vianco Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 witam Odrazu chcialbym uprzedzic ze szukałem w archwium ale tam sa podzielone zdania na ten temat. Moje pytanie czy oby napewno w moim silniku trzeba przy wymianie termostatu zdejmywac rozrzad bo to juz ida spore koszta a mam zamiar niedlugo sprzedac autko a nie chciał bym oddawac go z jakimis usterkami i nie pakowac sie w koszta dodatkowo na koniec, bo to ze przod trzeba zdemontowac to wiem tylko ten rozrzad mnie meczy bo bylem u jednego mecha i powiedział ze trzeba zdjac rozrzad i robocizna 5 stowekl wyjdzie:/ a drugi powiedział ze da sie obudowe termo wyjac jakos pomiedzy paskiem .Moze wymienial ktos z AFB TERMO I zda relacje? pozdrawiam
_Solar_ Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Niestety tak cały przód idzie do zdjecia wszystkie paski itd ale to tylko w serwisach ponoc tak robia zajedz do porządnego mechaniora to na pewno wymieni Ci bez rozbierania całego rozrządu
PETERONE Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 cześć Dasz radę bez ściągania rozrządu - sam w swoim AFB wymieniałem przy okazji remontu alternatora. Oczywiście cały przód - zderzak, pas przódu itp. idą do rozebrania. Ogólnie ok 6 godzin roboty. Chirurgiczne ręce trzeba mieć, ale jak masz trochę pojęcia o mechanice to dasz radę . Jedynym problemem może być górna wewnętrzne osłona rozrządu przy lewym kole na wałku rozrządu, ale można ją podważyć i wszystko wychodzi. pzdr
axemen Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Witam musisz mieć łamany klucz 10 bo obudowa termostatu jest przykręcona dwoma śrubami i ciężko je odkręcić, potem lekko skręcasz pasek rozrządu i delikatnie wysuwasz obudowę w lewo patrząc od przodu pojazdu, ale nie wyciągaj całkiem tylko na tyle żeby wyjąć termostat,gdy będziesz zakładał nowy to zwróć uwagę na zaworek odpowietrzający(kuleczka na termostacie) musi być maksymalnie pionowo,wymieniałem jakiś miesiąc temu i nie trzeba zdejmować przodu auta,bez kanału będzie jeszcze bardziej ciężko to wymienić,no i musisz czymś osłonic alternator(ja użyłem foli kuchennej)bo trochę wyleci płynu chłodniczego ja wyjmiesz termostat,zdjęcia które pomogły mi z wymianą są na forum ,powodzenia
vianco Opublikowano 16 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2009 axemen-- mam prosbe do ciebie mogłbys mi podrzucic te zdjecia bo szukam i szukam i nie idzie mi za bardzo a teraz wekend to miałbym troszke chwili na spedzenie mile czasu z autem w garazu:) i dzieki wszystkim za odp:)
axemen Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 vianco już szukam[br]Dopisany: 16 Styczeń 2009, 16:43_________________________________________________Z tego korzystałem http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9b308d2bf53c995d a poza tym to wpisz wymiana termostatu , a znajdziesz wszystko to co ja znalazłem,
vianco Opublikowano 16 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2009 axemen-dzieki ale szczerze mowiac kiedys juz sie obilem o te foto tylko nie kojarzylem go zwymiana termostatu:) ale dzieki wielkie:) jutro sie zabawie i moze sie uda bo termo zakupione od tygodnia lezy w pudełku i trzeba je wykorzystac
stray1 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Cze a mozna wymienic bez wyciagania przodu rolki od napinacza alternatora.
axemen Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 stray1 oczywiście że można,ja odczepiłem tylko plastikową osłonę po lewej stronie żeby mieć dostęp do obudowy termostatu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się