Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak rozwiązać problem oleju w dolocie powietrza ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Proszę o opinię proponowanego rozwiązania oleju w dolocie powietrza. Czy jest to poprawnie rozrysowane. Czy ktoś robił coś takiego w silniku 1.6 i jakie były efekty. Uwagi jakiegoś mechanika mile widziane.

 

OIL CATCH TANK Audi A4 B6 1.6.jpg

Edytowane przez STACHU111
Opublikowano

Widzę że niczego się nie dowiem. Jeszcze raz proszę o opinię o poprawności tego rozwiązania. Lub innej możliwości.

Opublikowano

A co to jest ten "oil catch tank"?  Nie wiem, czy nie masz tego samego problemu, co ja w tym silniku (1,6 ALZ). Znika olej i to nie "dzięki" zużytym pierścieniom. Sugerowano mi problem fatalnego rozwiązania odmy, ale nikt nie znał rozwiązania. Wszyscy pisali, że ten typ tak ma...

Opublikowano
A co to jest ten "oil catch tank"?  Nie wiem, czy nie masz tego samego problemu, co ja w tym silniku (1,6 ALZ). Znika olej i to nie "dzięki" zużytym pierścieniom. Sugerowano mi problem fatalnego rozwiązania odmy, ale nikt nie znał rozwiązania. Wszyscy pisali, że ten typ tak ma...

Właśnie nie powinien tak mieć... Sam mam mały problem z tym tyle że ten pobór oleju jest jeszcze nie wielki (1l na jakieś 6000km) i zacząłem szukać ewentualnej przyczyny, jeszcze do tego co chwilę wyskakujacy błąd katalizatora mimo że był 1,5 roku temu wymieniany a sondy obydwie są sprawne. 1.6 Alz to jednak jeszcze rzadko spotykany silnik u nas i nie ma na jego temat zbyt wielu informacji. Problem który opisujesz właśnie tkwi w tym co Ci sugerowali, a więc odma która się zapycha, a także wszystkie przewody podciśnienia zasilające które się też zapychają bądź stają sie z biegiem czasu nieszczelne. Kolektor dolotowy do wyczyszczenia bo tam tego syfu będzie najwięcej i kierownica powietrza może nie pracować tak jak powinna. Wszystko jest opisane w silnikach 2.0 ALT bo tego jednak jeździ dużo więcej niż 1.6 a też ten objaw występuje, a budowa tego silnika aż tak bardzo się nie różni od tego naszego w kwestii sterowania powietrzem. Ja właśnie niebawem będę się zabierał niebawem za wymianę wszystkich wężyków podciśnienia, czyszczenie egr, kolektora dolotowego, i przepustnicy i zobaczymy co z tego będzie.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja już mam trochę dosyć jeżdżenia po mechanikach, bo jak mówię o odmie, to od razu mnie krytykują, że nic takiego nie może być problemem i na pewno to jest zużycie silnika i proponują remont góry i dołu w cenie ok 2500 zł. Ja się na tym nie znam, bo gdybym np. wiedział, które to są przewody podciśnienia, to sam bym sobie je posprawdzał ewentualnie wymienił.

Opublikowano

Oil catch tank powoduje że olej zostaje w nim a wydostaje się tylko powietrze. Co jakiś czas trzeba śrubą umieszczoną na dole spuszczać nazbierany olej. Wydaje mi się że to rozwiązało by tylko dostawanie się oleju na przepustnicę. A tu chodzi o to żeby olej wracał do silnika. Ma ktoś inny pomysł na ten olej.......

Opublikowano

Bardzo cenne uwagi,i pierwszy raz to przeczytałem,chociaż przeglądam forum.Mam ten silnik w A4B6 ,i narazie wymieniony jest eżektor tzw,z kolankiem,bo to stare sie "kurczyło" w czasie pracy silnika.Oleju zużywa (?) oceniam na 0,25L /1000 km. Piszcie więcej koledzy o tym silniku.Skrzynia biegów GBK jest OK Muszę tylko dla spokoju wymienić simering z jednej strony,bo się "poci".Chętnie bym sprawdził poziom oleju w skrzyni,ale nie wiem jakim w końcu kluczem się tam odkręca wlew. Torx napewno,ale który (mam już 3 w kolekcji).Yato ma te klucze napewno,ale trzeba pomierzyć.Co do silnika to wymieniłem też wąż w obiegu taki zakręcony w trzech płaszczyznach dł.ok.29cm.Wymieniny też na ori w ASO,niedrogo. Nie wiedziałem ,że ALZ jest podobny do 2.0 L.Teraz z ciekawości zapoznam się  z nim.Zakup auta z ALZ byl zupełnie przypadkowy,ponieważ stan zewnętrzny auta i wnętrze tak mnie olśnily,że nie myślalem czy to 1,6 ALZ czy inny 1,8T np.Niedrogi,jest moj od trzech lat,Średnio przemierzam 600km/mies. Pozdr. WW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...