rohace Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 (edytowane) Witam jestem posiadaczem AUDI a4 Avant i planuje zwiększenie jego mocy: Typ: B5 prod. listopad 1996r. 320tys - niekrecony 1.9 TDI 90KM AHU Silnik pracuje cicho i równo. Sprzęgło fabryczne, sztywne. Skrzynia wymieniana juz 2x obecna niby od Audi 90KM. 2 lata temu Rozrzad pewnego dnia przeskoczyl o kilka zebow mysle ze 1-2 poniewaz silnik chodzi wiec chyba nic nie dostalo po d*pie( dla ciekawych powodem był pekniety pasek alternatora ktory wkrecil sie w rozrzad) Przewałkowałem wiele tematów w internecie i nieco zaznajomiłem się w temacie Jednak poproszę was w tym poscie o kilka sugestii i rad. znalazłem kilka kombinacji i chciałbym abyscie do tych o ktorych cos wiecie z wlasnego doswiadczenia dodali opinie itp. - Na początek mysle że musze sprawdzic obecne osiagi na hamowni. Diagnostyka komputerowa juz wykazała ze turbina dziala dobrze bardzo blisko parametrow fabrycznych, brak luzow itp A: Z czytania roznych postow ustalilem ze chronologia modyfikacji jest nastepujaca( moge sie myslic wiec poprawcie mnie): A1: wstepnie: wywalic kat, zaslepic EGR, potem: A2: najlepiej,najszybciej, najlatwiej - wymiana wtrysków na 216 A3 : nastepnie: SOFT ( Czy najpierw soft a pozniej ewentualnie wtryski? czy musi byc jedno i drugie jednoczesnie ?) A4: nastepnie: turbo i tu Pytanie jakie? nowe/uzywka?-AWX czy nowa/uzywka - GT1549S Czy te turbiny idealnie pasuja czy potrzeba przycinac, dospawac - ogolnie dopsaowac ? A5: Pompa wtryskowa z 11mm ( AHU posiada mniejsza na ktorym etapie ja wymienic lub przerobic? co bardziej sie oplaca? ) A6: FMIC- jaki ? kiedy konieczny? A7: Sprzegło jakie i na ktorym etapie modyfikacji? Interesuje mnie: -jakie przyrosty mocy moge uzyskac na danej kombinacji - szkodliwosc dla silnika przy danych modyfikacjach inne ryzyka -spalanie przy anych modyfikacjach - Cena za częsci oraz robocizna Prosze o poprawienie bledow jezeli gdzies sie myle. Nie zamierzam robic wszystkiego na raz tylko etapowo Kazde A1-A6 to etap. Na poczatek planuje wtryski + SOFT. 1.Jakie moce mogę osiagnać przy danych modyfikacjach ? 2. Może macie wlasne pomysly na połaczenie danych modyfikacji 3. Jak Auto bedzie sie zachowywać przy danych mocach tj. przyczepnosc (Opony R15/ 195) , brak kontroli trakcji w tych modelach, utrzymam go ? nie rozwali ukladu kierowniczego np drążków ? skrzynia da rade? 4. Na jednym z postow spotkalem sie ze stwierdzeniem w stylu: "przy modyfikacjach tej jednostki trzeba umiec nią jezdzic bo nawet niezniszczalne 1.9 TDI można zajezdzic". Co autor mogl miec na mysli ? Majac wieksza moc niezamierzam "pyrkac" 5. Czy oplaca się to robic w 21letnim aucie za rok wstepnie planuje sprzedaz lub zlom jesli nie pojdzie a czesci modyfikacyjne sprzedac lub wsadzic w nowa bude z lepsza karserią b5, b6 sedan - silnik pracuje bez zarzutow, auto mialo kilka pechowych awari ktore opisalem na poczatku. 6. Oraz pytania z punktow A3, 4,5,6, 7. Czy sie wstrzymac za rok kupic nowsze b6 1,8T i je modyfikowac? Co sadzicie Edytowane 5 Maja 2017 przez rohace
wesz82 Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Ahu nie ma jeszcze vnt??? Skoro nie zamierzasz trzymac go dluzej niz rok po kij generowac koszty?????????????? Nie wlozysz nic z niego do malysza no chyba ze wsadzisz gtb albo dasz mu w koncu jakies nolmalne hamulce... Pompa 107J ok 1 tys Wtryski ok 700zl. Turbo awx 500zl .plus przejsc ok 70zl. Dp 150 zl Program i to zalezy jak trafisz ale od goscia co ma hamownie itp to 1tys zostawisz. Do tego dojsc moze sprzeglo ktore nie podola i albo program to ogarnie albo kolejne 600zl dojdzie. Wsio podalem bez robocizny.takze koszta sa w rok wydasz tyle i potem nikt Ci tego nie wruci. Fakt troche sie wruci ze sprzedazy starych czesci. Musisz sie zastanowic czy warto i czy b5 bedzie miala u Ciebie dozywocie...
rohace Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 (edytowane) 6 godzin temu, wesz82 napisał: Ahu nie ma jeszcze vnt??? Nie ma ;/ Cytuj Skoro nie zamierzasz trzymac go dluzej niz rok po kij generowac koszty?????????????? by zaszalec ten ost rok do "pewnej granicy finansowej" potem ewentualnie przelozyc co sie da do nowszej budy b5 lub b6 jak sie da Cytuj Nie wlozysz nic z niego do malysza no chyba ze wsadzisz gtb albo dasz mu w koncu jakies nolmalne hamulce... co to malysz? Cytuj Pompa 107J ok 1 tys Pompa moze nie bedzie potrzeba do ktoregoś etapu? na poczatek planuje wtryski + soft Cytuj Wtryski ok 700zl. ten koszt jest do ogariencia Cytuj Turbo awx 500zl .plus przejsc ok 70zl. turbo tez do ogarniecia ale narazie wtryski + soft Cytuj Dp 150 zl koszt do ogarniencia Cytuj Program i to zalezy jak trafisz ale od goscia co ma hamownie itp to 1tys zostawisz. u nas bierze 400zl do TDI, chwali sie go ale nie gadalem z nim jeszcze Cytuj Do tego dojsc moze sprzeglo ktore nie podola i albo program to ogarnie albo kolejne 600zl dojdzie. sprzeglo mysle ze wytrzyma kilka modyfikacji, nie da rady juz by duzo wiekszej mocy niewiem rzedu 170KM ? ale nie wiem dlatego tez o to pytalem Cytuj Wsio podalem bez robocizny.takze koszta sa w rok wydasz tyle i potem nikt Ci tego nie wruci. szkoda że nie napisales co i jak chronologicznie i co to da Cytuj Fakt troche sie wruci ze sprzedazy starych czesci. Cytuj Musisz sie zastanowic czy warto i czy b5 bedzie miala u Ciebie dozywocie... mogła by miec ale 21letni samochod ktorego nie mam gdzie garażować może ruda zaczac brac lub wloze w nowa bude b5 wychodzili o 2001 zdaje sie Dzieki za odpowiedz ale nadal oczekuje opowiedzi na wszystkie moje pytania Edytowane 6 Maja 2017 przez rohace
wesz82 Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Dobra pisz ile masz zlotowek na to to Ci mniej wiecej cos napisze a tak to referat wyjdzie.... Zanim o cos zapytasz to poszukaj sobie o tym co chcesz zrobic jest tego od zarypania na forum. A zacznij od zmiany na vnt....
rohace Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 2 minuty temu, wesz82 napisał: Dobra pisz ile masz zlotowek na to to Ci mniej wiecej cos napisze a tak to referat wyjdzie.... Zanim o cos zapytasz to poszukaj sobie o tym co chcesz zrobic jest tego od zarypania na forum. A zacznij od zmiany na vnt.... 2-3 tys na przestrzeni pol roku na start 1000
wesz82 Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Daj dp kup 216 zrob program i potem sie pomysli.
rohace Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 1 minutę temu, wesz82 napisał: Daj dp kup 216 zrob program i potem sie pomysli. tak właśnie myślałem Ile mocy wypluje przy tym ? Jak spalanie?
wesz82 Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Jak juz sie nacieszysz to spalanie spadnie Co do mocy nie wiem dokladnie 120km? Kowi sie produkowal i zrobil fajny temat tzn podniesienie mocy w 1,9 tdi vp poszukaj tam bedzie raczej co i jak....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się