Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprzęgło 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przymierzam się do wymiany sprzęgła w swoim BFB. Z tego co czytałem na forum to siedzi w nim to samo sprzęgło co w silniku BEX. W katalogu luk'a sprzęgła do obu silników mają inne numery części, do tego na poniższej stronie jest znaczna różnica cenowa stąd pytanie czym tak naprawdę różnią się te dwa sprzęgła? 

BFB 899zł

https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zestaw-sprzegla-luk-623228500/1840

BEX 519zł

https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zestaw-sprzegla-luk-623115700/1279

Pozdrawiam

Andrzej 

Opublikowano

Niczym.. ja do skrzyni z 3.0 asn mam zalozone kolo 2 masowe od 1.8t i sprzeglo od 1.8t i dziala. Wiec tymbardIej z bexa bedzie gralo;p

Opublikowano (edytowane)

Doczytałem jeszcze w katalogu LUK'a, że sprzęgło do BFB jest typu USF, natomiast do BEX jest typu TSFN. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć czym to się tak naprawdę różni? 

BFB:

sprzęgło: 623 2285 00
koło: 415 0127 10
typ: USF
U - rigid
S - with segment cushion
F - asbestos free

BEX:

sprzęgło: 623 1157 00
koło: 415 0350 10
typ: TSFN

T - torsion damped
S - with segment cushion
F - asbestos free
N - standard damper

Z katalogu LUK'a wynika jeszcze, że sprzęgło 623 2285 00 jest przypisane do FWD, przy QUATTRO idzie już sprzęgło 623 1157 00, czyli to co w BEX. Różnica jest taka, że 623 2285 00 nie posiada tłumika drgań (sprężyn) na tarczy sprzęgła, a 623 1157 00 ten tłumik posiada. I teraz pytanie, które sprzęgło jest lepsze i/lub trwalsze? Z tłumikiem czy bez? Większość poleca wstawić sprzęgło od AWX'a, tam sprzęgło 623 3301 00 ma również w zestawie tarcze bez tłumika drgań.  Ale z drugiej strony przy większej mocy BEX'a idzie z tłumikiem... 

Pozdrawiam
Andrzej

Edytowane przez andrew01
Opublikowano

Jak  będziesz  szaleć furą to lepiej tarczę bez sprężyn bo one wiele nie zniosą.

Opublikowano

Co rozumiesz pod pojęciem szaleństwa? Modzić jakoś straszliwie mocno nie zamierzam (przynajmniej na razie) jedynie coraz częściej kusi mnie zrobienie delikatnego programu gdzieś w bezpiecznie okolice 185KM. Z drugiej strony do mocniejszego BEX'a wchodzą tarcze z tłumikiem, więc czy aby na pewno są mniej trwalsze od tych z BFB FWD?

Pozdrawiam

Andrzej

Opublikowano

Zależy jak rozwiązany jest ten tłumik bo jeśli są tylko 4 grube sprężyny to jest ok ale w niektórych są 4 plus 4 mniejsze . Jeśli któraś pęknie to jest problem. Gdy mamy dwumasę to lepiej mieć sztywną tarczę, mniej luzu w napędzie.

Opublikowano

Bfb w wersji Quatro ma tylko 6 biegów, więc sprzęgło takie samo jak w BEX.

Opublikowano

Ogólnie mogę podpowiedzieć że całe sprzęgło do BEX pasuje z silnika AFN (TDI 81kw passat i a4), koło zamachowe też.

 

Opublikowano

Panowie,

jeszcze w temacie sprzęgła i dwumasy z modelu BEX wsadzanej do BFB, pomijając sprężyny w BEX na tarczy sprzęgła to w katalogach występuje różnica w ilości śrub w mocowaniu koła dwumasowego, w BFB (415 0127 10) jest 10 śrub, w BEX (415 0350 10) jest 6 śrub. To błąd w katalogach? Czy ma to jakieś znaczenie? 

Pozdrawiam
Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...