Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Dobrze przyspiesza czy czegoś jeszcze brakuje (filmik+logi) ?


Grzegorz76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pytanie do właścicieli AKN. Dobrze przyspiesza ta moja furmanka czy jeszcze czegoś jej brakuje? W mojej mieścinie mam tylko ja z takim silnikiem i nie mam porównania. Pozdrawiam :hi:

http://www.youtube.com/watch?v=aKRCG2v_1tA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytanie do właścicieli AKN. Dobrze przyspiesza ta moja furmanka czy jeszcze czegoś jej brakuje? W mojej mieścinie mam tylko ja z takim silnikiem i nie mam porównania. Pozdrawiam :hi:

brakuje jej przynajmniej 3 sek mniej :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymulona troszke... Może przepływka???

Przeciez na tym filmie nic nie widac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jeszcze czegoś jej brakuje?

Witam

:polew: :polew: :polew:

Diagnoza auta na podstawie prędkościomierza. Do tej pory chyba jeszcze nikt nie wpadł na ten pomysł :>

________________

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi są zrobione... ---> tutaj leżą. http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_logi_koncowe_strona_iii_prosze_o_analize-t38590.0.html - Jest trochę czytania ale jeżeli ktoś uprzejmy móglby rzucić okiem to byłbym wdzięczny. Tam jest opisane co zrobiłem do tej pory + ostatnio zmieniona pompa wtryskowa. Napiszę w skrócie - przepływka boschowska nowa, turbina wyczyszczona (luzów osiowych nie stwierdziłem), układ dolotowy z kolektorami wyczyszczony, ostatnio wymieniona pompa wtryskowa. Nie wymieniałem - odma została tylko wyczyszczona, zaworek N-75 wyczyszczony i złożony. Więc nie wiem co jest..., osobiście stawiam na - może ten zaworek N-75, przypchane katalizatory (w razie zapchanych jak je wyczyścić?), lub turbina, chociaż nie wygląda na zużytą, ewentualnie wałki rozrządu wytarte? Pozdrawiam.[br]Dopisany: 17 Styczeń 2009, 21:48_________________________________________________Bardzo bym prosił o konstruktywne, przemyślane propozycje a nie ironiczne komentarze, typu "moja chodzi lepiej" [br]Dopisany: 17 Styczeń 2009, 21:51_________________________________________________Zmieniłem filmik na avi bo tamten coś dziadowski. Teraz lepiej widać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początku zbiera sie ok ale przy 100 coś nie do konca ok. choć filmik i umiejętności kierowcy mogą przekłamywać, to tylko film poglądowy nie da sie na tej podstawie oceniać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem od jutra przeglądam krok po kroku całą instalację podciśnienia wg rysunku.

7009d538b64632a3med.jpg

Z tym, że nie wiem jak rozpoznać sprawność lub niesprawność przerworników ciśnienia czyli N75 i N19 (na rys. 40 i 29), oraz sprawność elektrozaworu (na rys. 31) i EGR (na rys. 1). Mogę za to sprawdzić wszystkie przewody i od tego zacznę. Poza tym spanky doradził mi, żeby spróbował podmienić N75 z N19 i sprawdzić jak to działa. Więc i tak zrobię. Pozdrawiam. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :hi:[br]Dopisany: 19 Styczeń 2009, 15:27_________________________________________________Witam, chyba znalazłem przyczynę braku mocy. Kierownice przy turbinie nie pracują. Podczas dodawania gazu - siłownik sterujacy kierownicami turbiny nie przestawia sztangi, no może kawałeczek (jakieś 2mm - widać to pod koniec filmiku przed odjęciem gazu - niewielki ruch) Dopiero po odjęciu gazu zauważalny jest ruch sztangi. Dołączam filmik

http://www.youtube.com/watch?v=QC_4qwjfHuk

Sprawdziłem również wszystkie przewody i wydają się być w porządku. Wszystko połączone jest prawidłowo... Nie sprawdziłem jedynie przewodu który idzie do zbiornika podciśnienia. Gdzie znajduje się ten zbiornik?

Wykluczam zapieczone kierownice oraz niesprawny siłownik sterujący kierownicami, ponieważ po odjęciu gazu widoczny jest prawidłowy ruch sztangi. Więc przyczyna siedzi gdzieś indziej, tylko gdzie?? Proszę o pomoc i pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruch sztangi sprawdzasz VAG-iem, BS-011

tak, to sobie mozna... podymic z wydechu :cool1:

naprawde miarodajna ocena pracy turbiny to logi dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, jak powinien zachowywać się zawór na dolocie, którym steruje elektrozawór ( na rysunku nr. 31 i idzie przewód do zaworu na dolocie)? Jak on pracuje podczas jazdy, czy on nominalnie jest otwarty czy zamknięty? [br]Dopisany: 20 Styczeń 2009, 01:03_________________________________________________Witam, wstawiam logi, które udało mi się zrobić. Dołączam filmik z ruchu sztangi...

45aed38426e42eef.jpg

e4763e49a44ff059.jpg

bccd9e4edb4fa60b.jpg

4ty bieg

7201423b47ca52b7.jpg

4ty bieg

22711ce7e40bb50f.jpg

[br]Dopisany: 23 Styczeń 2009, 20:48_________________________________________________Hmmm...., z tego co ja widzę, to jest zły kąt wtrysku. -5 ZGMP(ATDC) a powinno być +2 ZGMP(ATDC). Pochlastać się idzie... Pseudo pieprzony serwis VW, który nawet kąta po wymianie pompy nie potrafi ustawić.. Masakra!!! :sick3: Pełno niedoświadczonych gnojków, których podstawowym narzędziem jest duży śrubokręt... Omijać z daleka Servis VW w Brodnicy!!.[br]Dopisany: 23 Styczeń 2009, 21:18_________________________________________________Cały czas problem z kątem żądanym, dlaczego nie ma tam 2ZGMP(ATDC)? Od czego to zależy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz - kąt żądany (trzecia kolumna w 004 statyczne) ... to ... kąt żądany i na tą wartość nie masz zasadniczo wpływu.

Skup się na prawidłowym ustawieniu kąta w pomiarach podstawowych i ustaw go tak, żeby wynosił ok. -1* ATDC (wiem, że na forum dużo osób ustawia na -2*ATDC i ja sam kiedyś też tak ustawiałem lecz po kilku akcjach z pompami VP44 uważam, że -1* ATDC jest zdecydowanie lepszy :naughty:) ).

Po ustawieniu kąta wtrysku koniecznie pokaż zaktualizowane odczyty 004 (stat. i pomiary podstawowe) oraz 007, 013 i 014.

:hi:

PS: OT - ktoś wie dlaczego nie działają mi żadne powiadomienia, zarówno dotyczące obserwowanych tematów jak i poczty prywatnej ? Help ... :embarrassed:

________________________________________________

Musashi - bardzo Ci dziękuję za pomoc !!

Cały czas mam takie ustawienia: powiadomieniaa4id4.th.jpg

Co robię źle ??? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: OT - ktoś wie dlaczego nie działają mi żadne powiadomienia, zarówno dotyczące obserwowanych tematów jak i poczty prywatnej ? Help ... :embarrassed:

wejdz w >> profil >> powiadomienia i email

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawieniu kąta w pomiarach podstawowych [/b] i ustaw go tak, żeby wynosił ok. -1* ATDC (wiem, że na forum dużo osób ustawia na -2*ATDC i ja sam kiedyś też tak ustawiałem lecz po kilku akcjach z pompami VP44 uważam, że -1* ATDC jest zdecydowanie lepszy

Hmm... A nie czasem +1 ATDC? Prawidłowa wartość to chyba +2ATDC(2 za górnym martwym punktem). -2ATDC to 2 przed górnym ... ?? To mam ustawić na 1* za górnym martwym czy 1*przed górnym martwym?? :):hi: Pytam bo chcę mieć całkowitą pewność...[br]Dopisany: 24 Styczeń 2009, 15:09_________________________________________________Jeszcze jedno. Pisał Pan kiedyś - "Odnośnie nieprawidłowych parametrów, to najbardziej zadziwiający (niestety negatywnie) jest kąt zadany (kolumna nr 3). Dla sprawnego i wpełni rozgrzanego AFB powinien się zawierać w przedziale od około 0 do -2*, a tutaj mamy aż +4* !!!

Taki stan świadczy, że "czegoś nam brakuje" dla zapewnienia prawidłowej pracy silnika i dlatego ECU ratuje się znacznym podwyższeniem czasu kąta wtrysku. Trudno wyrokować na odległość dlaczego tak jest, przyczyną może być wadliwy (jeden z wielu) czujnik (najczęściej temperaturowy)" - Czy mógłby Pan określić o jakie konkretnie czujniki chodzi bo ja nie mam pojęcia.., gdzie tego szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...