kuncpilot Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Witam wszystkich, Sprawa wygląda tak, że od jakiegoś czasu ubywa mi płynu chłodzącego. Dokładniej rzecz ujmując, po nocnym postoju pod autem jest większa lub mniejsza czerwona kropla (mniej więcej wielkości łyżeczki do herbaty, może nawet mniejsza). Zauważyłem, że wilgotno jest na łączeniu głowicy z blokiem, z tyłu silnika (lewy róg). Auto nie dymi na biało, na korku oleju nie ma "majonezu". Może to banalne pytanie, ale czy to jednoznacznie oznacza, że padła uszczelka pod głowicą??? Dodam, że auto trzyma temperaturę 90st, ma wymieniony termostat i ogólnie silnik jest ok (poza lekkim braniem oleju). Aha, jest LPG od 2012 roku. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, chociaż wyrok chyba zapadł :-/ Konrad
patryq633 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 A na skrzyni biegów nie ma żadnych śladów żeby coś na nią kapało ? Bo w tych silnikach często króćce pękały i płyn kapał właśnie po skrzyni.
baraka Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Mi nie tak dawno pękł króciec w którym siedzi czujnik temp.Po wymianie nic nie kapie.
kuncpilot Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2017 No właśnie cieknie po skrzyni biegów, też obstawiałem ten króciec od czujnika temperatury, dziś jeszcze się temu przyjrzę. Ale nawet jak zdjąłem plastikowe rurki (między filtrem powietrza a przepustnicą), żebym mógł bardziej głowę wsadzić, poświeciłem latarką - to i tak ciężko stwierdzić skąd to wycieka :-/ A jaka cena takiego króćca? Da radę samemu wymienić? :-)
Robertk86 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 A przewody od chłodnicy i ogólnie od układu chłodzenia nie robią się twarde??? Pytam bo miałem to samo i skończyło sie to na wymianie uszczelki pod głowicą. Też ciekło z krućców, z tego co idzie od czujnika temperatury cieczy do nagrzewnicy, oraz z tego krótkiego co jest połączony z metalowym co idzie nad kolektorem. Robiły sie twarde węże , płyn ubywał, nie dużo ale co tydzień dolewałem. I po postoju w nocy , rano chodził na 3 gary. Ogólnie to kompresja z cylindrów waliła w układ chłodzenia, stąd też było słychać bulgotanie w nagrzewnicy, teraz mija ponad 3 miesiące po remoncie i nie ubywa płynu i nie bulgocze, węże są rano miekkie. Także może to być kruciec bądź uszczelka, musisz to obadać, kruciec kosztuje w ASO 140zł, możesz też zrobić test na obcność CO2 i będziesz miał 100% pewności czy jest ok.
baraka Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 11 godzin temu, kuncpilot napisał: No właśnie cieknie po skrzyni biegów, też obstawiałem ten króciec od czujnika temperatury, dziś jeszcze się temu przyjrzę. Ale nawet jak zdjąłem plastikowe rurki (między filtrem powietrza a przepustnicą), żebym mógł bardziej głowę wsadzić, poświeciłem latarką - to i tak ciężko stwierdzić skąd to wycieka :-/ A jaka cena takiego króćca? Da radę samemu wymienić? :-) Odpal auto i obserwuj.Jak pompa pompuje.Może byc mikro peklniecie tak jak ja miałem i tez bedzie lac
przem8 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Dwa dni temu wymieniałem króciec u siebie, 15 zł febiego +1,5zł za oring pod czujnik i 2,5l płynu na dolewkę. U mnie było widoczne niewielkie pęknięcie od środka i wyjechany oring od króćca, cała skrzynia zarzygana płynem. Wcześniej potrafiło w ciągu 10km wywalić cały zbiorniczek płynu, a czasem po 50km nic. Po wymianie spokój. Ori wytrzymał 16 lat to i tak nieźle
patryq633 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Dwa dni temu wymieniałem króciec u siebie, 15 zł febiego +1,5zł za oring pod czujnik i 2,5l płynu na dolewkę. U mnie było widoczne niewielkie pęknięcie od środka i wyjechany oring od króćca, cała skrzynia zarzygana płynem. Wcześniej potrafiło w ciągu 10km wywalić cały zbiorniczek płynu, a czasem po 50km nic. Po wymianie spokój. Ori wytrzymał 16 lat to i tak nieźle [emoji14] Upuszczałeś płyn z całego układu czy po prostu jak króciec odkręciłeś to wylało się tyle ile się wylało? Pytam z ciekawości bo mnie też to czeka w b5 rodziców Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
przem8 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 5 godzin temu, patryq633 napisał: Upuszczałeś płyn z całego układu czy po prostu jak króciec odkręciłeś to wylało się tyle ile się wylało? Pytam z ciekawości bo mnie też to czeka w b5 rodziców Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Nie upuszczałem. Podstawiłem sobie pojemnik pod króciec i zleciało tyle co mogło. Tylko, że u mnie jest silnik w poprzek więc trochę inaczej z miejscem. Lepiej jak spuścisz płyn.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się