Andrez Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Witam! Niedawno kupilem A4 1.8T (AEB) z przebiegiem 179.000km. Chce zmienic olej jednak mam dylemat poniewaz nie wiem ktory mam wybrac do tego kazdy mowi co innego. Do 1.8T ponoc trzeba lac semi-syntetyk jednak poprzedni wlasciciel zalal full-syntetyk. Mechanior powiedzial ze jak teraz zaleje semi-syntetyk to sie silnik rozszczelni... Czy tak wlasnie bedzie? Chcialem zalac jeden z ponizszych oleji Valvoline: SynPower XL-III 5W-30, SynPower MXL 0W-30, SynPower 0W-40. Co o tym sadzicie? Z gory dziekuje za pomoc!
endriuu Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Do Twojego auta nalezy lac FULL SYNTETYK. Najlepiej MOTUL 8100 X-cess 5W-40. aaa i zmien mechanika...
Piore100 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Mam pytanie - ile bierze wam oleju Interesuje mnie zwłaszcza silnik 2.0 benzyna 130KM dolałem 150-200ml na 1000km, w poprzednich autach nie dolewałem wcale??? Mam oryginalny przebieg 135000km i auto było szanowane. Czy to możliwe że olej Shell Ultra Racing 10w60 jest za rzadki już do niego i bierze olej ??? Może przejść na gęściejszy??
endriuu Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Mam pytanie - ile bierze wam oleju Interesuje mnie zwłaszcza silnik 2.0 benzyna 130KM dolałem 150-200ml na 1000km, w poprzednich autach nie dolewałem wcale??? Mam oryginalny przebieg 135000km i auto było szanowane. Czy to możliwe że olej Shell Ultra Racing 10w60 jest za rzadki już do niego i bierze olej ??? Może przejść na gęściejszy?? 2L na 10000km to jeszcze nie jest powod do paniki. Silniki Audi lubia sie dosmarowac przy wiekszych predkosciach. Spalanie nie zalezy od gestosci oleju. zreszta gęsty zimny mineral przy temperaturach optymalnych dla pracy silnika, robi sie duzo rzadszy od syntetyka... przejdz na Full Syntetyk Motula od nastepnej zmiany i powinienes mniej dolewac.
Marcel 44 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 [br]Dopisany: 13 Sierpień 2009, 18:07_________________________________________________Kto ma sposób na odkręcenie zapieczonej śruby w misce olejowej?.
arek1273 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 na 90% wlałbym półsyntetyk ,sam leje do swojej mobil super s 10w-40 a jak miałeś takie badziewie to po 1000 lub 2000 km.zrobił bym wymiane jeszcze raz .
Jacekk19 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Witam panowie , Posiadam Audi A4 1.8 rocznik 1996 Wymianę oleju przeprowadzam co 10000 km. używam oleju Mobil 10W/40 przebieg 254000 km.od wymiany do wymiany dolewam ok.2L. i myślę że to trochę za dużo i teraz mam pytanko jaki olej był by najlepszy ?????
Gość tymonA4 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 ten olej jest b.dobry ja mam autko z naprawdę małym przebiegiem i stan igła używam tego samego oleju i dolewam około litra na 12.000 wszystko zależny jak jeździsz i przy lpg do standard
Jacekk19 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 No Witam ponownie Zapomniałem dodać że jest jeszcze sekfencja LPG czyli zostać przy tym samym oleju ???
Gość tymonA4 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 radze żebyś go nie zmieniał takie jest moje zdanie :good:
Jacekk19 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Ok.Dzięki zostaje przy tym co jest . Pozdrawiam
barrowiec1 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 A kto doradzi tutaj... Podczas ostatniego pobytu w Polsze bylem wymienić olej. Podczas poprzedniej wymiany zalany był olej Castrol GTX 10W-40. Mechanik zrugał mnie troszeczkę i powiedział, ze przez ten olej robi się nagar i zatyka sie rurka doprowadzajaca powietrze do turbo, dlatego nie ma odpowiedniej przyspiechy. Powiadomił mnie również, ze do silników z turbina powinien być lany full-syntetyk (zmienił na Motul 5W-30). I wszystko było OK. Po wymianie oleju pojechałem do gazownika aby zrobił serwis instalacji. Przy okazji wyczyścił owa rurkę i potraktował łączenia sprężonym powietrzem tzn psikał cały ten syf do miski olejowej. Przy wyjeździe od niego zapaliła się kontrolka braku ciśnienia oleju. Co się okazało : poszedł napinacz łańcucha rozżądu. Po wymianie napinacza wlałem 10W-40. Kontrolka na początku parę razy się zapalała ale teraz już jest OK. Czy ktoś doradzi jaki olej wlać tym razem? Czy wrócić do 5W-30 (i zbadać ciśnienie oleju)? czy silnik nie jest już do luftu... czy dalej jeździć z pół-syntetykiem i czyścić rurkę co 5000 tys km. please help zapomniałem dodać : przebieg 160000km, co jakiś czas czuć spalonym olejem(może już przewrażliwiony jestem) Dzięki
Gość tymonA4 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 nie powinno się robić zmiany z pół na pełnego bo mogą być problemy co do autek z turbo to racja powinien być pełen syntetyk
endriuu Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Ktoś ma jakies doświadczenie z olejami Petronas?
Borisem Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Ale macie banie z tym syntetykiem do Turbo !!! Jak był lany półsyntetyk to lej ten sam albo co najmniej o tych samych parametrach. Wiadomo że do starego grzmota np AFN itp. na pompie wtrysk zalejesz inny olej np CASTROL SLX a na pompowtryski inny benzyniaki nawet na turbinie jeśli był lany 10W30 to taki sam lejesz. Rajmondo ja bym nie ryzykował za bardzo z olejem, Masz 100% pewności że zalany olej to 15W40 ? Kupiłeś Auto u handlarza , znam wielu takich co robią takie cuda ... może akurat taka książkę serwis kupił !!!
ROBERT Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 Witam dołączę się do tego tematu. Niedawno miałem wymieniane uszczelniacze zaworowe i pierścienie bo silnik {1.6 ANA } konsumował 1l/1kkm oleju. "Helmut" w Niemczech stosował "Longlife Service" i silnik przy przebiegu 200kkm był tak zasyfiony że zapiekło pierścienie. Wszystkim odradzam wymiany oleju w tzw. "Longlife". Ja teraz regularnie wymieniam co 10kkm. Po takim zabiegu wiadomo mam nowe uszczelki, jak wspomniałem uszczelniacze i pierścienie.Silnik w tej chwili nie bierze ani kropelki oleju. Czy jest dobrym pomysłem zastosowanie płukanki np. takim środkiem http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-5012-Pro-Line-Engine-Flush-Liqui-Moly-2427-Opakowanie-0-5L-.html ? Chyba jedyne miejsce które może się rozszczelnić to simering od strony skrzyni. Teraz mam Castrol Magnatec 10W-40(który jak się okazało ma normę VW 505.00 - nie dla benzyny!!!) Napewno zmienię na Liqui Moly. Czy mogę po takim "zabiegu" śmiało zastosować pełen syntetyk np.http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2027-Olej-silnikowy-Synthoil-High-Tech-5W-40-Liqui-Moly-2622-Opakowanie-1L-Dostepne-1L-4L-5L-20L-60L-205L-.html czy może tylko wypłukać silnik i zostać przy półsyntetyku http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2045-Olej-silnikowy-Super-Leichtlauf-Motoroil-10W-40-Liqui-Moly-2624-Opakowanie-1L-Dostepne-1L-4L-5L-20L-60L-205L-.html Czy ktoś z was przechodził z "semi" na "full" jak tak to jakie efekty? Rozszczelnił się komuś silnik?Pozdrawiam.
Gość redbull28 Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 witam a jaki olej najlepiej wlać ze silnikiem benzynowym przebieg niecałe 200tyś
endriuu Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 witam a jaki olej najlepiej wlać ze silnikiem benzynowym przebieg niecałe 200tyś Motul X-Cess 8100 5W-40
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się