Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was . Mam może trochę dziwne pytanie ale jestem nowicjuszem w tych sprawach . Niedawno wymieniłem termostat i jest ok temperatura 90 ale w zbiorniczku wyrównawczym płyn jest chłodny a górnym wężykiem nie wiem czy powinien przelewać się płyn ? . U mnie nie leci :confused4:, tylko jak dodam gazu to trochę płyn poleci cz to ma tak być czy jest układ zapowietrzony . Proszę o odpowiedz

Opublikowano

wydaje mi sie ze kolega cypek80 nie ma racji. w zbiorniczku wyrównawczym jak sie auto nagrzeje to czesto, a w zasadzie zawsze nie da sie odkrecic korka bez wylania gorącego płynu. dodatkowo przez te rurke powinien płynąć płyn z obiegu i to w dosc sporych ilosciach. jak na mój gust masz zapowietrzony układ.

Opublikowano

wydaje mi sie ze kolega cypek80 nie ma racji. w zbiorniczku wyrównawczym jak sie auto nagrzeje to czesto, a w zasadzie zawsze nie da sie odkrecic korka bez wylania gorącego płynu. dodatkowo przez te rurke powinien płynąć płyn z obiegu i to w dosc sporych ilosciach. jak na mój gust masz zapowietrzony układ.

dobrze prawi, płyn jest gorący jak silnik jest rozgrzany, płyn ma być w obiegu cały czas od momentu 86-90 stopni jak puści termostat

Opublikowano

pewnie nie dmucha Ci ciepłym powietrzem w środku ??

Opublikowano

Przed wymianą termostatu to miałem problem z ogrzewaniem ale teraz wszystko jest ok tylko mnie martwi brak tego przelewu i przy temperaturze 90 bez problemu odkręcam korek a płyn jest chłodny :(

Opublikowano

ja mam sprawny termostat w srodku ciepło jak cholera i czasem tez mam letni płyn

ale jak pojezdze dłuzej to cisnienie w zbiorniczku mam ale zeby mi bulgotało czy miało zamiar wyleciec ze zbiorniczka to jeszcze sie nie spotkałem u siebie

Opublikowano

ja mam sprawny termostat w srodku ciepło jak cholera i czasem tez mam letni płyn

ale jak pojezdze dłuzej to cisnienie w zbiorniczku mam ale zeby mi bulgotało czy miało zamiar wyleciec ze zbiorniczka to jeszcze sie nie spotkałem u siebie

nie chodzi o to zeby bulgotało, ale o to ze jak odkrecasz korek na gorącymn silniku to troche go wtedy ucieka, jak nigdy tego nie robiłes to sprubuj, tylko wez sobie rekawiczke :wink4:

Opublikowano

ja jeszcze zauwazyłem cos takiego

mam na blacie temp 90c a na klimatroniku 83c na kanale 49 wg mnie duza roznica

wczesniej myslałem ze jak pojawi sie na blacie 90 to mam termostat otwarty i wtedy zauwazyłem ze płyn w zbiorniczku jest letni dopiero po przejechaniu kilkuset metrów otwiera sie termostat a na klimatroniku temp. 91-93 w tedy w z biorniczku jest gorący płyn.płynu mam blizej min.

na zewnatrz -4c na klimatroniku 80c mam po przejechaniu 3km w miescie pozniej potzrebuje troche czasu zeby było 92c

Opublikowano

ja jeszcze zauwazyłem cos takiego

mam na blacie temp 90c a na klimatroniku 83c na kanale 49 wg mnie duza roznica

wczesniej myslałem ze jak pojawi sie na blacie 90 to mam termostat otwarty i wtedy zauwazyłem ze płyn w zbiorniczku jest letni dopiero po przejechaniu kilkuset metrów otwiera sie termostat a na klimatroniku temp. 91-93 w tedy w z biorniczku jest gorący płyn.płynu mam blizej min.

na zewnatrz -4c na klimatroniku 80c mam po przejechaniu 3km w miescie pozniej potzrebuje troche czasu zeby było 92c

a jaki masz termostat, tzn czy wymieniałes i czy na ori. jest wiele watków poswieconych termostatom. wiele osób wymieniało kilka zamienników zeby dopiero pózniej zainwestowac w ori. zregóły jak załozyli ori to wszystko wracało do normy. u mnie na climatroniku całyczas wskazuje równo 90c jak sie auto nagrzeje i napewno mam ori chociaz jeszcze nie wymieniałem odkąd kupiłem auto.

Opublikowano

ja jeszcze zauwazyłem cos takiego

mam na blacie temp 90c a na klimatroniku 83c na kanale 49 wg mnie duza roznica

wczesniej myslałem ze jak pojawi sie na blacie 90 to mam termostat otwarty i wtedy zauwazyłem ze płyn w zbiorniczku jest letni dopiero po przejechaniu kilkuset metrów otwiera sie termostat a na klimatroniku temp. 91-93 w tedy w z biorniczku jest gorący płyn.płynu mam blizej min.

na zewnatrz -4c na klimatroniku 80c mam po przejechaniu 3km w miescie pozniej potzrebuje troche czasu zeby było 92c

a jaki masz termostat, tzn czy wymieniałes i czy na ori. jest wiele watków poswieconych termostatom. wiele osób wymieniało kilka zamienników zeby dopiero pózniej zainwestowac w ori. zregóły jak załozyli ori to wszystko wracało do normy. u mnie na climatroniku całyczas wskazuje równo 90c jak sie auto nagrzeje i napewno mam ori chociaz jeszcze nie wymieniałem odkąd kupiłem auto.

ja wymieniłem na ori + płyn

u mnie szybko sie nagrzewa i trzyma temperature

za nim właczy sie termostat tzn bedzie z 90-92C to temp. mi spadnie jak załacze ciepło na klimatroniku ale podobno to normalne

powinno 3mac równo jak temp. osiagnie 90-92 w tedy juz nie ma róznicy czy korki czy właczymy nawiew i tak jest umnie

Opublikowano

no to jest ok :good:

Opublikowano

wracając do mojego tematu to pewnie mam zapowietrzony układ jeśli chodzi o ten przelew ? bo chyba nic gorszego nie może być :confused4: kupiłem niedawno i tu same niespodzianki :wallbash: dzięki za odpowiedzi

Opublikowano

witam raz jescze

moze mi pomozecie bo u mnie dziwne zeczy sie dzieja albo ja jestem przewrazliwiony juz na tym punkcie

termostat wymieniony na ori +płyn g12+ jakis pół roku temu

auto sie nagrzewa dosc szybko w srodku cieplutko i miło

ale co mnie boli;

1- jest duza roznica na kanale 49 i na blacie

na kanale 49 szybko rosnie temp. (startuje od 30c) jak na blacie pokaze sie 90 to na kanale jakies 81C czy to nie duza roznica??????????????

2- i cos znowu mnie nie pokoi to,że jak na postoju mam na blacie 90C na kanale 49, 90stopni i jak włacze na HI to po jakims czasie temp. spada do 79na kanale 49c czy to normalne ze za taki skok jest???? wczesniej pisałem ze wychładza sie ale az taki skok temp.

przy jezdzie tego nie ma i jest ok. po wyłaczeniu HI temp powraca do normy czyli 88-90

3- na kanale 49 temp. podczas jazdy to od 88-91C w zaleznosci jak butuje czy to tez normalne zachowanie????

nie zauwazyłem zadnych skoków temp na blacie czy miasto czy korki czy butowanie

górny wąż od chłodnicy gąracy ale nie twardy jak przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą

natomiast dolny wąż tam gdzie jest czujnik jest letniawy

cisnienie w zbiorniczku jest po odkreceniu kurka

zanim na kanale 49 osiagnie sie temp 88-90 gorny waz od chłodnicy jest letni dopiero pozniej sie otwiera termostat i jest gorący.stad wniosek ze termostat działa... :mysli:

ten cały opis ma jakies wady czy to normalne zjawiska????

Opublikowano

moge napisac ci z mojego doswiadczenia na moim aucie. to co pokazuje sie na blacie, to ja na to zbytniej uwagi nie zwracam zawsze stoi na srodku :). wole patrzec na klimatronik tam wiem ze jest ok bo sprawdzałem z vagiem. nie mam zadnych skoków temperatury przy włączeniu nawiewu na HI, klimatronik pokazuje cały czas 90stopni. weze mam gorące i miekkie, cisnienie jest i obieg tez. no ale ty masz TDI a ja benzynke wiec mogą byc róznice.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...