Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Skaczące obroty silnika podczas jazdy ze stałą prędkością


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych grupowiczów

Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 19tdi kombi w automacie.

Nadmienię że w aucie była naprawiana skrzynia automatyczna wynieniono :

filtr

olej ATF

zestaw uszczelnień

zesttaw tarczek

zestaw tłoczków

zregenerowano converter

problem polega na tym że jadąc ze stałą prędkością np. 80 km/h obroty co kilka sekund skaczą mniej wiecej o 200 obr. i potem spadają.

Skrzynia prawidłowo zmienia biegi w górę i w dół.

W warsztacie powiedziano mi że trzeba wymienić komputer(sterownik) skrzyni biegów... koszt takiego sterownika to 1900 zl nowy.

to trochę drogo, a jeżeli wymienię i okaże się że to nie był sterownik ....

Przed remontem skrzyni nie było tego problemu

Za kilka dni będę mial Vag to zobaczę czy są błędy.

nie wiem co może być przyczyną wahania obrotów.

proszę o odpowiedź

pozdrawiam

Opublikowano

ale skacza obroty czy wskazania obrotomierza :mysli:

Opublikowano

Skaczą obroty i wskazanie na obrotomierzu.

[br]Dopisany: 17 Styczeń 2009, 22:21_________________________________________________Witam

A więc.... pojechałem do mechanika na podłączenie autka do komputera. (posiadam interfejs z VAG'iem, ale VAG nie chciał się połączyć. Podobno nowe kompy nie chcą się łączyć, oki postanowiłem pojechać do mechaniora) Program jaki użył to jakiś BOSCH po teście silnika wyszedł błąd (dokładnie nie pamiętam coś 0222 - opis coś związane z podciśnieniem lub ciśnieniem. Dokładnie nie napiszę ponieważ gość zaraz go skasował i nie chciał za bardzo mi powiedzieć (ham pomyślałem). Przeprowadził też test skrzyni biegów - bez błędów.

Faktycznie po wykasowaniu błędu autko jechało prawidłowo, jednak nie długo. Następnego dnia problem znowu się pojawił.

umówiłem się z innym mechanikiem bardziej przyjaznym dla klientów.

Jeśli jesteście w stanie stwierdzić co jest przyczyną to proszę o info.

Opublikowano

mam ten sam problem 1,9tdi 110km i automat, zna ktoś kogoś zaufanego w warszawie albo okolicach kto by mógł zając się tym problemem?

Opublikowano

Witam

W poprzedniej odpowiedzi mylnie napisałem błąd jaki wyszedł po podłączeniu do komputera - poprawny błąd to 023F - CIŚNIENIE W RURZE DOLOT. RÓŻNICA REGULACJI TO POZOSTAŁOŚĆ PO NIESPRAWNYM N75. Wykasowanie błędu nic nie pomogło.

Mechanik twierdził że należy wyczyścić ten zawór - i wyczyścił tak że auto jedzie normalnie do 2,5 tyś obr. a później to strasznie się muli. Poczytałem trochę na necie i ten zawór jest przyczyną zamulenia auta ( straty mocy).

prawdopodobnie będę musiał go wymienić.

A co do wahania obrotów to dalej borykam się z tym problemem. Mechanik mówił że należy wymienić olej w skrzyni i filtr - tylko po co jak skrzynia była remontowana w grudniu.

i nie wiem co mam teraz robić.

A ha wie ktoś co może być przyczyną żę VAG 4,9 nie chce się połączyć z żadnym sterownikiem??? test połączenia z pomiędzy programem a komputerem jest , natomiast jak chcę połaczyć sie z silnikiem to lipa.

Może być przyczyną za dobry komputer??? Albo inny sterownik usb???

Opublikowano

w skrzyni został wymieniony olej, filtr i uszczelka, mechanik powiedział, że był to ostatni moment na wymianę, po tym zabiegu wszystko wróciło do normy, żadnych wachań czy skoków obrotów, wszystko idealnie, koszt 300 zł, dzięki za pomoc i odp

Opublikowano

po twojej odpowiedzi jrk3000, pojechałem również wymienić olej i filtr. Ale nie przyniosło to zadowalającego efektu. obroty dalej pływają.

mechanik sprawdził skrzynie i zero błędów (Vag-Com)

Natomiast przy teście silnika ( na wlączonym) nadal mam błąd :

00575 - kolektor ssący

17 - 10 - Różnica regulacji - Sporadyczny

-- wymieniałem zaworek n75 , --- auto co pewien czas (nie ma reguły ) jest bardzo mułowate pow. 3000tyś obr. po wyłaczeniu silnika i uruchomieniu jest okej, co dziwne nawet jak przekroczę 3000 tyś/obr. auto zapierdziela normalnie, za 3- 4 dni sytuacja się powtarza.

jak pisalem wcześniej zawór n75 wymieniałem.

Może są zapieczone kierownice turbiny???

I drugi błąd który mnie teraz zaskoczył:

65535 - Uszkodzony komputer sterujący

37 - 00 uszkodzony.

Mechanik od skrzyni biegów twierdził że wahania obrotów mogą być spowodowane błędami w silniku.

I drugi błąd spowodowany jest tym pierwszym.

I teraz jestem trochę podłamany .......

Jak sie wkurzę to dam mu tak w tyłek, będę na maxa cisną w podłogę może się odetka :)

czekam na poradę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...