Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zaślepka zderzaka / kapa lewa przy halogenie (silnik BFB)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do forumowiczów użytkowników Audi A4 B7 Avant Quattro, a mianowicie czy Wasze autka mają zaślepkę zderzaka / kapę po lewej stronie przy halogenie? W Etka on-line znalazłem informację, że ma ona oznaczenie 8E0 807 151 A z tym, że w uwagach silnik 1.8T o kodzie BFB nie występuje. Sugeruje to, że dla tej wersji silnika kapa występuje tylko dla strony prawej i ma oznaczenie 8E0 807 152 A (kody OE ze strony http://www.oemepc.com/audi). Czyżby konstruktorzy Audi dla lepszego chłodzenie intercooler'a pozostawili niezaślepiony otwór na dole zderzaka narażając to co się za nim kryje na uszkodzenie od np. kamyków na drodze?

Czy ktoś z posiadaczy czterech pierścieni z silnikiem BFB ma zaślepki oznaczone kodami OE: 8E0 807 681 F 01C albo 8E0 807 681 G 01C i czy jest szansa, że swoje (nr 32) mógłbym zamienić, na którąś z wymienionych nr 34 (u siebie mam wzmocnione zderzaki z kodem PR: 2K1)?

Zrzut ekranu 2017-07-12 o 10.22.26.png

Opublikowano
Dnia 12.07.2017 o 10:39, ArmiDali napisał:

Czyżby konstruktorzy Audi dla lepszego chłodzenie intercooler'a pozostawili niezaślepiony otwór na dole zderzaka narażając to co się za nim kryje na uszkodzenie od np. kamyków na drodze?

Sam sobie już odpowiedziałeś.
Wiesz jaką rolę spełnia w aucie Intercooler? On musi mieć jak najwięcej zimnego powietrza więc jasnym jest że nie może być zaślepiony. Co do uszkodzenia IC to przecież on nie jest na wierzchu, między zderzakiem a IC jest kanał dolotowy który idzie pod kątem i nie tak łatwo tam kamienie się dostają. W moim aucie po przejechaniu 120 tyś km IC nie ma żadnych śladów po kamieniach.
Ta zaślepka występuje tylko w autach bez lewego IC (czyli bez turbo). w niektórych modelach są IC po obu stronach zderzaka i wtedy zaślepki nie ma ani z lewej ani z prawej.

Opublikowano (edytowane)

Szukałem dziury w całym, bo moim zdaniem przez otwór w zderzaku widać za dużo elementów w komorze silnika. Wydaje mi się, że widać nawet chłodnicę intercooler'a. Twój post zasugerował mi, że powinienem poszukać brakującego elementu innego niż kapa. Jestem niemal pewny,  że z powodu jakiejś naprawy powypadkowej nie udało się poskładać kierownicy powietrza Nr 1A (8E0 117 335 K) więc ją wyrzucono. Jeszcze się upewnię czy rzeczywiście jej brakuje, a jeśli tak muszę ją bezwzględnie uzupełnić żeby poprawić wydajność chłodzenia powietrza.

Zrzut ekranu 2017-07-21 o 17.23.28.png

Edytowane przez ArmiDali
Opublikowano

Podejrzenia, że w moim autku brakuje jakiejś części się potwierdziły. W toku eksploatacji "zaginęła" kierownica powietrza.

IMG_0646.JPG

Opublikowano (edytowane)
Dnia 23.07.2017 o 19:36, ArmiDali napisał:

Podejrzenia, że w moim autku brakuje jakiejś części się potwierdziły. W toku eksploatacji "zaginęła" kierownica powietrza.

IMG_0646.JPG

Jest dokładnie tak jak napisałeś, brakuje "kierownicy powietrza" czyli 1A na schemacie ale ona ma chyba inny numer niz napisałeś. Masz zderzak zwykły (nie s-line)? moim zdaniem do 1.8T ta część ma nr 8E0117335Q. Poniżej schemat z etki dla silnika BFB. Zanim to kupisz to sprawdź dokładnie numer bo one są różne dla różnych silników.

6b6f06ba2f68f311med.jpg

Jak jesteś zainteresowany to mam taka kierownicę powietrza do sprzedania, nr części to 8E0117335Q, pochodzi z mojego b7 BFB i była w zwykłym zderzaku. Zmieniłem zderzak na s-line i kierownica została bo pod s-line jest inna. Jak będziesz zainteresowany to pisz na PW.

Edytowane przez kdawid

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...