Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T ANB , falowanie obrotów, szarpanie, gaśnięcie itp.


Marcin Szafrański

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moim samochodem 

Audi a4 b5 1.8t quattro sedan ANB ( czysta benzyna ) . Mianowice samochód od pewnego czasu strasznie faluje na obrotach ale tylko na rozgrzanym silniku . Normalnie nie da sie jezdzic dojezdzajac do skrzyżowania gaśnie i wgl. Ostatnio zauwazyłem że zaczął kopcić i smierdzi z wydechu tak jakby mieszanka paliwa była za mocna albo za uboga juz kurde nie wiem co mam myśleć. Dodam jeszcze ze turbo chyba nie ładuje tak jak powinno ponieważ przy gazowaniu wąż który idzie od intelcoolera powinien byc twardy , co prawda jakiś opór jest ale moge go lekko wcisnąć . Przeczysciłem przepustnice lecz nic to nie zmieniło.  Mam zamontowanego blow offa i własnie tu tez mnie troche martwi to ze po rozgrzaniu silnika przez pewny czas syczy tak jak powinien a po jakis 5-10 min ten dzwięk z blow offa jest tak jakby stłumiony.

Błąd jaki mi wyskoczył po podłączeniu kompa to 16795- nieprawidłowy przepływ powietrza dodatkowego , stały 

Po odpięciu przepływomierza silnik chodzi normalnie tzn nie faluje na obrotach itp . I nie wiem czy własnie po odpięciu przepływki powinien tak chodzić silnik. 

Cewki sprawdzałem są dobre , wymieniłem wąż ten plastikowy który idzie od pompy wtórnego powietrza SAI bo był pęknięty , lecz to nic nie zmieniło. 

Podmieniłem od kumpla przepływkę lecz to również nic nie zmieniło chociaż z początku własnie mechanik mi powiedział ze jest walnięta przepływka. 

Już kurde nie wiem co może być przyczyną , nieszczelności w dolocie raczej chociaż do samego końca tego nie wiem. 

Wiecie co może być dokladnie tego przyczyną ?

 

Edytowane przez Marcin Szafrański
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładniej przyczyny to ci nawet wróżbita Maciej nie wskaże bo na odległość to sobie można tylko gdybać i wypisywać przepuszczenia.

Odnośnie błędu to szukaj mój temat o SAI bo rurka to jedno a tam możesz mieć trochu więcej ;)

A co do falowania to dopiero co pokonałem ten problem wyjmując, czyszcząc i wymieniając prawie cały układ odmy + nieszczelny IC. Czy masz taki sam problem? A skąd mogę to wiedzieć. Jak nie zajrzysz to się nie dowiesz.

Pisząc cały to mam na myśli dosłownie cały i jeszcze trochę.

Idąc od filtra powietrza to masz co sprawdzać.

- Pancake <<<<<<<<< OBOWIĄZKOWO, sparciałą, popękana guma

- gumowe kolanko - zapchane

- metalowa rura naokoło silnika - zapchana

- gumowy trójnik - zapchany, popękany

- w trójniku zaworek <<<<<<<<< OBOWIĄZKOWO

Od bloku:

- łapa odpowietrzenia - dobrze obejrzeć nawet bez wyjmowania

- ta fikuśna plastikowa rurka wychodząca z łapy a wchodząca w gumowy trójnik  <<<<<<<<< OBOWIĄZKOWO bo może być popękana

- za trójnikiem znowu rurki

- ezektor <<<<<<<<< OBOWIĄZKOWO

- za ezektorem też warto popatrzeć jak się mają zaworki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...