Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 17511 po wymianie sondy lambda


mateozgr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wymieniłem sondę ponieważ wyskakiwał błąd 17511 związany z grzałką 1 sondy lambda, stara grzalka miała oporność 4,8ohma na 3 i 4 pinie a na 1 i 6 pinie ok 112 omów, nowa sonda Boscha miała 3,3 ohma na 3 i 4 pinie a 1 i 6 pinie 80 ohmów.  Równolegle pojawił się błąd  17522 sonda 2 za duża zewnętrzna rezy stancja, wydaje mi się ze ten błąd jest spowodowany tym ze jest nie ma katalizatora a jest downpipe i wkręczna tulejka kątowa w miejscu sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17511/P1103/004355 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low, błąd dotyczy pierwszej sondy (regulacyjna), zastosowałeś na niej tulejkę? Po co?

Zapewne tulejkę masz na na 2 sondzie za katem, jeżeli masz nowa sondę (ori Bosch?) to błąd 17511 lubi wyskakiwać jeżeli masz źle wyregulowane LPG, które widzę, że masz. Zapodaj logi 002+033 i podaj wartości z kanału 32 przed skasowaniem błędów.

Edytowane przez adrian242424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adrian242424 przecież opisał sprawe. tulejka jest na drugiej sondzie. po błędzie na pierwszej sondzie i jej wymianie pojawił się błąd na drugiej (za katem). Pyta czy to przez brak kata czy coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 17522 raczej olewam  ponieważ jest prawdopodobnie spowodowany brakiem katalizatora. Tulejka jest wkręcona w miejsce 2 sondy aby oszukać komputer ale najwyraźniej się to nie sprawdza. 

Głównie chodzi mi o błąd 17511, ponieważ wymieniłem sondę a tu dalej to samo. Samochód jest w lpg ostatnio robiłem regulacje.  Pytanie czy nowa sonda Boscha nie jest wadliwa i nie trzyma prawidłowych parametrów grzałki? Jaka jest tolerancja poniważ nowa sprawna sonda  powinna mieć 3,8 ohmów oraz 100 ohmów a moja kupiona boscha ma 3,3 oraz 80 ohmów. 

Ogółem grzałka pracuje z tego co wywnioskowalem z kanału 30 czyli wskazania są  takie 011-111

Edytowane przez mateozgr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sorry ja to zrozumiałem inaczej. Mój błąd.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zwonko napisał:

@adrian242424 przecież opisał sprawe. tulejka jest na drugiej sondzie. po błędzie na pierwszej sondzie i jej wymianie pojawił się błąd na drugiej (za katem). Pyta czy to przez brak kata czy coś innego.

Faktycznie, nie wiem czemu umknął mi ten 2 błąd, byłem pewny, że chodzi o ten 17511.

2 godziny temu, mateozgr napisał:

Błąd 17522 raczej olewam  ponieważ jest prawdopodobnie spowodowany brakiem katalizatora. Tulejka jest wkręcona w miejsce 2 sondy aby oszukać komputer ale najwyraźniej się to nie sprawdza. 

Głównie chodzi mi o błąd 17511, ponieważ wymieniłem sondę a tu dalej to samo. Samochód jest w lpg ostatnio robiłem regulacje.  Pytanie czy nowa sonda Boscha nie jest wadliwa i nie trzyma prawidłowych parametrów grzałki? Jaka jest tolerancja poniważ nowa sprawna sonda  powinna mieć 3,8 ohmów oraz 100 ohmów a moja kupiona boscha ma 3,3 oraz 80 ohmów. 

Ogółem grzałka pracuje z tego co wywnioskowalem z kanału 30 czyli wskazania są  takie 011-111

Jeśli sonda nowa, sprawdź czy jest zasilanie na grzałkę. Niżnej masz jak sprawdzić.

eddee4f1f2e6a250d5c9253613353b7c.jpg

605afe2f8f8034f066d30bb8cbed4b92.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyć na wtyczkę przy odpalonym silniku? Czy tak jak w tabeli od strony sterownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z notą 34,35, mierzysz piny 3 i 4 sondy  na rozpiętej wtyczce w temperaturze otoczenia ~20*C rezystancja 2,5-10 Ohm, silnik zgaszony

Napięcie mierzysz na rozpiętej wtyczce pin 3 i masa od strony sterownika, silnik odpalony na biegu jałowym (Engine idling), napięcie od 11-14v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiary na rozpiętej wtyczce 

5pin - masa 2,5V na zaplonie

1pin - 5pin 0,43V na zapłonie

6pin - masa 0,33V na zapłonie, 0,42V na odpalonym

1pin - masa 2,7V na zapłonie

2pin - masa 0,33V na zapłonie, 0,37V na odpalonym

3pin - masa 13,7V na odpalonym

Między 3 a 4 pinie 3,3 ohma 

20170423_161704.jpg

20170423_161700.jpg

20170423_161635.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasowałem błąd po wymianie sondy na nową, po przejechaniu jakiś ponad 100km kontrolnie sprawdziłem błędy i wyszły te dwa. Zaznaczam że check jeszcze się nie zaświecił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jakieś pomysły co z tym robić? 

Zwrócić sondę z powrotem do sklepu aby dali drugą?

A może znów bawić się regulacją lpg? Co sodzę że źle dobrana dawka paliwa nie ma rzadnego wpływu na pojawiający się błąd związany z grzałką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi postaram się zrobić jak najszybciej, bo na razie nie mam takiej możliwości.

Zrobiłem jeszcze raz pomiar rezystancji:

Zimny silnik 3-4pin 3,3ohma, 2-6pin 87ohma

Ciepły silnik 3-4pin 5,5ohma, 2-6pin 87ohma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobione

na LPG: http://vaglog.com/log-002_031_033_v980HH3.html

na BP:http://vaglog.com/log-002_031_033_93OggF5.html

Z moich wniosków wynika, że lpg napewno jest do regulacji ale nadal nie wydaje mi się żeby to było to. Nadal czepiał bym się tej sondy nie podoba mi się rezystancja 87 ohma między 2-6 pinem. 

Błąd zanotował się komuterze po zrobieniu logów

Nie podoba mi się sytuacja na kanale 41,  ponieważ htg. s1 skacze cały czas między ON OFF i nie może zmieżyc rezystancji, w przeciwieństwie do HTG. S2 On 0.10 kOhma

Edytowane przez mateozgr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na LPG ubogo, powyżej 5tys już w ogóle, korekty po 18-25%, na BP ok. Wykasuj błędy i pojeździj trochę na BP, jak błąd nie wyskoczy to znaczy, że winne jest LPG, chociaż i tak proponuje jechać na regulacje bo przy odcięciu masz ubogo na maxa (25% górna granica jaką wprowadza silnik). Napisz jeszcze jakie masz graty od LPG, możliwe, że reduktor nie wyrabia lub wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to świeża instalacja KME NEVO, reduktor KME Silver S8 niby do 244km 8fi przewód, wtryski baracuda 130

Edytowane przez mateozgr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mateozgr napisał:

Jest to świeża instalacja KME NEVO, reduktor KME Silver S8 niby do 244km 8fi przewód, wtryski baracuda 130

W takim razie, podregulować i będzie dobrze co do LPG, co do sondy to tak jak pisałem jak wywali błąd na BP to znaczy, że sonda uszkodzona.

PS. Obwód grzałki to jedynie pin 3-4 jeżeli tam rezystancja jest ok i nie ma przerwy to musi działać. Pin 3 to zasilanie jeśli jest  to ok, możesz  sprawić połączenie 4 pinu sondy z 5 pinem ECU czy jest ciągłość w obwodzie.

Piny ECU

4081d1dfa11866751eaed4d800c17b72.jpg

Edytowane przez adrian242424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeżdzij troche na samym pb i zobacz czy wywali błąd, 17511 lubi pojawiać sie w fazie rozgrzewania silnika przy jeżdzie na lpg przy nie do końca dobrze wyregulowanej instalce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...