Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 Avant Lift 1.8 TFSI 170. Taki normalny, czarny. I weź tu napisz coś ciekawego :).


LordFury

Rekomendowane odpowiedzi

Po raz pierwszy kupiłem auto bez specjalnego powodu. I w sumie bez potrzeby, bo fajne, uniwersalne auto do miasta, na wyjazdy w konfiguracji 2+1 i do powściekania się wieczorem w domu już jest (Mk7 GTI PP). Ot, po prostu korpo-leasing na moje auto służbowe się kończył, w sumie całkiem dobrze się do tej pory dogadywaliśmy, cena wykupu ok, wcześniej było w domu inne Audi (TT-ka Mk2) i dobrze się jeździło przed powiększeniem rodziny... i tak jakoś wyszło, że A4 znalazło się miesiąc temu w prywatnym garażu. A zatem:

Cóż to za wozidło:

  • Audi A4 B8 Avant
  • Lift, 2013 rok
  • 1.8 TFSI 170KM/320Nm CJEB
  • Manual, ośka
  • Krajowy, bodajże z Audi Centrum Wrocław

Wyposażenie:

  • Kolor czarny Brillant, wnętrze również na czarno
  • Klimatyzacja automatyczna 3-strefowa
  • Reflektory ksenonowe plus ze światłami do jazdy dziennej LED + psikacze
  • Czujnik zmierzchowy świateł i czujnik deszczu
  • Immobiliser + Autoalarm fabryczny
  • Audi parking system
  • Szyby boczne z przodu i z tyłu regulowane elektrycznie
  • Lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami LED, regulowane elektrycznie
  • Lusterka zewnętrzne ogrzewane
  • Komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem
  • System radiowy "Concert" 8 głośników, czytnik kart, 6,5" ekran kolorowy)
  • Reflektory przeciwmgielne zintegrowane w zderzaku
  • Felgi 7,5 x 16, 10 ramienne, 225/55 R16
  • ...i te wszystkie pierdoły wypełniające 2 strony specyfikacji

Stan / serwisowanie:

  • Całkiem przyzwoity. Auto w ramach wynajmu managerskiego, a nie do użytku przez handlowców (pardon), więc  przebieg to skromne 89 tys.km i powoli rośnie. Jestem po firmie leasingowej drugim właścicielem i jednocześnie drugim użytkownikiem, jeżdżę nim od przebiegu ok. 52 tys.km
  • Urokiem obsługi przez fleet managera jest to, że dostajesz całą historię serwisową auta, moim skromnym zdaniem bardziej wiarygodną od kupionej na allegro książki ;). W tym konkretnym przypadku, jak na leasing firmowy przystało, oczywiście domyślnie serwis long-life, minus pewne skrócenia liczone przez komputer. Łącznie do tej pory 4 razy, ostatnio przy 85800km (zatem średnio co 21,5kkm), jak na fabryczne 4-letnie auto bez tragedii, choć prywatnie trochę częściej bym mu płyny zmieniał.
  • Kolejny urok korpo-leasingu to AC bez wkładów własnych. W praktyce oznacza to, że jak jest jakaś obcierka, sąsiad na parkingu/w garażu walnie drzwiami, albo kamień w szybę strzeli to nikt się nie zastanawia, czy to robić, tylko zanosi się do flotowców kluczyki i bierze auto zastępcze. Efekt in plus: no kurde nieźle ten lakier wygląda, nie masz "śladów normalnego użytkowania", bo wszystkie takie ślady są od razu kasowane. Efekt in minus: już słyszę przy przyszłej sprzedaży to "Paaaanie, toż on prawie cały malowany, pewnie grube dachowanie było, co?"

Przeznaczenie:

  • Dupowóz. Przede wszystkim na planowane dłuższe wakacyjne trasy, żeby nie nabijać bez sensu przebiegów w GTI i łatwiej spakować te wszystkie walizki, rowerki, zabawki itp.
  • Do tej pory większość czasu w drodze spędził jeżdżąc w kółko na autostradzie A1 na trasie Warszawa-Łódź-Warszawa (i trochę takich tras jeszcze zaliczy, z ew. odbiciem na Gdańsk lub Wrocław)
  • Poza tym będzie mi służył na dojazdy do roboty (po Warszawie) w te dni, gdy golf w użyciu przez małżonkę.
  • Na tylną kanapę już przemontowany Axkid Kidzone, a dziecku wmówione (jak na razie w 100% skutecznie), że w Audi jeździ się z klasą i nie należy wymiotować :evil:

Mody:

  • Zostanie na pewno do jesieni, a później się zobaczy - i od tego zależy rozmach w dopieszczaniu auta.
  • Na pewno na pierwszy ogień idzie oświetlenie wnętrza, odpowiednia paczuszka od kolegi tomnika już przyszła (pozdrawiam), szukam tylko czasu na jej zamontowanie. Wkurza mnie też "Telephone is not installed" na Concercie oraz jakiś lichy kompresorek zamiast normalnego, cywilizowanego koła zapasowego. Może do tego drobne dopieszczenie lakieru, bo mam z efektami takiegoż pozytywne doświadczenia (klik)
  • Jeśli audik będzie miał jednak zostać na dłużej, to trochę porządków/dodatków by się tu przydało. Ale na szczęście retrofitting w B8 jest rozgryziony zacnie, a i niepozorny CJEB po odpowiedniej kuracji już jakoś jedzie, nawet w ośce i manualu (to auto głównie na trasy, spod świateł nie będę się nim z nikim ganiał przecież).

I to by było na razie na tyle. Kilka fotek w załączeniu, choć to przecież bez znaczenia. Ktoś nie wie, jak wygląda czarny B8 avant po liftingu? :)

PS.
- o TTce więcej tutaj: http://www.klubtt.pl/showthread.php?11839-Polowanie-na-Mk2-zako%C5%84czone-sukcesem-)
- a o GTI tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=180&t=547132

Pozdrawiam

mini0.jpg

mini1.jpg

mini2.jpg

mini3.jpg

mini5.jpg

Edytowane przez LordFury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

To korzystając z okazji:

Dnia 5/13/2017 o 01:01, LordFury napisał:

Panowie, będę wdzięczny za podpowiedź: 8K0955407 i 8K0955408 czy 8K1955407 i 8K1955408 do B8 avant polift rocznik 2013?

Bo na http://pl.realoem.me/Audi/RDW się nie doszukałem niestety. Obrazkowo różnią się producentem robiącym na OEM i lekkim zgięciem S-owatym (lub jego brakiem) cienkiej części ramienia lewego.

Dziękuję

Dzięki i pozdrawiam

 

Edytowane przez LordFury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje zakupu ładnego auta

 minus za chla-paki :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżamy wnętrze, a więc na na początek wspomniane w pierwszym poście porządne oświetlenie LED. Nie badziew z allegro, tylko porządne moduły od kolegi tomnika. Zamontowane zarówno w A4 - wszystko, co tam było wewnątrz do wymiany, opcja 4500K, a więc taki trochę cieplejszy biały. Oraz przy okazji uzupełnione w golfie, tu opcja 5500K, żeby dopasować się do już fabrycznie zamontowanego pakietu LEDów (w którym brakowało jednak paru elementów, bo VW chciał przyoszczędzić kilka zł). I kurcze robią robotę te moduły. Zobaczymy, jak po dłuższym czasie z nimi będzie, ale na razie mogę śmiało polecić.

 

Najpierw podsufitka-przód. Jakoś po lekturze instrukcji żyłem w przekonaniu, że trzeba cały komponent demontować i nawet się z tym zacząłem mocować, ale w praktyce wyszło, że nie - można wymieniać bez wyjmowania, wystarczy zdjąć zewnętrzny plastik.

Fotki przed ==> w trakcie ==> po w załączeniu.

p1.jpg p2.jpg 

p3.jpg p4.jpg

p5.jpg

Edytowane przez LordFury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugiej kolejności podsufitka-tył. Tutaj poszło najszybciej, całość łatwo wychodzi (wyjmujemy cały element i potem zdejmujemy osłonkę) i do tego jest na najmniej upierdliwą ze wszystkich wtyczkę.

t1.jpg t3.jpg

t4.jpg

t6.jpg

PS. A z innej beczki, to widoczne na ostatnim zdjęciu lusterko bardzo polecam, jeśli ktoś lubi swoje dziecko i wozi szkraba tyłem z tyłu :thumbup1:. Drobiazg, ale z kategorii takich, których w drugim aucie po jakimś czasie bardzo brakuje. Środkowy zagłówek w A4 strasznie upierdliwy pod kątem jego solidnego mocowania, ale trochę walki i też da radę zamontować.

t5.jpg

Edytowane przez LordFury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na deser bagażnik. Tu obie lampki boczne poszły gładko, ale ta w klapie wymagała trochę gimnastyki, bo zanim złapało, to zażyczyła sobie kilku zmian kierunku i głębokości włożenia wtyczki, że się tak wyrażę. Jakaś wybredna taka,  ale najważniejsze, że ostatecznie wszyscy zadowoleni :D. Wreszcie będzie coś widać przy pakowaniu się.

t1.jpg t2.jpg

t3.jpg

t4.jpg

t5.jpg

W bogatszych egzemplarzach tu pojawiłby się jeszcze opis wymiany żarówek na LEDy w schowku, drzwiach, czy przy lusterkach w przesłonach przeciwsłonecznych, ale ja akurat w moim audi nie mam tego "problemu" :). Odpowiednie oświetlenie tablicy jest fabrycznie, może z czasem dojdą jeszcze tylko przeciwmgielne.

Generalnie jeśli ktoś się zastanawia, czy warto się w to w ogóle bawić, to pozwolę sobie podsumować, że owszem, warto. Wnętrze wygląda dużo bardziej na czasie, tym bardziej, że do stylistyki stosowanej przez audi wybitnie to pasuje. Tylko nie ma co próbować oszczędzić 50zł i kupować badziewia, lepiej zrobić to raz a dobrze.

Pozdrawiam

Edytowane przez LordFury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dupowóz w manualu? :)

Lampkę z tyłu sobie zmień, na taką z dwoma przyciskami (można wyrwać za całe 10 pln na allegro).

Co do LEDów od Tomnika - rozwiązanie dla leniwych. Cena zdecydowanie zbyt wysoka, diody SMD5050 to przeżytek. Na aliexpress też można sobie zamówić porządnie wykonane LEDy które się nie przepalają, różnica cenowa kilkukrotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po zmianie na led co z miękkim zapalaniem i gaśnięcie???

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam Ledy od Tomnika i to w paru autach,nigdy nie było z nimi problemu,a chinki zawsze można kupić taniej.:kwasny:

11 godzin temu, komoornik napisał:

Dupowóz w manualu? :)

Lampkę z tyłu sobie zmień, na taką z dwoma przyciskami (można wyrwać za całe 10 pln na allegro).

Co do LEDów od Tomnika - rozwiązanie dla leniwych. Cena zdecydowanie zbyt wysoka, diody SMD5050 to przeżytek. Na aliexpress też można sobie zamówić porządnie wykonane LEDy które się nie przepalają, różnica cenowa kilkukrotna.

 

9 godzin temu, Fritz napisał:

A po zmianie na led co z miękkim zapalaniem i gaśnięcie???

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
 

wszystko działa poprawnie.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5/14/2017 o 06:09, komoornik napisał:

Dupowóz w manualu? :)

Takiego dawali jako służbówkę zamiast zwyczajowego paska/mondeo, więc już nie kręciłem nosem...

Dnia 5/14/2017 o 06:09, komoornik napisał:

Co do LEDów od Tomnika - rozwiązanie dla leniwych.

Wolę określenie "zapracowanych". W każdym razie łapię się do grupy docelowej :).

 

Dnia 5/14/2017 o 07:46, Fritz napisał:

A po zmianie na led co z miękkim zapalaniem i gaśnięcie???

Działa normalnie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez LordFury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje ładnego samochodu. Mam taki biały ;) daje radę. Polecam mały program, ja mam trochę mniej niż 200. Ja akurat kupiłem po Korpo leasingu i nie narzekam, bo było 35tys przejechane [emoji23] przez 3 lata. Miłego użytkowania.

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

W związku z generalną wymianą przydomowych flot Audi idzie na sprzedaż. Ogłoszenie dostępne tutaj: otomoto.

KILKA AKTUALNYCH ZDJĘĆ:

83d1f453425a9d81med.jpg 1ce196691a0f527amed.jpg 039bb4e767f0bda7med.jpg dc3faa1bc63b053amed.jpg e272687c4c2771f9med.jpg 7d46cc1afc88e2bfmed.jpg 18584eda7b1b7c99med.jpg cbb517e8e0c38709med.jpg 038f059215f0b349med.jpg c9ee33afe48801e5med.jpg b68ed17663c0a1a9med.jpg b83528645edd3097med.jpg 916db75fab382d37med.jpg d05ed2a16153e80dmed.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...