andrew01 Opublikowano 29 Lipca 2017 Opublikowano 29 Lipca 2017 Witam, Przymierzam się do wymiany sprzęgła w swoim BFB. Z tego co czytałem na forum to siedzi w nim to samo sprzęgło co w silniku BEX. W katalogu luk'a sprzęgła do obu silników mają inne numery części, do tego na poniższej stronie jest znaczna różnica cenowa stąd pytanie czym tak naprawdę różnią się te dwa sprzęgła? BFB 899złhttps://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zestaw-sprzegla-luk-623228500/1840 BEX 519złhttps://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zestaw-sprzegla-luk-623115700/1279 Pozdrawiam Andrzej
PASSATB5 Opublikowano 30 Lipca 2017 Opublikowano 30 Lipca 2017 Niczym.. ja do skrzyni z 3.0 asn mam zalozone kolo 2 masowe od 1.8t i sprzeglo od 1.8t i dziala. Wiec tymbardIej z bexa bedzie gralo;p
andrew01 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2017 (edytowane) Doczytałem jeszcze w katalogu LUK'a, że sprzęgło do BFB jest typu USF, natomiast do BEX jest typu TSFN. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć czym to się tak naprawdę różni? BFB: sprzęgło: 623 2285 00 koło: 415 0127 10 typ: USF U - rigid S - with segment cushion F - asbestos free BEX: sprzęgło: 623 1157 00 koło: 415 0350 10 typ: TSFN T - torsion damped S - with segment cushion F - asbestos free N - standard damper Z katalogu LUK'a wynika jeszcze, że sprzęgło 623 2285 00 jest przypisane do FWD, przy QUATTRO idzie już sprzęgło 623 1157 00, czyli to co w BEX. Różnica jest taka, że 623 2285 00 nie posiada tłumika drgań (sprężyn) na tarczy sprzęgła, a 623 1157 00 ten tłumik posiada. I teraz pytanie, które sprzęgło jest lepsze i/lub trwalsze? Z tłumikiem czy bez? Większość poleca wstawić sprzęgło od AWX'a, tam sprzęgło 623 3301 00 ma również w zestawie tarcze bez tłumika drgań. Ale z drugiej strony przy większej mocy BEX'a idzie z tłumikiem... Pozdrawiam Andrzej Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez andrew01
roger18sx Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Jak będziesz szaleć furą to lepiej tarczę bez sprężyn bo one wiele nie zniosą.
andrew01 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Co rozumiesz pod pojęciem szaleństwa? Modzić jakoś straszliwie mocno nie zamierzam (przynajmniej na razie) jedynie coraz częściej kusi mnie zrobienie delikatnego programu gdzieś w bezpiecznie okolice 185KM. Z drugiej strony do mocniejszego BEX'a wchodzą tarcze z tłumikiem, więc czy aby na pewno są mniej trwalsze od tych z BFB FWD? Pozdrawiam Andrzej
roger18sx Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Zależy jak rozwiązany jest ten tłumik bo jeśli są tylko 4 grube sprężyny to jest ok ale w niektórych są 4 plus 4 mniejsze . Jeśli któraś pęknie to jest problem. Gdy mamy dwumasę to lepiej mieć sztywną tarczę, mniej luzu w napędzie.
pawel1806 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Bfb w wersji Quatro ma tylko 6 biegów, więc sprzęgło takie samo jak w BEX.
pawel1806 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Ogólnie mogę podpowiedzieć że całe sprzęgło do BEX pasuje z silnika AFN (TDI 81kw passat i a4), koło zamachowe też.
andrew01 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Panowie, jeszcze w temacie sprzęgła i dwumasy z modelu BEX wsadzanej do BFB, pomijając sprężyny w BEX na tarczy sprzęgła to w katalogach występuje różnica w ilości śrub w mocowaniu koła dwumasowego, w BFB (415 0127 10) jest 10 śrub, w BEX (415 0350 10) jest 6 śrub. To błąd w katalogach? Czy ma to jakieś znaczenie? Pozdrawiam Andrzej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się