Go0fi Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 (edytowane) Witam, zabieram się do wymiany turbosprężarki ( ciągłe padanie turbiny, brak moc itd.) i mam do wyboru w inter cars po zniżkach nową fabrycznie firmy 3K za około 1700 i regenerowaną Garrett też za około 1700 przy oddaniu starej turbiny, co będzie lepszą opcją ? ogólnie swojej starej nie chciałem regenerować i nie mam przekonania do regenerowanych, nawet jeżeli robił to Garrett Edytowane 29 Maja 2017 przez Go0fi
romand24 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 A co dzieje się ze starą turbosprężarką że chcesz ją wymieniać?
JawoR36 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 Kup używkę za 250-300zł i tyle. Wolałbym co roku wymienić jedną turbinę za 300zł niż raz za 1,7k. Mogę Ci poszukać jakieś lepszej u siebie.
Go0fi Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Opublikowano 29 Maja 2017 Padająca turbina ( przy około 130-140 km/h) trzeba wyłączyć i odpalić auto znowu i lekko przecieka, szkoda mi rozrusznika, żeby się bawić co chwilę na trasie, jak się rozrusza już, to w miarę się załącza, więc pewnie ją zapieka/zapycha gdzieś
Go0fi Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Opublikowano 29 Maja 2017 5 minut temu, JawoR36 napisał: Kup używkę za 250-300zł i tyle. Wolałbym co roku wymienić jedną turbinę za 300zł niż raz za 1,7k. Mogę Ci poszukać jakieś lepszej u siebie. Szkoda zabawy, wole sprzedać tą starą za 200zł, ktoś może wyczyści czy zregeneruje, a kupić nową już mam nadzieję na min. 100tkm
romand24 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 4 minuty temu, Go0fi napisał: Padająca turbina ( przy około 130-140 km/h) trzeba wyłączyć i odpalić auto znowu i lekko przecieka, szkoda mi rozrusznika, żeby się bawić co chwilę na trasie, jak się rozrusza już, to w miarę się załącza, więc pewnie ją zapieka/zapycha gdzieś Ile dolewasz oleju pomiędzy wymianami?
JawoR36 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 2 minuty temu, Go0fi napisał: szkoda mi rozrusznika Rozrusznika?! Zabić się chcesz? Jak chcesz zresetować turbo podczas jazdy to nie gasisz samochodu i kręcisz rozrusznikiem, tylko przekręcasz szybko w prawo kluczykiem o JEDNĄ pozycję (nie do końca stacyjki) i szybko z powrotem do lewej. Gasząc i kręcąc rozrusznikiem odcinasz wszystko, wraz z możliwością zablokowania kiery.
romand24 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 W taki razie turbo zdrowe, szukaj przyczyny czemu zawala Ci sadzą turbinę, sprawdzić pompe Vacum, ukłąd podciśnienia i dolot, ja dolewam około 600-800ml i się nie martwie, też mam problem podobny do Twojego ale mam problem popmpą podcisnienia, muszę się ogarnąć z tym tematem
Go0fi Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Opublikowano 29 Maja 2017 (edytowane) układ podciśnienia mam zamiar wyczyścić i sprawdzić szczelność, bo ostatnio jak byłem robić klimę, złota rączka mechanika spowodowało, że przy dodawaniu gazu jest mega świst (a i klima podziałała 3 miechy ;/ ) ale problem był wcześniej, w lato jak jeszcze gdzieś go przepaliłem to w miarę turbo daję radę ale w zimę to już jest koniec, ciężko odpalić turbinę. olej wymieniam co 10tys na Motul xclean 8100 5w30, przed wymianą EGR brał z 1l teraz ok. 500ml Edytowane 29 Maja 2017 przez Go0fi
romand24 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 3 minuty temu, Go0fi napisał: układ podciśnienia mam zamiar wyczyścić i sprawdzić szczelność, bo ostatnio jak byłem robić klimę, złota rączka mechanika spowodowało, że przy dodawaniu gazu jest mega świst (a i klima podziałała 3 miechy ;/ ) ale problem był wcześniej, w lato jak jeszcze gdzieś go przepaliłem to w miarę turbo daję radę ale w zimę to już jest koniec, ciężko odpalić turbinę W zasadzie w układzie podciśnienia nie ma co czyścić, w pompie Vacum sprawdzić czy kruciec nie jest luźny - pompy LUC miały tą dolegliwość, sprawdzić czy wężyki nie są dziurawe - najlepiej wymienić na takie ze wzbrojeniem, wyciągnąć turbo i wyczyścić, sprawdzić VCDSem jak pracuje zaworek N75, dobrze byłoby przemierzyć układ podciśnienia wakuometrem żeby rozwiać wątpliwości - jeśli tu będzie dobrze to trzeba sprawdzić szczelność układu już za turbiną.
Go0fi Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Opublikowano 29 Maja 2017 (edytowane) kruciec wymieniałem jakiś czas temu bo był uszkodzony, nie mam zaufanego mechanika, żeby ogarnął cały temat z turbo i podciśnieniem, bo z tego co mówisz, mogę wymienić turbo, mieć trochę spokoju a za jakiś czas to samo, z tego co czytałem AWX miały turbiny ze zmienną geometrią, gorsze w regeneracji Vag znalazł jeden błąd 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent przeładowywanie turbo wyskakiwało, szkoda mi auta bo inwestuję w nie, wałek rozrządu panewki hydro popychacze też wymieniane Edytowane 29 Maja 2017 przez Go0fi
romand24 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 (edytowane) 10 minut temu, Go0fi napisał: kruciec wymieniałem jakiś czas temu bo był uszkodzony, nie mam zaufanego mechanika, żeby ogarnął cały temat z turbo i podciśnieniem, bo z tego co mówisz, mogę wymienić turbo, mieć trochę spokoju a za jakiś czas to samo, z tego co czytałem AWX miały turbiny ze zmienną geometrią, gorsze w regeneracji Sam przerabiałem taką wymianę turbiny, została wstawiona używka i ta również za jakiś czas była zawalona sadzą, dodatkowym powodem była nieszczelność węża wpiętego do wyjścia turbiny z którego sączyły się śladowe ilości oleju no i oczywiście ciśnienie uciekało, co powodowało nadmierne kopcenie podczas wyprzedzania, ludziska wymieniają turbiny a powinni najpierw usunąć możliwe przyczyny występowania problemów z turbiną. Jeśli robisz 10000km i dolewasz 500ml oleju w międzyczasie to wątpię żeby coś działo się z turbosprężarką. Edytowane 29 Maja 2017 przez romand24
romand24 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 (edytowane) Turbo na pewno do czyszczenia, i reszta rzeczy do sprawdzenia które omówiłem Wracając do krućca, to wymienia się go? Myślałem że to jednorazówka i jedynie można go zaklepać i zakleić jakimś dobrym klejem. Edytowane 29 Maja 2017 przez romand24
Go0fi Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Opublikowano 29 Maja 2017 mi w AWX mechanik wymieniał krucieć pompy (tej za silnikiem to chyba vacum z tego co myślę) bo nie jestem znawcą w mechanice jak turbo można samemu wyczyścić ?
romand24 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 Tak, można samemu ją wyczyścić, dużo roboty jest z wyciągnięciem jej, czyści się przyjemnie. Będzie potrzebna ropa do namoczenia bądź preparat do czyszczenia EGR, pędzel do obczyszczenia (szczotek drucianych raczej bym nie używał), ostatnio użyłem też oleju którego leje do silnika na odmoczenia, świetnie rozpuszcza sadzę. Wytrzeć do sucha jeśli chcesz później przetrzeć papierem, można też papierkiem wodnym to zrobić. Oczywiście obchodzić się ostrożnie tak aby nie uszkodzić wirnika, no i oczywiście rozkręcasz tylko gorącą stronę, zimnej nie ma potrzeby.
slawekk1980 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 Jak będziesz miał na wierzchu zmienną geometrię to najlepiej podwieźć komuś kto potraktowałby to szkiełkowaniem, piaskowanie robi za duże wżery.
slawekk1980 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 Na marginesie to faktycznie objawy o których piszesz nie świadczą od razu o awarii sprężarki, pół litra oleju na 10000 km to prawidłowy wynik, bez obaw biorą więcej i też jeszcze lata się nimi jeździ. Najgorzej to poprawiać fabrykę i grzebać tam gdzie jeszcze nie trzeba, wtedy przeważnie robią się jeszcze większe problemy. Dobrze to zdiagnozuj a dopiero później ewentualna wymiana.
Go0fi Opublikowano 28 Września 2017 Autor Opublikowano 28 Września 2017 2 Faults Found: 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent 17965 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1557 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent Takie błędy mam, po skasowaniu ten 2 się usunął ale ten pierwszy od razu wskakuje, teraz ogarniam w końcu temat, jestem za wymianą turbo na nową z IC z GARRETTa plus wymiana zaworka autem chce pojeździć tym bardziej robiłem logi i na cylindrach nie jest źle 30/-1/0/20 (awx) , jedyny problem to turbina, auto świszczy przy mocnym dodawaniu gazu (czyli nieszczelność) ale samo to nie może powodować tych błędów.. tak jak pisałem dolewki oleju po wymianie EGR są w granicach 300/500ml
maramass Opublikowano 30 Września 2017 Opublikowano 30 Września 2017 Witam , ja też dolewam olej ok 300ml po 5000km problem mam taki że cały dolot jest w oleju czyli turbo puszcza co robić? Nie znam się na tym, regenerować? czyścić? Proszę o poradę..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się