nexusmax Opublikowano 22 Lipca 2017 Opublikowano 22 Lipca 2017 (edytowane) Witam, Po kilkumiesięcznej walce z telepaniem silnika na jałowym poddaje się i spróbuje tutaj zasięgnąć opinii. Od bardzo długiego czasu (kilka lat temu) bywały okresowe problemy z pojedynczymi "szarpnięciami" silnika przy temperaturze płynu chłodniczego między 65 a 85 stopni. Wyglądało to tak jakby na ćwierć sekundy wypadał zapłon na którymś cylindrze. Nie przejmowałem się tym, bo usterka występowała sporadycznie i tylko na "dogrzewaniu silnika" W ostatnich miesiącach pojawiło się kilka dodatkowych usterek i postanowiłem zająć się tematem. Problem z autem pojawia się już w chwili zapalenia. Czy zimny czy ciepły odpala szybko ale z uderzeniem i czasem jest efekt, jakby łapał na 3 cylindry i po sekundzie stabilizuje się. Do tego odczuwalne w kabinie są szarpnięcia silnika, a pod maską widać podczas pracy chwilowe kołysania motorem. Ciekawostką jest fakt, że w momencie obciążenia silnika, czyli załączenia napędu na skrzyni w pozycję D lub R, szarpnięcia słabną o 80% lub wcale nie są wyczuwalne i podobnie się dzieje w momencie załączenia sprężarki od klimy. Na VCDS obroty biegu jałowego w momencie drgań skaczą z 903 na 882. Przy wrzuceniu napędu D stabilizuje się na 903. Przy przełączeniu z napędu (D lub R) na luz, czuć systematyczne i szybkie telepanie budą przez 3 sekundy po czym uspokaja się i znów są pojedyncze szarpnięcia. Wtryski oddałem kompletem do regeneracji a Vacum pompę wymieniałem dwa razy na używki (jedna przeciekała) i bez zmian. Dodam że w filtrze paliwa przed wymianą vacum zaobserwowałem ślady oleju. Czy ktoś na forum spotkał się z podobnym przypadkiem? Jakieś wskazówki? Edytowane 23 Lipca 2017 przez nexusmax
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się