reizer Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Cześć. Pytanie dość banalne, otóż chcę zabrać się za wymianę tylnego prawego przegubu (w związku z koniecznością wymiany pierścienia i czujnika ABS ). Wczoraj ściągnąłem koło i fakt, że auto ma 12 lat przysporzył mnie kolejny raz o zawrót głowy... oprócz urwanej śruby od czujnika, z którą myślę, że sobie poradzę - kompletnie wszystko pokryte jest grubą rdzą, strach pomyśleć co zacznie się dziać jak zacznę rozkręcać :-D Dlatego zdeycdowałem się najpierw sięgnąć po poradę. No właśnie - co najlepiej uwolnić - odkręcić , żeby w jak najmniej inwazyjny sposób wymienić ten przegub ? Ktoś ma doświadczenie z tym samochodem ? W internecie nie mogę znaleźć absolutnie nic na ten temat.
MemberA4 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) duzo roboty chyba nie ma przy tym, odkręcasz śrubę od piasty(imbus 17) i 6 srub przegubu wewnetrznego od dyfra jak sie nie myle imbus 6, jak po tym ciezko bedzie wygrzebać półośke to najlepiej wytargać cały dyfer czyli 12 srub od przegubów wewnetrznych lewego i prawego, 6 srub od wału napedowego przy dyfrze , 3 sruby od poduszki dyfra tej z lewej strony i dwie nakrętki od śrub trzymających tył dyfra do sanek Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez MemberA4
MemberA4 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) ukręcenie sruby od czujnika abs to normalka ja ukręciłem oczywiście z kazdej strony co do czujników to jeden mi nie chciał wyjść i go całkowicie zdemolowałem drugi po długim polewaniu go i delikatnym rozruszaniu wyszedł ale i tak kupiłem dwa nowe.a ten uratowany trzymam w garażu pierścień od ABSu mozliwe że bedzie wymagał tylko wyczyszczenia druciakiem ale to zobaczysz jak wyjmiesz półośke Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez MemberA4
reizer Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 MemberA4 a jak poradziłeś sobie ze śrubkami ? :-D nawiert i wykrętak ? Pierścień od ABS pęknięty, akurat ustawił się w odpowiedniej pozycji - można było zobaczyć pęknięcie przez dziurkę od czujnika :-/ No nic, biorę się dzisiaj za to. Generalnie problem powstał przez mechanika, który rozpierdzielił cały czujnik nie sprawdzając najpierw pierścienia, a potem jak zobaczył pierścień, powiedział, że pęknięty pierścień uszkodził czujnik i dlatego go musiał "wysłuskać", gdzie teraz logicznie rzecz biorąc raczej tylko pierścień był pęknięty.... Dlatego zabieram się za to sam, mimo braku czasu. Mam nadzieję, że pójdzie sprawnie. Dzięki!
MemberA4 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 2 godziny temu, reizer napisał: MemberA4 a jak poradziłeś sobie ze śrubkami ? :-D nawiert i wykrętak ? jedynie nawiercanie coraz wiekszym wiertłem aż mogłem reszte wydłubać bo wykrętaka nie mam na stanie
reizer Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Zrobione, półoś nie wychodzi cała co prawda, i przegub od koła nie wyjdzie do momentu aż nie odkręcimy amortyzatora, ale da się zrobić. Śruba rozwiercona, otwór nagwintowany na nowo - wszystko hula :-) Dzięki wielkie jeszcze raz!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się