Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko wchodząca dwójka


rogigor

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

pewnie po części to kwestia wyczuwania sprzęgła (świeżo kupione autko), ale zauważyłem, że jak dam ostrego buta z jedynki, to dwójka czasem ciężko wchodzi - czuć spory opór.

Na zgaszonym silniku wszystkie biegi wchodzą raczej gładko. Czyżby oznaka sprzęgła szykującego się do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,
pewnie po części to kwestia wyczuwania sprzęgła (świeżo kupione autko), ale zauważyłem, że jak dam ostrego buta z jedynki, to dwójka czasem ciężko wchodzi - czuć spory opór.
Na zgaszonym silniku wszystkie biegi wchodzą raczej gładko. Czyżby oznaka sprzęgła szykującego się do wymiany?

Też tak miałem, jak wrzucałem dwójkę przy 2tys to jeszcze było ok ale powyżej 3 to już zgrzyt. Miesiąc temu zmieniałem synchronizator i jak na razie wszystko ok

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, dynamiquedci napisał:

Jaki silnik. To samo mialem w bexie. Synchronizator

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka
 

ASN.  Widzę, że oboje piszecie o synchronizatorze, droższa z tym zabawa aniżeli ze sprzęgłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z wymianą oleju w skrzyni zamknęło się w 1100

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok pojeździłem i poobserwowałem.

-Jedynka jak chce się ją wrzucić w trakcie jazdy (redukcja czy dojazd do świateł) wchodzi bardzo ciężko
-dwójka wchodzi ciężko,
-pozostałe biegi wchodzą bez problemu.

Tylko się upewniam - objawy synchronizatora ?


Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez rogigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok pojeździłem i poobserwowałem.

-Jedynka jak chce się ja wrzucić w tekście jazdy (redukcja czy dojazd do świateł) wchodzi bardzo ciężko
-dwójka wchodzi ciężko,
-Pozostałe biegi wchodzą bez problemu.

Tylko się upewniam - objawy synchronizatora ?


Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



Słyszysz zgrzyt jak szybko wrzucasz 2-kę??

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, piti82 napisał:


Słyszysz zgrzyt jak szybko wrzucasz 2-kę??

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
 

Nie, a przynajmniej nie rzuciło mi się to w oczy.  Ale jak zbyt lekko ją wrzucę to potrafi nie wkoczyć i może wtedy raz czy dwa zgrzytnęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przy wrzucania biegu wcisnąć 2 razy sprzęgło

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię że jest to wina synchronizatora, gdy jest ono już "wysłużone" inaczej się zachowuje . Raczej bym obstawiał na docisk sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię że jest to wina synchronizatora, gdy jest ono już "wysłużone" inaczej się zachowuje . Raczej bym obstawiał na docisk sprzęgła.


Spróbuj przy wrzucania biegu wcisnąć 2 razy sprzęgło



Samo sprzęgło działa ok, nie ślizga się podczas jazdy, aczkolwiek łapie raczej już w połowie, a nawet bym powiedział że ciut wysoko. Jutro sprawdzę jak się zachowa gdy dwa razy wcisnęła sprzęgło przy zmianie z 1 na 2 Spróbuję też wrzucić 5, zaciągnąć ręczny o ruszyć. Zobaczę czy zgaśnie czy będzie się ślizgać.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj udałem się do mechanika gdyż z okolic nawiewu od strony pasażera wydobywał się dziwny chrupot/szelest przy dodawaniu gazu a na dodatek występował problem przy zmianie z 1 na 2 oraz zgrzyt przy zmianie z 2 na 3 ale tylko na zimnym silniku. Dodatkowo mechanik mi pokazał że jak dociska lewarek mocno w stronę wybranego biegu to szelest się nasila. Stwierdził że skrzynia do regeneracji albo wymiana... :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No więc tak: podwójne wciśnięcie sprzęgła nic nie daje. Test na ślizganie się zaliczony - przy próbie ruszenia z 5 na zaciągniętym ręcznym automatycznie zgasł. 

Może to być kwestia oleju w skrzyni ? W sumie nie wiem czy i kiedy był wymieniany a autko ma 300 tyś.

Edytowane przez rogigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym przynajmniej poziom i trochę oleju upuścił celem kontroli czy nie ma opiłków.

jeśli tyle ma "nabiegane" i nie masz wiedzy kiedy olej zalano to może warto rozważyć wymianę na świeży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update: z przegazówką dwójka wchodzi wyraźnie lepiej. Może jednak sprzęgło?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update: z przegazówką dwójka wchodzi wyraźnie lepiej. Może jednak sprzęgło?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



To chyba obstawiam synchronizator

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...