodzenia 

Opublikowano

Większy problem to taki aby szkło nie pękło bo nagrzewa się momentalnie a pęka jeszcze szybciej, 3 szt lamp tak załatwiłem, dwie nie moje, ale to był pośpiech.

Opublikowano (edytowane)

Ciag dalszy....

 

Wymieniony olej w skrzyni i dyfrze na Valvoline 75W90

Wyczyszczona pokrywa zaworów, choć chyba juz ktoś ją czyścił jak i miskę, ja tylko poprawiłem i dałem nową uszczelkę

Ogarnięte spryskiwacze lamp, wymieniony silniczek

Naprawiony zapchany tylny spryskiwacz, całość w ładnym stanie, bałem sie że może już przerdzewiała rurka, połączenie pod dywanem zrobione tak aby już sie nie rozłączyło.

Wyczyszczone mikrostyki drzwi kierowcy, zostało jeszcze zrobić w drzwiach pasażera

Nowa przepływka Bosch

 

Do wymiany został mi jeszcze dolny lewy zawias w drzwiach, ale już leży gotowy do wymiany i czeka na lepszą pogodę

Osłona przegubu wewnętrznego tylnego też czeka, bo brak czasu

Fis też juz czeka na wymianę, akurat z tym się cieszę bo mam kumpla który ogarnia takie rzeczy za free :)

Do poprawy mam mate w fotelu kierowcy bo grzeje tylko na bokach, ale to tez sie niedługo ogarnie

 

fe26d9148f9d.jpg

b9a3fcc1a1cb.jpg

7102cbaaa054.jpg

ad0283fc5af3.jpg

 

Edytowane przez Magik123
Opublikowano

W ostatnim czasie wpadły

Nowa kompletna odma, uszczelki, oring chlodnicy oleju

Nowe przeguby wału napędowego oraz osłony

Nowe silniczki spryskiwaczy lamp i szyb

Zimówki Debica Frigo HP2

Palniki ksenonow 4300K

Hak Westfalia z ori instalacją

Moduł świateł dziennych

 

 

20171113_081811.jpg

20171113_082428.jpg

20171113_102717.jpg

20171113_125313.jpg

20171113_125341.jpg

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj wymieniony w końcu łańcuch rozrządu i ślizgi napinacza, obyło sie bez rozpinania paska. Wreszcie cicho i nic nie dzwoni, a i silnik zrobił się troszke jak by elastyczniejszy. Co ciekawe w opakowaniu SWAGA okazało się że jest łańcuch IWIS. Założone też nowe symeringi i uszczelka pokrywy.

 

 

138ae90cdaba.jpg

7b60af64ca00.jpg

4ad85c1911de.jpg

67600c413b48.jpg

Edytowane przez Magik123
Opublikowano (edytowane)

Kolejne wydatki to program oraz LPG, nastepnie nowe sprzęgło bo coś poszarpuje, trochę wydatków się szykuje ale myslę że nie będę żałował :)

Edytowane przez Magik123
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj zmieniony rozrząd z pompa doltz, dodatkowo nowa rolka napinacza klimy i pasek napedu osprzęt.

 

1cf06eb2e39c.jpg

65285f0d97a2.jpg

6a1e04de2625.jpg

1b7ec59713e3.jpg

d39595892dd5.jpg

79899b43cfb2.jpg

d02f28df998f.jpg

18da3c4d0993.jpg

Edytowane przez Magik123
Opublikowano (edytowane)

Wreszcie założona instalacja do sterownika, sterownik, spiete wszystko na ori wiązkach, zamontowany tylny czujnik i wiazka do niego :lol:. Zakupione nowe mocowanie do tylnego czujnika (ma być ori jak fabryka).

Edytowane przez Magik123
Opublikowano

Dziś jestem po wymianie podpory na nową NTY, łozysko FAG, plus wyważanie wału. Śmiało moge polecić firmę z Bogucina pod Lublinem, robią fachowo, doradzają, i po wyważaniu dostajemy protokół z wyważania. Zrobione tanio i pożądnie.

Po złożeniu wału tak jak był wczesniej, niby nic się nie zmieniło ale minimalna niedowaga była.

Założony również na próbę wahacz dolny prosty Ruville, zobaczymy ile pożyje, do wymiany mam jeszcze łączniki stabilizatorów oraz jeden wachacz z lewej strony. Co ciekawe, wszystkie elementy zawiechy z przodu sa oryginalne Audi...

No i dziś z ciekawości policzyłem paragony i faktury które już zostały wydane na auto od kupna, naleciało łącznie z oponami zimowymi już 4 tys zł, to koszt samych części, bo naprawy robię sam, strach pomyśleć jak bym miał jeszcze wliczyc ceny za robotę......

91cbc85a5ef2.jpg

31df13be5d8c.jpg

af8844b26396.jpg

eb4affc387d8.jpg

 

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj wreszcie wymieniłem sprzęgło, wpadł kompletny Sachs, nowe łoż ysko oporowe, wreszcie sprzęgło pracuje jak należy. Dwumas na szczęście sztywny bez luzów, z czego sie bardzo cieszę. Dodatkowo wymieniona na nową obudowa czujnika temperatury za głowicą. Masakra jak by to trzeba było wymieniać od góry, a tak z wyjętą skrzynią jest do niego ładny dostep.

 

Kolejny etap to skasowanie luzów na tylnym dyfrze, nowe przeguby wewnętrzne, te mają minimalny luz na półosiach.

Tylna dokładka z PDC i w kolor oraz przód i progi w kolor, niestety dopiero na wiosnę, aby cieplej było.

20180103_184047.jpg

20180103_174223.jpg

20180103_174208.jpg

20180103_170754.jpg

20180103_170735.jpg

20180103_170726.jpg

Edytowane przez Magik123
Opublikowano

Jak Ci ten Sachs się sprawuje bede na dniach wymieniał u siebie i mam dylemat co wybrac Sach czy Luk czy może jakiś SRL...

Czy z instalacja samopoziomowania jest bardzo duzo pracy, myslę nad dołozeniem xenonów ale boje się że bez poziomowania strace dowód, spryski o dziwo mam.....

Opublikowano

Bierz Sachsa jest trochę tańszy a chodzi bardzo fajnie. SRL to tani szajs, nie wiem ile on pochodzi, różnica jest nie wielka miedzy SRL a Sachsem.

Jak kupisz komplet z instalacją z pod deski to nie ma dużo roboty, wypinasz ze starej i wpinasz u siebie, do podłączenia do Twojej instalki jest chyba 4 albo 5 przewodów, wszystkie wpinasz przy lewym slupku w nogach i dokladasz 1 bezpiecznik w skrzynce. Reszta jest na zasadzie wpiecia kostek i wymiany instalacji z pod blotników.

 

Opublikowano

Ja wymieniłem komplet sprzegla LUK'a jest zadowolony ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...