lukaszmiszcz Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Witam wszystkich na wstępie zaznaczę że nie jestem ekspertem w dziedzinie samochodów także wybaczcie jeśli użyje błędnego sformułowania.... Zaczęło się od tego że kupiłem samochód... Kiedy przyszły ciepłe dni, zacząłem zwracać uwagę na klimatyzację. Okazało się że cały czas świeci się lampka "econ", w żaden sposób nie da się jej wyłączyć. Znajomy podpiął samochód pod komputer, po sprawdzeniu nie wyskoczyły żadne błędy dotyczące układu klimatyzacji. Wydedukowałem że trzeba po prostu nabić. Przy wytwarzaniu próżni, maszyna od nabijania zaczęła się dymić. Okazało się że w moim samochodzie jest bardzo duża nieszczelność. Udałem się z tym do mechanika. Wpuściliśmy azot, znaleźliśmy dwa miejsca nieszczelne (łączenie przewodów z chłodnicą), wymieniliśmy uszczelki (oringi?) i cacy, nic nie ucieka. Azot nabity na ponad 15 atmosfer, czekamy 30 min, po upływie tego czasu azotu nie ubyło ani ciut ciut. Co z tego wynika? klima szczelna, możemy nabijać. Pierwszy etap, wytworzenie próżni zakończył się bez dymienia z maszyny, przechodzimy dalej i nagle dźwięk pik pik - nie ma próżni, układ nieszczelny. Dla pewności majster przyciągnął drugą maszynę do nabijania, starszą, liczyliśmy że będzie mniej wymagająca. Niestety efekt ten sam - układ nieszczelny. Co teraz mam zrobić? Najfajniej byłoby wpuścić ten płyn UV, jednak do tego też potrzebna jest próżnia więc mam związane ręce. Sprawdzaliśmy każde łączenie (użyliśmy do tego płynu/piany) - nigdzie nie pojawiały się bąbelki. Dodam że wracając od mechanika, tak z ciekawości postanowiłem wyłączyć "econ" - i zgasło. Rzecz jasna nie chłodzi, bo nie ma czynnika. Dodatkowo silnik zaczął falować. Od razu włączyłem z powrotem "econ" żeby nic nie popsuć. Czy macie jakikolwiek pomysł, co dalej można byłoby zrobić?
Makale Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Znajdź dobry warsztat od klimatyzacji. Oni znajdą Ci nieszczelność i ją usuną. ECON nie mogłeś wyłączyć bo w układzie nie było czynnika i sterownik nie pozwolił włączyć Ci kompresora sprężarki. To normalne.
lukaszmiszcz Opublikowano 24 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2017 (edytowane) 15 minut temu, Makale napisał: Znajdź dobry warsztat od klimatyzacji. Oni znajdą Ci nieszczelność i ją usuną. ECON nie mogłeś wyłączyć bo w układzie nie było czynnika i sterownik nie pozwolił włączyć Ci kompresora sprężarki. To normalne. Ale ECON teraz mogę wyłączyć, mimo że w układzie dalej nie ma czynnika bo nie dało się nabić układu. Poza tym azotu pod ciśnieniem nie ubywa, a próżni nie da się uzyskać. Więc nic tu nie jest normalne Edytowane 24 Czerwca 2017 przez lukaszmiszcz
luki19862121 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Dziwne zjawisko. Brak czynnika powinien być błąd czujnika wysokiego ciśnienia może być uszkodzony skoro econ pozwala wyłączyć. Co do szczelności rzeczywiście czary [emoji1]
lukaszmiszcz Opublikowano 24 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2017 (edytowane) Czytam internety, ukladam sobie w głowie... I skoro econ daje sie wyłączyć, sprężarka cyka (tak jakby się włączała i w sytuacji kiedy nie ma co podać, próbowała od nowa) to układ jest szczelny. Po chwili od wyłączenia econ, sam sie włącza spowrotem (mija może minuta) tak więc idzie sygnał że coś jest nie tak, nie ma czynnika. Wyczytałem że uszczelniacze dobrze działają na ciśnienie ale mogą zawodzić przy podciśnieniu. Wychodziło by na to że maszyna nie jest do nich dostosowana bo wymaga podciśnienia 1 bar, a u mnie da sie zrobić max 0.9. Postanowiłem znaleźć majstra który ma możliwość nabicia klimy bez próżni, podobno sie da. Edytowane 24 Czerwca 2017 przez lukaszmiszcz
Pjotras Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Trzeba podpiąć do zwykłej pompy próżniowej o dobrej wydajności. Bardzo możliwe, że jest nieszczelność która wychodzi na podciśnieniu, natomiast na azocie nie wyjdzie z prostego powodu. Tworząc próżnię powietrze jest zasysane z zewnątrz co prawdopodobnie tworzy nieszczelność "odchylając" wadliwy element do środka, natomiast tworząc ciśnienie azotem element jest wypychany na zewnątrz i może się w tedy uszczelniać. Dodatkowo trzeba też sprawdzić parownik skoro pod maską nic nie ma, albo tylną ściankę skraplacza. NIe radze włączać sprężarki bez czynnika bo może to się źle skończyć. Jeszcze jedno, żadnych mega hiper ultra uszczelniaczy bo to tylko wygeneruje koszta.
adadur Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Jesli chwile po odpaleniu econ sam sie zapala uwalony moze byc elektrozawor obejsciaWysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
lukaszmiszcz Opublikowano 28 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2017 No i tak. Nabiłem klime pomimo niepełnej próżni. Chłodzi tak że bigos ze świąt można w samochodzie trzymać i będzie ok. Teraz czekam czy faktycznie nic nie ucieknie
Pjotras Opublikowano 29 Czerwca 2017 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Dodany kontrast uv? Będzie łatwiej szukać nieszczelności.
adadur Opublikowano 29 Czerwca 2017 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Powinien to byc standart w dzisiejszych czasachWysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Pjotras Opublikowano 29 Czerwca 2017 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Niekoniecznie. Jeśli nie ma takiej konieczności nie powinno się dodawać kontrastu. Powoduje zmianę właściwości oleju i w ekstremalnych sytuacjach może dojść do zatarcia sprężarki.
lukaszmiszcz Opublikowano 30 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2017 Dodany. Majster powiedział że skoro azot nie uciekał, to czynnik tym bardziej nie ucieknie, oby miał racje.
lukaszmiszcz Opublikowano 9 Października 2017 Autor Opublikowano 9 Października 2017 Sezon na klime się skończył, wracam z aktualizacją. Wszystko działało be zarzutu, wycieku (najprawdopodobniej) nie ma
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się