Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zaślepienie EGRa


Toomaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie mam takie pytanie chciał bym zaślepić egra Samochód To Audi a4 B7 BPW zapytam tez czy jest to ciężkie do zrobienia i czy oczywiście drogie nie chciał bym przepłacić:) I może polecacie kogoś z okolic Warszawa - Wołomin co zrobił by taką przeróbkę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślepiasz egr wyłączasz programowo i po sprawie koszt max 250 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w BPW to wygląda tak : Usunięta chłodniczka spalin oraz zaślepiony EGR wszystko zrobiłem może w 2 godziny , potem tylko wyłączenie programowe bo będzie błąd P0401 - Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ , będzie migać kontrolka świec żarowych oraz świecił check engine . 

18194775_1547668305306850_72539630240772

Edytowane przez danielstol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielstol miałeś jakieś kłopoty że usuwałeś??  mi kopci jak przyśpieszam z 1 na 2 i czasami strasznie kopci po szybszej jeździe i jak by nie równo chodził ale żadne błędy nie wyskakują. Dym jasny i gryzący.

Edytowane przez Toomaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja usuwałem bo planuje moc 200+ i przez chłodniczkę spalin i rurkę egr nie wejdzie mi większe turbo :-) Wcześniej miałem usuniętego dpfa i turbo BRD z aktywnym nie zaślepionym jeszcze EGR moc 190 km i żadnych objawów jak piszesz nie miałem . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopci bo pewnie egr uchylony z powodu zabicia usunięcie programowe to 10 min roboty więcej schodzi przy zaślepieniu i wywaleniu niepotrzebnej hłodniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz albo wycinasz dwie zaślepki jedna może być cieńsza druga ta przy kolektorze wydechowym pasuje żeby miała te 2-3 mm , potrzebne są też nowe uszczelki , potem odkrecasz chłodniczke spalin wraz z rurkami które do niej dochodzą , jedna od kolektora druga idzie do EGR przy kolektorze ssącym . Sciągasz dwa węże gumowe idące do chłodniczki , wtedy poleje się trochę płynu chłodzącego . Łączysz sobie te dwa węże za pomocą jakieś rurki , ważne żeby rurka wchodziła ciasno , zakładasz opaski i chłodniczka usunięta :-) Zaślepiasz blaszkami wejście w kolektorze ssącym i wydechowym , ewentualnie dolewasz ubytek płynu chłodniczego , jedziesz usunąć programowo EGR i masz z głowy :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, Toomaszek napisał:

Cześć Panowie mam takie pytanie chciał bym zaślepić egra Samochód To Audi a4 B7 BPW zapytam tez czy jest to ciężkie do zrobienia i czy oczywiście drogie nie chciał bym przepłacić:) I może polecacie kogoś z okolic Warszawa - Wołomin co zrobił by taką przeróbkę:)

Oj Tomasz kombinujesz jak koń pod górę :decayed:

Wcale bym się nie zdziwił jak po zaślepieniu EGR-a będzie jeszcze gorzej .

Za jaja powinieneś powiesić tych co Ci motor naprawiali, niech cienkim głosem wyśpiewają co oni tam w nim nawyczyniali :naughty:

Jak można wziąć od klienta furę pieniędzy za naprawę , po której silnik kopci jak stary szrot i oddać auto w takim stanie właścicielowi,  jakby się nic nie stało :P

Jeżeli już tak koniecznie chcesz sprawdzić jak zaślepienie EGR-a zadziała w Twoim przypadku to na próbę poluzuj flanszę rurki idącej od chłodnicy spalin w miejscu podłączenia do kolektora dolotowego ( w tym miejscu co na zdjęciu jest kryza ):

Zdj_cie0397.jpg

wsuń w szczelinę kawałek blachy który zasłoni przelot rurki , skręć śruby i pojeździj, potestuj i napisz jaki efekt  :hi:

Na pewno po jakimś czasie wywali błąd zbyt małego przepływu przez EGR i przejdzie w stan awaryjny, ale ciekaw jestem czy to zaślepienie  będzie miało jakikolwiek wpływ na kopcenie :naughty:

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie błąd P0401 - Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ , będzie migać kontrolka świec żarowych oraz świecił check engine ale mocy nie ukroi auto będzie jechać normalnie . Moje turbo BRD trochę wcześniej zaczęło wstawać po fizycznym zaślepieniu EGR . Tak jak pisałem jakby nie to że Turbo GTB nie wejdzie pewnie bym tego nie robił i nie zaślepiał :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To turbo GTB wrzucasz do BRD? co chcesz tym osiągnąć? Będzie elastyczniejszy z dolnych partii obrotów? Moje turbo w BRD też się kończy i myślę czy by innego nie wstawić, które ciągnie od dołu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, scania1213 napisał:

To turbo GTB wrzucasz do BRD? co chcesz tym osiągnąć? Będzie elastyczniejszy z dolnych partii obrotów? Moje turbo w BRD też się kończy i myślę czy by innego nie wstawić, które ciągnie od dołu. 

Mam Turbo od BRD w BPW. Wstawiam GTB gdyż celuje w moce 230+. Jeśli chcesz w miarę ładne wstawanie i jeszcze lepsza górę od Turba Brd możesz włożyć turbo CAHA, albo hybryde BRD z kołem kompresji od CAHA taka właśnie ja mam złożona teraz i tylko w sumie ona będzie P&P. Co do GTB to gtb1756vk też ładnie wstanie i jeśli będzie czym podlać to i górne partie obrotów będa eleganckie z niestety też nie będzie P&P. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, danielstol napisał:

Mam Turbo od BRD w BPW. Wstawiam GTB gdyż celuje w moce 230+. Jeśli chcesz w miarę ładne wstawanie i jeszcze lepsza górę od Turba Brd możesz włożyć turbo CAHA, albo hybryde BRD z kołem kompresji od CAHA taka właśnie ja mam złożona teraz i tylko w sumie ona będzie P&P. Co do GTB to gtb1756vk też ładnie wstanie i jeśli będzie czym podlać to i górne partie obrotów będa eleganckie z niestety też nie będzie P&P. 

Czyli (nie miałem okazji jeszcze zmieniać turbo w żadnym aucie) oddaje turbo do kogoś ogarniętego, żeby zamienił mi wirnik z BRD na CAHA, a hybryda to znaczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, scania1213 napisał:

Czyli (nie miałem okazji jeszcze zmieniać turbo w żadnym aucie) oddaje turbo do kogoś ogarniętego, żeby zamienił mi wirnik z BRD na CAHA, a hybryda to znaczy??

Dokładnie tak oddajesz swoje turbo do pełnej regeneracji i odrazu pakujesz w muszle zimną koło kompresji frezowane od CAHA. To znaczy właśnie hybryda. Powinno lepiej wstawać i wydajność trochę wzrośnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, danielstol napisał:

Dokładnie tak oddajesz swoje turbo do pełnej regeneracji i odrazu pakujesz w muszle zimną koło kompresji frezowane od CAHA. To znaczy właśnie hybryda. Powinno lepiej wstawać i wydajność trochę wzrośnie. 

A gdzie kupię same koło od CAHA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do koła kompresji CAHA ja miałem od znajomych którzy zajmują się regeneracja suszarek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielstol napisał:

Mam Turbo od BRD w BPW. Wstawiam GTB gdyż celuje w moce 230+.

Daniel Ty naprawdę chcesz sprawdzić przy jakiej mocy to nieszczęsne BPW się rozpitoli w drobny mak ? :P:decayed:

Nie wiem czy pamiętasz, ale jak ten silnik projektowali to jego zakładana moc wynosiła max 115 KM .....:D

Na Twoim miejscu sprzedał  bym go w cholerę i kupił z 3,0 tdi, tam po lekkim polizaniu samego softu miał byś 270 KM i cztery łapy które bez problemu były by to w stanie przenieść na asfalt :D:hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, piotrsob1 napisał:

Daniel Ty naprawdę chcesz sprawdzić przy jakiej mocy to nieszczęsne BPW się rozpitoli w drobny mak ? :P:decayed:

Nie wiem czy pamiętasz, ale jak ten silnik projektowali to jego zakładana moc wynosiła max 115 KM .....:D

Na Twoim miejscu sprzedał  bym go w cholerę i kupił z 3,0 tdi, tam po lekkim polizaniu samego softu miał byś 270 KM i cztery łapy które bez problemu były by to w stanie przenieść na asfalt :D:hi:

 

Piotrek boję się rozrządu i wtrysków w 3.0 Tdi :D Jak bidulek BPW nie da rady wpadnie najwyżej AVF ;-) Oto ta ślicznotka zagości na kolektorze wydechowym BPW :D 

18238656_1549085638498450_61816747969682

18237740_1549086068498407_73758394872723

Edytowane przez danielstol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko, wiem że Twoje miasto przemysłem lotniczym stoi,  zastanawiam się tylko czy BPW to fruwanie wytrzyma :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, piotrsob1 napisał:

Nie no spoko, wiem że Twoje miasto przemysłem lotniczym stoi,  zastanawiam się tylko czy BPW to fruwanie wytrzyma :grin:

Nie no myślę że jak będę tylko czasem korzystał z tej mocy to BPW to jakoś ogarnie :D Ogarnia 190 kunia to myślę że z 40 można jej jeszcze dołożyć ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę się z ciekawością przyglądał temu projektowi .......

A jakbyś chciał pomocy w testowaniu jego wytrzymałości , to służę swoim doświadczeniem gratis :P 

P.S.

Ja już powoli zaczynam wyrastać z mocnych i szybkich samochodów , za dużo kasy idzie na mandaty i szkoda czasu na łażenie po sądach :naughty:

No dobra bo zaraz nas pogonią , trochę z tematu zboczyliśmy ...

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...