Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Jak równa praca silnika ?


samuray

Rekomendowane odpowiedzi

do Twojego auta wystarczy podstawowy interfejs z wtyczką obd1, poszukaj u Viaken_pl , na pewno cos znajdziesz. Zdecyduj tylko jakią wtyczke chcesz mieć do kompa czy usb czy rs232( sa lepsze). Ja posiadam najprostszy fejs obd2 na usb i wszystko śmiga ale Ty musisz mieć przejściówke na obd 1 tzw 2x2 więc koszty rosną.Zapytaj na forum , może ktos z kolegów w Twojej okolicy ma vag-a i pomoże albo podjedz do mechaniora na poczatek. Chyba ,ze chcesz zacząc zabawe z vag-owaniem to na wiadomym portalu jest opór fejsów , coś na pewno znajdziesz. :guma:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką wtyczkę 2x2? Przecież ja mam jeszcze starsze ABC (1996) i mam "normalnego" VAGa. OBD1 to było w A6 C4 ABC :) Kupiłem zresztą w Viakenie :) takiego :

http://www.allegro.pl/item528648706_vag_k_line_max_kabel_obd2_kabel_piny_f_vatpromo.html

Samuray a wymieniałeś tą gumową uszczelkę pod przepustnicą? Ja właśnie chcę ją zamówić, m.in. z powodów takich jak pisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo rzeczy wymieniłem, ale tej uszczelki nie. Nie kojarze jej, możesz qrek opisać to dokładniej ?!

Częściowo wymieniłem odmę, zastępując dziurawe rurki zwykłymi rurkami gumowymi, ale to też nie pomogło.

Może być tak jak piszesz, że przy przepustnicy coś jeszcze jest do bani...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co mi pracyje rowno obry iodealnie w miejscu ale czasem ma takie lekkie pyk i tonisie po aucie całym wiekszosc abc tak ma[br]Dopisany: 20 Styczeń 2009, 17:02_________________________________________________oczywiście odczywalne tylko na jałowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik ma lekkie drgania wyczuwalne na biegu jałowym jest tak od kiedy posiadam ten samochód, a więc od ponad roku. Wcześniej mi to nie przeszkadzało ale teraz jak gdyby się nasiliły i stały się bardziej odczuwalne kiedy silnik pracuje na LPG. Staram się dojść przyczyny jednak trochę brak czasu mi przeszkadza. U siebie raczej mogę wykluczyć przewody zapłonowe(zakładane nowe i to samo), przepustnice(czyszczona osobiście), "silnik krokowy" (nie faluje czyszczony na wszelki wypadek), świece nowe NGK, nieszczelności w dolocie raczej nie stwierdzam, na VAG błędów nie ma sondy pracują raczej w dobrym zakresie, planuje sprawdzić cewki zapłonowe i ciśnienie na cylindrach. Kolego Samuray czy możesz powiedzieć co ty wymieniałeś i jakie przyczyny takiej pracy możesz wykluczyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, korzystając chciał bym się podpiąć do tematu, umnie też strzałka na obrotościomierzu że tak powiem "nie jest przyklejona" na biegu jałowym tylko skacze sobie około +-50obr, czy to jest normalne? próbowałem wymieniać filtry kable świece vagowałem i nic, jakie dewiacje u was panują na biegu jałowym? a może to norma dla tych silników? (może zbyt czuły ten obrotościomierz he he :tongue4:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samuray chodzi mi o uszczelkę pomiędzy przepustnicą a tłumikiem szmerów ssania o symbolu 078 129 949 która kosztuje (ASO only:)) 26zł, a która podobno parcieje i silnik dostaje lewe powietrze i raz że dużo pali, dwa że nierówno pracuje, trzy ma słabego kopa na niskich obrotach. Podobno to standard w ABC. Ja jeszcze jej nie wymieniłem bo nie miałem czasu do ASO podjechać, ale mam zamiar ją kupić w najbliższym czasie. Zacząłem szukać z dwóch powodów - po przesiadce z 130KM Mondeo 2.0benz wydaje mi się że Audi do 2,5tys obr/min nie żyje w porównaniu do Mondeo(choć obwiniłem za to Quattro) i drugi - ostatnio moje auto żre paliwo jak smok, bo jak inaczej nazwać spalanie 15,2 przy delikatnej jeździe na autostradzie (130-140) (sondy chodzą, STAG 300-6 mapy prawie idelanie zgrane - do 5% odchyłki).

Co do drgań obrotów na wolnych - to u mnie obrotomierz stoi w miejscu, a jedynie co jakiś czas słychac "pyknięcie" z rury (i na PB i na LPG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem:

1.rozrząd - wszystko, przy okazji termostat

2.świece na NGK "made in Japan", nie francuskie

3.kable na BERU

4.kabelki odmy, tam gdzie był olej (tylko lewej strony nie wymieniłem)

5.uszczelki głowic cylindrów

6.uszczelki pokryw głowic cylindrów

7.sprawdziłem jeszcze pracę sond lamba - są OK

Nie wymieniałem nic w przepustnicy, zgodnie z sugestią qrka temat do zbadania.

Na jałowym wskazówka stoi nieruchomo, ale reszta to objawy podobne do tych opisanych przez qrka:

1.duże spalanie

2.kop od 3,5tys. obrotów (wiem, że silinik wysokoobrotowy, ale chyba za późno "łapie")

3.nierówna praca, jak otworzę drzwi pasażera, to będą one "skakać" w rytm nierówności silnika, a tak być z tego co słyszałem nie powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam cenę uszczelki w ASO - 30zł dziś zamówiona w Audi Centrum Wrocław. Pojutrze ma być i zobaczymy, tylko nie wiem czy dam ją radę sam wymienić :mysli:

Wysokoobrotowy? Zawsze mi się wydawało że to silniki wielozaworowe są wysokoobrotowe... Nie wiem jak Wy ale ja rzadko przekraczam w mieście 3tys obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wam powiem, że siedzialem juz w paru egzemplarzach i w kazdym bylo wiecej lub mniej odczuwalne te drgania, lekkie "pyk" ,to jest silnik ktory ma tylko 2 zawory na cylinder ! jak narazie połtora roku jest bez zmian, mam caly czas to samo, a co do obrótow norma dla tego silnika to 750 +/- 50 rpm ! Azckolwiek Chetnie poznam rozwiazanie problemu bo wg mnie v to v ma chodzic ładnie. u mnie odczuwalne jest to tylko i wyłącznie na biegu jałowym, spalanie w normie, trasa 7 do 7,5-8 w przedziale 90-130, autostrada zaczyna "żreć" przy ponad 160 kolo 9 + ale bardzo wolno, warto wyczyścic czujnik temp dolotu powietrza ktory o robi za przepływke w tym modelu,

generalnie ja zmieniałem :

kable, swiece, filtry, czyszczenie przepustnicy

wymienialem tez do sprawdzenia , modół wzmocnienia zaplony, cewki pompe paliwa,

auto pracuje bez zmian czyli jest odczuwalne lekkie drganie praktyczniena calym aucie, generalnie przestało mi to przeszkadzac gdyz jak pisałem czuje to tylko na jałowym ! przy jeździe jest normlanie, u mnie auto ciagnie bardzo dobrze od dolnego zakresu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój silnik ma przepływomierz :) prawdziwy :) Nawet w VAGu pokazuje że to MPFI, a nie MPI. Wiedziałem to już przed podłączeniem VAGa, bo mechanik mój najlepszy mnie wyśmiał jak mu powiedziałem, że 2,6 nie ma przepływomierza i pokazał palcem "A co to niby jest???!!!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2.6 niema przeplywki ,na filtrze powietrza jest tylko modol zaplonu,przeplywka jest w 2,8...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...