HiRide Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Nie podejdzie odblysnik z xenonu do bi i na odwrot. Raz ze jest roznica w wielkosci odblysnikow i soczewek a dwa ze odblysnik bi xenonowy posiada tez ramie do ktorego mocowany jest elektromagnes,czego nie posiada odblysnik lampy xenonowej.
krzysztof.mk Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Witam, regeneracja wykonywana przez pana Huberta "http://www.regeneracja-hc.com/informacje.html" jest niestety krótko trwała. Wnioskuje to po opisie technologi jaką stosuje.Warstwa aluminium która jest naniesiona na odbłyśnik powinna być zabezpieczona przed warunkami atmosferycznymi oraz promieniami UV.Zabezpieczenie jakie się stosuje jest wykonywane specjalnymi polimerami które są nakładane na aluminium, dodatkowo też można zabezpieczyć tlenkiem krzemu.Tak zabezpieczona lampa do której się stosuje żarówki o odpowiedniej mocy wytrzyma bez problemu 10 lat. W opisie technologi pana Huberta niema słowa o zabezpieczeniu, taka lampa może wytrzymać około dwóch lat, nie poleca zabezpieczenia warstwy aluminium lakierem bezbarwnym, bo lakier zostanie spalony i lampa ściemnieje.Nie wolno pod żadnym pozorem przecierać ,dotykać warstwy aluminium.
HiRide Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Witam, regeneracja wykonywana przez pana Huberta "http://www.regeneracja-hc.com/informacje.html" jest niestety krótko trwała. Wnioskuje to po opisie technologi jaką stosuje.Warstwa aluminium która jest naniesiona na odbłyśnik powinna być zabezpieczona przed warunkami atmosferycznymi oraz promieniami UV.Zabezpieczenie jakie się stosuje jest wykonywane specjalnymi polimerami które są nakładane na aluminium, dodatkowo też można zabezpieczyć tlenkiem krzemu.Tak zabezpieczona lampa do której się stosuje żarówki o odpowiedniej mocy wytrzyma bez problemu 10 lat. W opisie technologi pana Huberta niema słowa o zabezpieczeniu, taka lampa może wytrzymać około dwóch lat, nie poleca zabezpieczenia warstwy aluminium lakierem bezbarwnym, bo lakier zostanie spalony i lampa ściemnieje.Nie wolno pod żadnym pozorem przecierać ,dotykać warstwy aluminium. Audi kupilem 3 letnie z ori odblysnikami.Lampy bi xenon.Przed autem bylo tak ciemno ze ciezko bylo jechac w nocy.Okazalo sie ze gorna i boczne scianki odblysnika sa brazowe.Wniosek taki ze jesli fabryka stosuje material ktory wytrzymuje 3 lata to watpie zeby inna firma bawila sie w super jakosc powloki.Im szybciej sie zuzyje tym wiecej bedzie klientow a przeciez o to im chodzi. Nie wiem jak inne samochody ale kilka razy juz slyszalem ze odblysniki xenon BMW 5 E60 nadaja sie do regeneracji po dwoch latach w polskich warunkach,gdzie na swiatlach jezdzimy caly rok. Najgorsze ze lampa w E60 jest nie rozbieralna nawet w piecu na goraco.
Gacek51 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam, regeneracja wykonywana przez pana Huberta "http://www.regeneracja-hc.com/informacje.html" jest niestety krótko trwała Ja włozylem soczewki od paska B6 ,konstrukcja podobna i nowsza.
bono Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 A wszystko jest p&p ? czy mocno trzeba rzeźbić ? jak z ustawieniem świateł ?
Gacek51 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Mocowanie jest takie samo,tylko tył soczewki jest nowszej konstrukcji.Lampy beda zakladane na wiosne,ale probnie odpaliłem i wygląda ze jest dobrze,wiadomo ze delikatna regulacja jest mozliwa,sprobuje wkleic zdjecia obu soczewek dla porównania.
wrclaguna Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Mocowanie jest takie samo,tylko tył soczewki jest nowszej konstrukcji.Lampy beda zakladane na wiosne,ale probnie odpaliłem i wygląda ze jest dobrze,wiadomo ze delikatna regulacja jest mozliwa,sprobuje wkleic zdjecia obu soczewek dla porównania. czekamy bo ciekawy mod bedzie a sa jakis roznice w pasku miedzy soczewkami
Gacek51 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Zdjecia zrobie jutro,dzisiaj zabrakło czasu,a soczewki sa prawe i lewe tzn. mocowanie magnesu bo inaczej nie wejdzie do lampy tak jak jest w naszych A4 B6.
HiRide Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Ostatnio przejechalem sie skoda octavia 2008 z ori xenonem.Bylem pod ogromnym wrazeniem tego,jak wyrazna jest granica swiatlo cienia-zarowno na scianie przed autem jak i na prawym i lewym poboczu Zapragnalem czegos takiego u siebie w b6 Zakupilem lampe z a6 c6 2009.Po calodniowym rezaniu zamontowalem soczewke z odlblysnikiem do mojej lampy.Efekt gorszy niz na ori odblysnikach.Przed autem kilka plam wiekszych i mniejszych ale za to granica swiatlo cienia po bokach-idealna.(po zalozeniu stargo zarnika plam prawie nie bylo ale bylo tez malo swiatla) Stalo sie tak dlatego poniewaz odblysnik z a6 c6 jest przystosowany pod nowy typ zarnika d3s a w b6 bix jest d1s. Trzeba zalozyc mocowanie d1s zamiast mocowania d3s a to wymaga malej przerobki odblysnika.Przez to zarnik siedzi za gleboko w odblysniku-za blisko przeslony.Kolejny problem jest taki ze odlbysnik z soczewka z a6 jest dluzszy od tego w b6 bix o jakis centymetr.Przez to trzeba dorabiac tulejki aby mocowanie odblysnika w lampie sie na nich oparlo.Sam wyglad od przodu jest bdb-nie da rady poznac ze cos bylo zmienione.No moze z wyjatkiem tego ze soczewke z a6 jest bardziej plaska i nie jest soczewka Fresnela czyli bez pregów-co jest plusem. Za odblysnikiem z a6 przemawia to ze ma bardzo dobry rozdzial swiatla szczegolnie na boki,soczewka mniej rozmywa swiatlo.przeslone dziala podobnie jak gilotyna-spada blyskawicznie na dol a jej mala waga i rozmiar temu sprzyja.W b6 przeslona jest duza,ciezka i kladzie sie na przod a nie spada na doł. Podsumowujac,gdyby ktos mial ochote zakladac odblysnik z soczewka z audi a6 c6 to odradzam. Przedewszystkim zamienny odlblysnik z soczewka musi miec przeslone z elektromagnesem,taka sama lub bardzo podobną dlugosc calkowita,soczewka musi byc tej samej srednicy co ta z b6 bix(odchyl kilku mm bedzie za duzy),unikac soczewek z pregami na obwodzie no i podstawa -mocowanie zarnika d1s.
Gacek51 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 HiRiD te soczewki Helli są bardzo fajne,bo mozliwosci wersji jej jest ogromna,wystepowała pod zarowki D2S,D1S,D3S i H7 i szkła w wersji prązkowanej i gładkiej oraz xenon,bixenon i bi-H7 gratki za cierpliwosc w rezaniu. A teraz obiecane zdjecia porownawcze soczewek z A4 B6 i Passata B6
HiRide Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Mysle ze na razie nic nie wymysle A tak na powaznie to przedewszystkim do odblysnika z a6 c6 po lifcie trzeba miec zarnik d3s-przerobka na d1s nie wchodzi w gre bo zmienia sie przez to geometria swiatla i nie wiem czy sam zarnik nie jest troche innej konstrukcji(w a6 c6 przed liftem ma zarnik d1s).Dlugosc odblysnika z soczewka tez ma znaczenie - jak jest za dlugi trzeba troche przerabiac.Do tego elektromagnes zawadza w lampie z a4 i trzeba wyciac kawalek plastiku na spodzie za soczewka co na szczescie nie wplywa na lampe w zaden sposob.Sprobuje zlozyc z zestawu z a4 i z a6 jakis jeden sensowny.Jedyne co bym chcial osiagnac to bardzo rowne odciecie swiatla po bokach i dobrze doswietlone lewe i prawe pobocze zaraz przed autem.To jest atut dobrej optyki odblysnika i soczewki. [br]Dopisany: 24 Styczeń 2011, 19:50_________________________________________________ Odblysniki ktore masz z passata b6 czyli 2005 + to napewno Hella? Jaki jest typ soczewki? Pytam bo tam z fabryki wychodzily juz matowe odblysniki a nie lustrzane wiec Twoje moga byc po regeneracji. Konstrukcyjnie sie wiele nie roznia od tych z a4 b6 a w b7 sa chyba takie same nawet. Ciekaw jestem jak wyglada odblysnik z soczewka w Octavi II 2008.
Gacek51 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 W pasku B6 sa soczewki Valeo i w A4 B6 też Valeo, a ta soczewka napewno nie jest po regeneracji. W B7 sa soczewki Al (Bosch) a w Octavii 2008-2010 sa Helli.
HiRide Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Jesli w passku odblysnik jest z valeo to chyba nie trzeba pisac ile jest warty bo wiemy co jest warty kiedy oddajemy do regeneracji te same odbylsniki z naszych a4.Naprawde lepiej oddac swoje stare zestwy do regeneracji i zalozyc z nowa powloka niz zakladac uzywki z paska. Ogolnie troche sie podowiadywalem na ten temat i daruje sobie dalsza zabawe na odblysnikach Hella,Valeo i Bosch.
krzysztof.mk Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Mam spore doświadczenie w dziedzinie optyki samochodowej i muszę wam powiedzieć, że regenerowane lampy będą świeciły dobrze jeden sezon góra dwa. Estetyka wykonania to nie wszystko, a to oferują firmy, które regenerują. Podstawą jest odpowiednie zabezpieczenie warstwy aluminium, a Hella,Valeo czy Bosch to oferują.Firmy, które produkują reflektory samochodowe mają wyśrubowane normy jakościowe, które muszą spełniać. Niestety lampa jak i samochód też się zużywa.
HiRide Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 minal moze rok od czasu kiedy oddalem swoje odblysniki do regenneracji -tydzien temu wyciagalem jeden i przy okazji sprawdzilem jego stan.Nie widze sladow zuzycia po roku czasu :gwizdanie: O jakim piszesz zabezpieczeniu ? To co oferuja Hella,Valeo czy Bosch starcza na 2-4 lat w zaleznosci od tego jak duzo jezdzi sie z zalaczonymi swiatlami.Wysrubowane normy to moze i maja ale ich nie spelniaja.Mam roczny odblysnik z audi a6 c6 i juz fabrycznie taki odblysnik ma matowe lustro-gdzie tu jest jakosc??? Porzadna jakosc oferuje firma Stanley,Koito i Denso.Warto zobaczyc jakie ceny osiagaja na E-bay wyroby tych firm a pozniej porownac do tego ceny Hella Valeo i Bosch. Dla porownania takie swiatlo daje odblysnik z soczewka firmy Stanley(bi xenon) A tak Hella i spolka ( bi xenon) Gdze ta jakosc ? Na koniec japonska optyka z Lexusa LS430(xenon)-cena jednej lampy uzywanej to 3 tys zl Swiatla mijania (luch rewostronny) To mozna nazwac jakoscią
krzysztof.mk Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Nietwierdze że Hella,Valeo czy Bosch są najlepsze, twierdze że na pewno robią lepsze lampy od http://www.regeneracja-hc.com/. Proponuje lampę po regeneracji poddać dwum testom.Pierwszy test polega na zbadaniu adhezji warstwy alu do powierzchni reflektora.Drugi test polega na na zbadaniu zabezpieczenia zanurzając odbłyśnik w rostworze NaOH2‰(3 godz bez śladu erozji alu musi wytrzymać).Co do zabezpieczenia przez firmy produkujące reflektory samochodowe odbywa się to tak. Cały proces jest prowadzony w komorze próżniowej po napyleniu alu jest nakładana warstwa polimeru który odpowiada za zabezpieczenie, niektórzy producenci dodatkowo zabezpieczają tlenkiem krzemu.Co do fotek które zamieściłeś z testów to za układ strumienia światła odpowiadają ryfle na szkle, bądz na reflektorze w nowych wersjach optyki samochodowej. http://wesem.pl/galeria/1
HiRide Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Ja regenerowalem odlbysniki gdzie indziej tzn nie w tej firmie do ktorej podales link.Co do tego ze fabryka robi lepiej to nie jestem do konca z tym zgodny.Pisalem juz ze mam praktycznie nowy (roczny) odblysnik z audi a6 ktory warstwe lustra ma matowa a nie taka w ktorej mozna sie przejzec.Byc moze taka warstwa jest trwalsza od lustrzanej ktora robi zaklad z linku ale napewno swiatlo nie bedzie sie tak dobrze odbijac od matowego odblysnika.Nie bede robil testow o ktorych pisales bo nie mam takich mozliwosci a pozatym szkoda mi ryzykowac bo odblysnik nie ma stycznosci ze zwiazkami typu rostworze NaOH2‰ Wiem jedno,Hella Valeo Bosch itp ida na ilosc a nie na jakosc jak to zwykle bywa i najlepszym dowodem na to jest wypalony odlbysnik po 2 latach.[br]Dopisany: 30 Styczeń 2011, 11:51_________________________________________________ Co do fotek które zamieściłeś z testów to za układ strumienia światła odpowiadają ryfle na szkle, bądz na reflektorze w nowych wersjach optyki samochodowej. Tutaj to juz calkiem mnie zaskoczyles Popatrz na fotki raz jeszcze i pokaz mi ktory producent potrafi w swoich reflektorach z ryflowanym szklem badz odblysnikiem,uzyskac tak bardzo dokladny rozklad swiatla i granice swiatlo cienia na scianie? Kazde ze zdjec przestawia wiazke emitowanego swiatla,ktore jest uksztaltowane za pomoca odblysnika eliptycznego lub okraglego(z przewagą pierwszego),przeslony oraz soczewki. Nie potrafie sobie wyobrazic jak reflektor z ryflowanym szklem badz odblysnikem potrafilby tak precyzyjnie formowac wiazka swiatla jak ma to miejsce w reflektorach soczewkowych z przeslona stala lub ruchoma Owszem,reflektor paraboliczny czyli ze szklem ryflowanym potrafi swiecic lepiej niz stare reflektory wyposazone w soczewki a wynika to z rozmiaru jakie osiagaja odblysniki reflektorow parabolicznych. Niestety reflektor paraboliczny nigdy nie bedzie precyzyjnie formowal wiazki swiatla jak w przypadku reflektorow soczewkowych.
krzysztof.mk Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Te fotki napewno są swiatłami drogowymi. http://wesem.pl/galeria/galeria/duze/64.jpg , tak wygląda prawidlowo świtło mijania.Wracając do regeneracji to firma pana Huberta nie jest wstanie polepszyć jakości świecenia,na krótki czas może dorówna parametrom fabryczym.Każdy reflektor montowany w nowym samochodzie ma Homologację ,w ktorej jest określony zakres luxów w których ma się zmieścić. Oczywiście do odpowiednich rodzajów są inne zakresy(halogeny,mijania,drogowe).Wracając do zabezpieczenia NaOH2‰ te dwa promile to jest niewielki procent tego co znajduje się w zimie na drodze.
HiRide Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 prosze mi pokazac o ktorych fotkach piszesz tak jak juz pisalem wczesniej, nie wiem jak i z jakim skutkiem regeneruje odblysniki pan Hubert Moje odlbysniki po regeneracji napewno maja lepsze jakosc swiecenia niz taka jak mialy fabrycznie i tego bd sie trzymal.Moge zrozumiec ze 2‰ NaOH to jest niewielki procent tego co znajduje się w zimie na drodze ale droga to jedno a odblysnik schowany we wnetrzu lampy to drugie
krzysztof.mk Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 HiRide prosze : http://i59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/LensTest/Set2/DSC_0560h.jpg http://i59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/LensTest/Set2/DSC_0601h.jpg http://i59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/LensTest/Set2/DSC_0528h.jpg http://img107.imageshack.us/img107/9518/dsc0066x.jpg Jesli masz szczelne lampy to może niemasz się czym martwić ,ale choć raz ci zaparowala to już powinieneś się martwić bo jest nie szczelna.Żeby uzyskać lepszy efekt świecenia to wystarczy pobawić się ogniskową .Przesuwając żarnik o dwa milimetry można zyskać sporo luxów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się