sieemmkaa Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 Witam mam problem, klima nie chłodzi wyskoczyły takie błedy, mogłby ktos pomóc VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E0 820 043 AD Component and/or Version: A4 Klimaautomat 1424 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 06335 3 Faults Found: 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01232 - A/C Compressor Regulator Valve (N280) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 Pierwsze dwa błędy są od klap nastawczych (silniczki regulacji klap) poszukaj temat o tym na forum. Trzeci błąd wygląda jak byś miał problem z wiązką idącą do zaworu sterującego kompresora klimatyzacji. Sprawdź czy gdzieś przewody idące do kompresora klimy pod maską nie są uszkodzone itp. Jeśli są OK to zostaje diagnostyka zaworu sterującego, zapewne jego wymiana na nowy (koszt zaworu ok 150 - 200 zł) podepnij jeszcze raz pod sterownik, skasuj błędy i zrób screena bloków pomiarowych 001, 002 i 010 na wyłączonej klimie (silnik nie pracuje) i na włączonej (silnika odpalony) z ustawieniem nawiewu na kratki w desce i na minimalną temperaturę LO i dmuchawa na maxa.
sieemmkaa Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 16 minut temu, MaTeo85 napisał: Pierwsze dwa błędy są od klap nastawczych (silniczki regulacji klap) poszukaj temat o tym na forum. Trzeci błąd wygląda jak byś miał problem z wiązką idącą do zaworu sterującego kompresora klimatyzacji. Sprawdź czy gdzieś przewody idące do kompresora klimy pod maską nie są uszkodzone itp. Jeśli są OK to zostaje diagnostyka zaworu sterującego, zapewne jego wymiana na nowy (koszt zaworu ok 150 - 200 zł) podepnij jeszcze raz pod sterownik, skasuj błędy i zrób screena bloków pomiarowych 001, 002 i 010 na wyłączonej klimie (silnik nie pracuje) i na włączonej (silnika odpalony) z ustawieniem nawiewu na kratki w desce i na minimalną temperaturę LO i dmuchawa na maxa.
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 a jak skasujesz błędy to błąd 01232 pojawia się za chwile czy nie sprawdzałeś? skasuj błędy i sprawdź czy się pojawią, jeśli nie to wtedy odpal silnik i zrób jeszcze jednego screena na pracującym układzie.
sieemmkaa Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 1 minutę temu, MaTeo85 napisał: a jak skasujesz błędy to błąd 01232 pojawia się za chwile czy nie sprawdzałeś? skasuj błędy i sprawdź czy się pojawią, jeśli nie to wtedy odpal silnik i zrób jeszcze jednego screena na pracującym układzie. Odrazu nie, po paru minutach, a te zdj są po skasowaniu błędów
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 to zdjęcie na pracy pokazuje w bloku 002 w pierwszym polu [4.0] to oznacza że w pamięci sterownika jest zapisany błąd który uniemożliwia załączenie klimatyzacji. chodzi o ten błąd związany z zaworem N280. Musisz sprawdzić wiązkę idącą do tego zaworu (jest on umieszczony bezpośrednio w kompresorze klimatyzacji). Sprawdź czy kable nie są gdzieś przerwane lub czy nie sa przetarte się nie dotykają czegoś co może powodować zwarcie itp. Jeśli wykluczysz przewody to do wymiany zostaje zawór (żeby go wymienić należy odessać czynnik z układu)
sieemmkaa Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 1 minutę temu, MaTeo85 napisał: to zdjęcie na pracy pokazuje w bloku 002 w pierwszym polu [4.0] to oznacza że w pamięci sterownika jest zapisany błąd który uniemożliwia załączenie klimatyzacji. chodzi o ten błąd związany z zaworem N280. Musisz sprawdzić wiązkę idącą do tego zaworu (jest on umieszczony bezpośrednio w kompresorze klimatyzacji). Sprawdź czy kable nie są gdzieś przerwane lub czy nie sa przetarte się nie dotykają czegoś co może powodować zwarcie itp. Jeśli wykluczysz przewody to do wymiany zostaje zawór (żeby go wymienić należy odessać czynnik z układu) To spróbować jeszcze raz usunąć i zrobić zdj na odpalonym silniku?
sieemmkaa Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 Błąd pojawia się jednak odrazu po skasowaniu
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 poczekaj aż Ci silnik wystygnie żebyś mógł grzebać spokojnie obok niego i sprawdź te kable od zaworu jak pisałem wcześniej.
sieemmkaa Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 Teraz, MaTeo85 napisał: poczekaj aż Ci silnik wystygnie żebyś mógł grzebać spokojnie obok niego i sprawdź te kable od zaworu jak pisałem wcześniej. A gdzie znajduje się ten zawór?
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 na kompresorze od klimatyzacji. wystaje z niego wtyczka albo idzie kawałek kabla i wtyczka będzie na górze kompresora. sprawdź cy nie zlana wodą czy styki nie zaśniedziały i czy kable całe.
sieemmkaa Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 Okej, sprawdzę i będę pisać zaraz
sieemmkaa Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 Z jednego kabla zeszła izolacja a wtyczka wyglada jak na zdj
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 no to syf w niej i to spory, najlepiej kupić nowy wtyk i piny i zrobić na nowo a dla pewności jak masz IPA (izopropanol) to wypłukaj styki i sprawdź czy kompresor ruszy
sieemmkaa Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 A w drugiej wtyczce tylko po jednej stronie wystaje taki jakby bolec, tak ma być?
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 w drugiej? do zaworu w kompresorze idzie jedna wtyczka z dwoma pinami, z zaworu wystają piny męskie (muszą być oba) we wtyczce masz piny ale w wersji żeńskiej. Jeśli ułamany jest jeden pin w zaworze to raczej jest on do wymiany.
sieemmkaa Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 Tak jak u się skrzywiła czy cos takiego próbowałem zrobić zdj jak najwyraźniej się da
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 a czyli masz zawór z kablem i wtyczką na górze kompresora... tutaj jak najbardziej możesz naprawić ten pin jak się uda to wyprostuj a jak się złamie to zostaje wymiana na nowy. A najlepiej to kupić komplet wtyczka z gniazdem do tego piny i uszczelki i wymienić na nowe
sieemmkaa Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 (edytowane) Wyprostowałem pin i wszytski chodzi ale i tak zamówię nowa wtyczkę i pomyśleć ze gość chciał mnie naciągnąć na nowa sprężarkę , Wielkie dzięki za pomoc Edytowane 31 Maja 2017 przez sieemmkaa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się