Skocz do zawartości
IGNOROWANY

4.2 v8 BBK - pomoc przy diagozie rozrządu. VCDS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Potrzebuję porady,
Jako, że moja eSka ma obecnie nalot 210k km, obawiam się o rozrząd, bo zaczeło coś jakby "trykotać" pod autem. Słychać to z poziomu koła, ale bardziej pod autem (filmik nr. 1 - piszczy odma, zmieniałem i taki ma defekt).
Wiem, że wstępnie można postawić diagnoze w VCDSie

Grupa 90 - brak odczytów
Grupa 91/92 - filmik nr. 2 - oba zachowują się podobnie.  Czy nie powinno być tak, że parametr SPEC powinien pokrywać się z ACT? - spotkałem się z taką opinią.
Grupa 93 nie sprawdziłem.

Czy 91/92 są prawidłowe?
93 zaraz zrobię i dorzucę.

Co do mocy, jakieś 12 k km temu, hamownia pokazała 330 km i 410 nm.

 

filmik 1

filmik 2

 

Bez tytułu.png

Edytowane przez Wojtek Ludew
Opublikowano

9 stopni:  dolny lewy ślizg na bank poszedł, górny raczej ok, gdyż cała góra jest równo przesunięta (obydwie strony tak samo 8 i 9).
Ale i tak robisz wszstko ;-)
U mnie jak był walnięty dolny i górny to miałem -12 -7, a potem jak dolny całkiem się rozleciał to z jednej strony brak odczytu (czyli ponad -15) i -14 i check engine.
Sugeruję jak najmniej jeździć i jak najszybciej zabrać się za rozrząd.

91 92 to jest diagnostyka wariatorów (fazatorów). Jest tak jak mówisz - act powinien podążać za spec - ale to pracuje "na oleju", steruje tym elektrozawór, jest pewna bezwładność i nigdy nie będzie dokładnie to samo... Ważne żeby nie było kilkanaście stopni przesunięte nion stop albo całkiem inne wartości. Wygląda OK.

330/410 za***isty wynik :-) coś modzone w autku było? Zapodaj swój temat o aucie koniecznie :-)

Opublikowano

Dzięki za info.
W takim razie umawiam się na rozrząd :)


Co do mocy, zupełnie nie. Kupiłem jak miał przelot 184 k km. Nie ma katów. Z tego co wiem, trafiła mi się zadbana sztuka, bo oleju praktycznie nie pali, pojawił się tylko jakiś wyciek z przodu i będę uszczelniał przy okazji rozrządu, dodatkowo zrobie podkładki termo. Po tym chce wydech z kwasu, jakiegoś wirusa i może coś z dolotem poprawić.
W tym miesiącu robie wyloty powietrza w masce i będę modził dalej. Mój cel to ok. 400 km.

A temat o aucie założe, dzięki za poradę. :)

 

Opublikowano
11 minut temu, Wojtek Ludew napisał:

Dzięki za info.
W takim razie umawiam się na rozrząd :)


Co do mocy, zupełnie nie. Kupiłem jak miał przelot 184 k km. Nie ma katów. Z tego co wiem, trafiła mi się zadbana sztuka, bo oleju praktycznie nie pali, pojawił się tylko jakiś wyciek z przodu i będę uszczelniał przy okazji rozrządu, dodatkowo zrobie podkładki termo. Po tym chce wydech z kwasu, jakiegoś wirusa i może coś z dolotem poprawić.
W tym miesiącu robie wyloty powietrza w masce i będę modził dalej. Mój cel to ok. 400 km.

A temat o aucie założe, dzięki za poradę. :)

 

I wszystko jasne :ok2:

Też myślałem o wylotach powietrza, bo pod maską jest piekarnik w pełnym tego słowa znaczeniu :decayed:
Namierzyłeś coś konkretnego, co by było dyskretne i funkcjonalne? Ja myślałem o takich z astry GSI...
400 - no powodzenia :wink: będzie bardzo trudno... okolice 360 to jeszcze jako tako, potem to nie wiem... bez obróbki głowic i modzenia kolektorów chyba się nie uda

Mierzyłeś czasy 0-100 i 100-200 jakimś profi sprzetem? - ciekaw jestem jak jedzie zdrowy automat, bo wydaje mi się, że mój coś muli tak czy tak :facepalm:

Opublikowano (edytowane)

Wyloty z Focusa RSa już mam, poprzedniej generacji.

Ja czytałem o 380 niby do osięgnięcia łatwo, zobaczymy jak z kasą żeby dobić kolejne 20 km.
Nie mierzylem.

Co do automatu, przeprowadziłem  pełną regeneracje miesiąc temu. Wymienione - tarczki, panewki, uszczelnienia, olej, filtr, konwerter i coś jeszcze,. Jeździ dużo lepiej :)

ford-focus-rs-wloty-maski-st-cosworth-na

 

Edytowane przez Wojtek Ludew
Opublikowano

Po wymianie rozrządu :)

Dolnego ślizgu nie było już praktycznie, mechanik stwierdził, że miałem mega farta że nie poszło dalej.

21191449_1590372894361716_293328933_o.jpg

21198284_1590372884361717_1451203266_o.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam. Podepnę się pod temat.

Czy ktoś może zerknąć na wartości bloku 093 i powiedzieć jak to wygląda?

Auto kupiłem pół roku temu. Silnik lubi wypić trochę oleju ale ze względu na wariujący czujnik poziomu oleju nie mogę się zorientować jakie są to dokładnie wartości. Myślę, że może to być coś koło 1l/1000km.

Silnik na biegu jałowym lubi się zatrząść. W blokach 014 015 016 nie było informacji o wypadających zapłonach( sprawdza się je na biegu jałowym?)

Ogólnie jedzie dobrze, najprawdopodobniej mam też zatartą klapkę w kolektorze dolotowym bo nie widzę żadnego ruchu gruchy(tylko takie tarpnięcie).

Ewentualnie co jeszcze powinienem wylogować?

  

log 93.jpg

Edytowane przez badi136
Opublikowano

Wojtek Ludew a możesz polecić jakiegoś mechanika do rozrządu, zadowolony jesteś z tego u którego robiłeś??

I jeżeli to nie tajemnica to jaki koszt takiego zabiegu?

 

Też się do tego przymierzam i przygotowuję pomału.

Skrzynia już zregenerowana, kompresor klimy i rozrusznik już też za mną. Teraz czas na silnik ,przebieg mam już 260tys, chociaż nie ma żadnych oznak jeszcze..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...