damian_98 Opublikowano 6 Lipca 2017 Opublikowano 6 Lipca 2017 (edytowane) Witam wszystkich, Przypadek na pewno ciekawy, proszę forumowiczów o porady. Parę szczegółów odnośnie silnika - 1.8t ANB ~200KM auto po chiptuningu robionym w Niemczech. ECU mam mechanicznie zablokowany przed ingerencją - Auto kupiłem rok temu, wyczuwalne było małe falowanie obrotów które nasilało się pod obciążeniem (głownie przez klimatyzacje) Od ponad 6 mc próbuję się z tym uporać. Auto kupiłem z wymienioną przepustnica (ORI BOSH) wiec zakładam ze ktoś wcześniej chciał rozwiązać ten problem. To co zrobiłem do tej pory - pierwsza sonda nowa ori - przepustnica czyszczona + adaptacja - przepływomierz czyszczony. - układ podciśnienia uproszczony: a.) zawór od SAI odpięty b.) n249 w pętli c.) Diverter Valve wpięty bezpośrednio w kolektor d.) Nowa odma c.) Nowy eżektor d.) Nowa uszczelka kolektora c.) wszystkie opaski zaciskowe są nowe - układ podciśnienia 100% szczelny Obroty falują nadal, jest to bardzo odczuwalne na włączonych światłach i klimatyzacji przy gorącym silniku Testy które wykonałem: Wszystko zostało wypięte z Kolektora ssącego i TIP’a i zaślepione (PCV, N75, DV, Serwo, Odma) = Obroty falują nadal. Wypiąłem przepływomierz = obroty falują wypiąłem również sondę = obroty falują Czujnik ciśnienia doładowania wydaje się pokazywać sensowne wartości, czujniki temperatury powietrza zasysanego i cieczy chłodzące i oleju również. Auto ma instalacje gazową ale na benzynie również występuje falowanie tylko w mniejszym zakresie. Instalacje gazową zakładałem po zakupie, falowanie występowało wcześniej Brak wypadających zapłonów, Spalanie stukowe pojawia się powyżej 4k rpm wiec zakładam świece są dobre. Nie ma żadnych innych dolegliwości, silnik poza falowaniem pracuje idealnie, turbo generuje ok 1.3 bar, przepływ rzędu 168g/s. Na wykresach poniżej: - rpm vs czas - czas wtrysku i przepływ powietrza vs czas - obciążenie vs czas Około 37-mej sekundy światła radio i klimatyzacja zostały wyłączone co widać po obciążeniu = falowanie znacznie mniejsze, lecz nada występuje. Dane do wykresów w załączniku https://zapodaj.net/e600d4bddfc6d.jpg.htmlhttps://zapodaj.net/60ae1248b4546.jpg.htmlhttps://zapodaj.net/205a13ddbd2be.jpg.html Dodatkowo przesyłam statycznie zlogowane kanały 002, 003, 0011. Oczywiście brak jakichkolwiek błędów. Koledzy, proszę o propozycje, problem wydaje się nietypowy. falujace.CSV Edytowane 6 Lipca 2017 przez damian_98
Łukasz13 Opublikowano 7 Lipca 2017 Opublikowano 7 Lipca 2017 (edytowane) Logi wrzucaj na vaglog.pl Mogłęś zrobić też od razu dynamicznie logi i wrzucić też a nie opowiadać, kanały 002+033, 115+118, 003+020, odczyt korekt z kanału 032. W logu w zasadzie to dziwnie wygląda kąt zapłonu strasznie skacze tylko nie wiadomo czy to jest przyczyną, czy to tylko ingerencja ecu żeby utrzymać zdane obroty czy coś sknocone w progamie. Może podmiana na seryjnego kompa? jesli wszystko inne wykluczone? Edytowane 7 Lipca 2017 przez Łukasz13
damian_98 Opublikowano 8 Lipca 2017 Autor Opublikowano 8 Lipca 2017 Łukasz, dzięki za zainteresowanie. brakujące logi:http://vaglog.pl/log-002_033_21lez.htmlhttp://vaglog.pl/log-115_118_r3CiXg.htmlhttp://vaglog.pl/log-003_020_1F6S52.htmlhttp://vaglog.pl/log-032_48gSA7K.html byłbym pewny na 100% ze to ECU gdyby nie fakt ze objawy są w zasadzie na mocno rozgrzanym silniku. (temp cieczy 90, temp oleju 80 - 90) Wiesz jak zdiagnozować źródło skakania kąta zapłonu?
Moczajto Opublikowano 25 Czerwca 2023 Opublikowano 25 Czerwca 2023 Witam, ogrzeje temat. Uporałeś się z tematem falowania ? Mam ten sam objaw co ty kolego i też zachodzę od 2 miesięcy co to może być.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się