Jovitoo Opublikowano 11 Czerwca 2017 Opublikowano 11 Czerwca 2017 witam, kupiłem sobię audi a4 b5 jesienią, do tej pory zrobiłem 12tys km i zadnych problemów nie było, teraz się zaczeło :D, wiec tak, gdy dojadę do skrzyzowania i się zatrzymam to obroty mi skacza od 500 do 1100 tak przez chwilę aż się uspokoi, zdarza się to też czasem, gdy zmieniam biegi wtedy jak wcisne sprzegło to obroty mi spadna i występują szarpania przy zmianie biegów, druga sprawa to immo, musze nieraz sie pobawaic kluczykiem zeby kontrolka zgasła... kupiłem sobie ostatnio kabelek i zaopatrzyłem się w program VAG 311.2-N, wyszły mi takie błędy, mógłby ktoś mi powiedzieć co oznaczają ? :D: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 557 B Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D08 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 5 Znalezione: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 30-00 - Open or Short to B+ 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent 16711 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too Low P0327 - 35-10 - - - Intermittent VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 557 B Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D08 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 2 Znalezione: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 30-00 - Open or Short to B+ 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-00 - - I teraz tak, czy da się tym vagiem "naprawić" immo ? i co oznacza reszta błędów? dzięki z góry za pomoc
Undisclosed Opublikowano 12 Czerwca 2017 Opublikowano 12 Czerwca 2017 (edytowane) 18010 - może być uszkodzony rozrusznik, bendix, może być to też akumulator - sprawdź napięcie 00515 - uszkodzony czujnik Halla, zwarcie: Czujnik pokazuje błąd jeśli: - źle założymy pasek rozrządu (wystrczy jeden ząbek różnicy) - źle założymy łańcuch rozrządu - uszkodzony czujnik lub źle przykręcony do obudowy (również jeśli zanieczyszczony) Najlepiej podmienić na chwilę czujnik na próbę aby sprawdzić czy występuje błąd czujnika (dobry sposób na pewność), (zwarcie do plusa - może wskazywać na uszkodzony czujnik) 17978 - Dopasowanie komputera sterującego silnikiem do immobilisera: - VAG grupa [17] tablica przyżądów - wybrać [10] „Dopasowanie” - nacisnąć dwukrotnie 0 w celu wybrania funkcji „Numer kanału 0” i potwierdzić [SAVE] Przy następnym włączeniu zapłonu zostanie odczytane oznakowanie komputera sterującego silnikiem w komputerze sterującym immobiliserem. 16711 - czujnik spalania stukowego, ale tu nic nie wiem 16468 - skasuj i zobacz czy znów się pojawi. Jeśli tak, to będzie trzeba pomierzyć napięcia we wtyczce do G70. Zauważyłeś spadek mocy? Edytowane 12 Czerwca 2017 przez Undisclosed
Jovitoo Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2017 (edytowane) Dziękuje ci bardzo za odpowiedź, wiec tak skasowałem błędy, ale zostaje błąd 16468, 00515 , 17978. Z tego co zauważyłem, jak odłączę przepływomierz to obroty mi nie falują jak wcześniej, czy to wskazywałoby na to ze przepływomierz uszkodzony? Druga sprawa, faktycznie zauważyłem ostatnio jakby auto się trochę przymułiło, napewno jak je kupiłem to szybciej się zbierało. Rozrząd zmieniałem jakoś zaraz po kupnie samochodu( czyli jesienią) i wszystko było okej, więc czy to możliwe żeby teraz pasek przeskoczył o jeden zabek lub został żle założony i sobie tak juz ponad 10tys przejechałem bez zadnych powikłań ? ogolnie auto odpala bez problemu, jesli zgaśnie lampka od immo, ale np zauważyłem ze jak silnik jest zimny to chodzi troche jak diesel, tak klekocze, jak sie rozgrzeje to juz prawie tego nie slychac. Ten czujnik halla to moge sobie normalnie wyciągnąć i wyczyścić, podmienić itp ? trzeba zwrócić na cos szczególną uwagę ? jeszcze jak byś mógł to napisz mi jak zmierzyć te napięcie w tej wtyczce... Edytowane 12 Czerwca 2017 przez Jovitoo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się