zax99 Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 Witajcie! Pacjent: A4 B5 1,8T AEB 1996. Jakiś czas temu miałem problemy z pracą na benzynie po odpaleniu. Po dodaniu gazu spadały obroty na chwilę, dopiero po chwili wkręcał się na obroty. Nie przeszkadzało mi to, bo na zimnym nie butuje. Problem zaobserwowałem, gdy musiałem pojechać na benzynce, a tu psikus. Przy delikatnym duszeniu gazu jedzie ok. Gdy wcisnę więcej gazu dławi się, wydaje dziwne dźwięki itd... Nawet raz wyskoczył błąd spalania stukowego (zbyt niskie napięcie na czujniku 2). Na gazie śmiga idealnie. Przed testem odpiąłem aku na pół godzinki i nie włączałem gazu, więc liczyłem, że jeśli to mapy się rozjechały, to wszystko zadziała. Nie zadziałało jak trzeba. http://vaglog.pl/log-002_007_025_ZvT5d.html tutaj praca na benzynie: przerywa, szarpie itd http://vaglog.pl/log-002_007_025_8i8CkNo.html tutaj praca na LPG. Ciekawi mnie napięcie sondy lambda. Na gazie ciągle wysokie, na benzynie ciągle zero... Macie jakieś pomysły w czym grzebać? Pozdrawiam!
zwonko Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 (edytowane) Wskazanie sondy mówi że jest ubogo, pewnie nie dociera paliwo. Pompa, filtr, wtryski... Edytowane 11 Maja 2017 przez zwonko
zax99 Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Opublikowano 11 Maja 2017 Pompę (meat & diora) i regulator ciśnienia (pierburg 4 bar) zmieniałem na nową jak tylko zaczęły się cyrki. Niestety nie pomogło. Ostatnio zmieniałem też świece, też bez różnicy. Filtr paliwa zmieniony z miesiąc temu, a wtryski przy rozruchu robią ładną mgiełkę. Ciśnienie na przewodach za pompą 3,5 bar, pod obciążeniem 4.
zwonko Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 A sprawdź na wszelki wypadek jak zachowuje sie sonda na wolnych na lpg i na pb.
zwonko Opublikowano 12 Maja 2017 Opublikowano 12 Maja 2017 I zapodaj PLAKa do dolotu zobaczysz czy ruszy sonda na Pb.
zax99 Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Opublikowano 12 Maja 2017 Nie prysnąłem plaka, bo po odłączeniu węża od przepustnicy po chwili gaśnie, a psikać przed filtrem to chyba nie ma sensu. Na lpg i na benzynie na wolnych obrotach lambda smiga od 0 do 1 V ale na grafie to nie jest równy przebieg. Raz dłużej, raz krócej. Tak ma byc, czy to powinno byc jak sinusoida?
zax99 Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Opublikowano 12 Maja 2017 http://vaglog.pl/log-002_007_025_0p94D.html benzyna na wolnych obrotach http://vaglog.pl/log-002_007_025_vC746i.html lpg na wolnych obrotach i dodatkowo stukowce na benzynie: http://vaglog.pl/log-016_007_H8Si07p.html i na lpg http://vaglog.pl/log-016_007_T6H34.html Napięcia się trochę rozjeżdżają. To normalne?
zax99 Opublikowano 24 Maja 2017 Autor Opublikowano 24 Maja 2017 Dnia 11.05.2017 o 21:02, zwonko napisał: Wskazanie sondy mówi że jest ubogo, pewnie nie dociera paliwo. Pompa, filtr, wtryski... Gratuluję! Pompa była winowajcą tym razem Zmieniłem na stary oryginał, odłączyłem aku, żeby przyuczył się od nowa i jest idealnie.
zwonko Opublikowano 25 Maja 2017 Opublikowano 25 Maja 2017 (edytowane) O witam. Sorry strasznie ale uciekł mi ten temat w liście w której czasem coś chce powiedzieć . Teraz trochę nadrobie Dnia 12.05.2017 o 19:48, zax99 napisał: Nie prysnąłem plaka, bo po odłączeniu węża od przepustnicy po chwili gaśnie, a psikać przed filtrem to chyba nie ma sensu. Sens ma jak najbardziej tylko można sobie filtr "pokleic". Ale demontaż filtra to żadna robota. Dnia 12.05.2017 o 19:48, zax99 napisał: Na lpg i na benzynie na wolnych obrotach lambda smiga od 0 do 1 V ale na grafie to nie jest równy przebieg. Raz dłużej, raz krócej. Tak ma byc, czy to powinno byc jak sinusoida? Teoretycznie idealna sinusoida, no ale praktyka to praktyka. W praktyce mogą się pojawić zawirowania (np. włączą się wentylatory zwiększy się podbór prądu). Generalnie jeśli o długość sinusoidy powinny być zbliżone. Ale jeśli Twój komentarz tyczy się linków pod spodem to... Po pierwsze nie loguje się trzech grup na raz bo jest za duży input lag. Najlepiej w ogóle samą 007 do oceny lambdy. Także mogą dlatego być sinusoidy jakie są. Po drugie jak pompa szwankuje to może być różnie. Po trzecie lpg może mieć swój przebieg i ideału może nie być. Po czwarte po logach podejrzewam że lpg jest źle wyregulowane, ale to by pasowało sprawdzić po zmianie pompy. Dnia 12.05.2017 o 21:17, zax99 napisał: i dodatkowo stukowce na benzynie: Kurde nie chce mi się szczerze tego szukać, sorki. Ja zawsze patrze na bodajże grupę 013 u Ciebie gdzie stuki są wyrażone w CF. Sprawdź sobie chomika xoslox, tam znajdziesz bloki aeb, może będzie opis 016. 11 godzin temu, zax99 napisał: Gratuluję! Pompa była winowajcą tym razem Kurde żebym w totka tak trafiał swoją drogą trochę dziwne że wymieniałeś pompę, regulator ciśnienia, świece.... i dopiero po powrocie do starej pompy wróciło do normy. Edytowane 25 Maja 2017 przez zwonko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się