Ernestoooo Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Witam, potrzebuję porady. Około trzech tygodni temu zakupiłem audi (drugie w mojej karierze :D). Auto kupiłem w Polsce, lecz musiałem szybko wracać do niemiec, niestety tutaj mam ograniczony dostęp do czegokolwiek. Mój problem wygląda następująco gdy odpalam go z rana lub po dłuższym postoju gdy na dworze jest chłodno, auto odpala dobrze, nie mogę powiedzieć idealnie bo chwilkę i tak trzeba pokręcić, no ale gdy auto jest zagrzane bądź na dworze jest w miarę ciepło zaczynają się problemy, muszę kręcić około 10 sekund żeby załapał, początkowo myślałem że to świece, wymieniłem, ale problem nie ustąpił. Dodam że po odpaleniu obroty potrafią skakać, czasem ustaną na chwilę na 1200, 1300, czasem po chwili unormuja się w granicach 900. Dodatkowo auto czasem potrafi się dusić po dodaniu gazu, czasem trochę zaszarpie. Gwałtowne ruszenie z "piskiem" jest niemożliwe, ale od 2000 obrotów, audi przyspiesza już tak jak powinno (przynajmniej tak mi się wydaje). Ostatnimi czasy spalanie gazu również wzrosło do około 16 litrów. Czy mogę to jakoś zdiagnozować bez podmieniania części, oraz bez użycia vaga. Mechanicy w niemczech bardzo się cenią, a gdybym wiedział co to może być, myślę że jakoś bym sobie z wymianą poradził. Jest to mój pierwszy, post (ale nie ostatni!), więc proszę o odrobinę wyrozumiałości Oraz o pomoc, może ktoś miał podobny problem, lub wie co można zrobić.
k232 Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Na początek zmień czujnik temp i zobacz czy dalej słabo z odpalaniem. Jak na gorącym słabo odpala to prawdopodobnie do wymiany będzie czujnik położenia wału korbowego. Obroty 1200-1300 sa dobre bo auto działa na ssaniu a więc tak ma być.
Ernestoooo Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Opublikowano 7 Maja 2017 Za dwa tygodnie jadę do Polski i właśnie planuje zmienić czujnik polozenia wału, dziś odpiałem czujnik temperatury, tak jakby na ciepłym trochę lepiej palił, ale też nie zupełnie, poprzedni właściciel miał założony filtr stożkowy, ale na nim to już w ogóle dusił się, wymontowałem go i zastąpiłem puki co oryginalna obudowa filtru powietrza (puki co bez wkladu) na pierwszy rzut oka trochę lepiej było poskrecałem wszystko tak jak być powinno i zobaczę jak auto będzie się jutro sprawować. Takie pytanko jeszcze jedno, dużo więcej samochód mi spali bez podłączonego czujnika temperatury? Czy on wtedy ciągle pracuje na "ssaniu"?
Ernestoooo Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Opublikowano 10 Maja 2017 Zabieram się do zamówienia czujnika położenia wału, ale na allegro znalazłem takie coś http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walka-audi-a4-b5-98-1-8-20v-i6390249140.html Oraz takie coś http://allegro.pl/audi-a4-b5-1-8-czujnik-polozenia-walu-050906433-i6665817584.html Nie za bardzo wiem o co w tym wszystkim chodzi, mógłby mi ktoś przybliżyć to co nieco?
k232 Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 Na prawdę nie widzisz tej różnicy?? 1 link masz czujnik położenia wałka rozrządu a 2 link to jest czujnik położenia wału korbowego.
Ernestoooo Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Opublikowano 11 Maja 2017 No tak, tak ale czytając to wszystko nie wie może który może być winny tego wszystkiego
k232 Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 Jak Ci słabo pali na ciepłym to czujnik położenia wału korbowego. Najpierw wymień czujnik temp i sprawdź czy będzie lepiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się