victor89ck Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Witam Byłem na wakacjach, auto stało w garażu. Wcześniej też z tydzień nie jeździłem. Po powrocie wybrałem się do marketu, po 10 km władowałem się w korek, 31 stopni, klima na maksa, auto nagle zgasło przy naciśniętym sprzęgle i hamulcu, próbowałem odpalić i nic, a z każdą próbą coraz ciężej kręcił znajomy, przyjechał, podładowaliśmy kablami parę minut, wróciłem do domu, wrzuciłem luz, wysiadłem, żeby otworzyć bramę garażu - znowu zgasł. naładowałem akumulator prostownikiem, po naładowaniu stał 3 dni bez ruszania czegokolwiek podpiąłem akumulator i multimetrem zmierzyłem napięcia - aku 70mA: - odłączony 12,47 V - podpięty do kabli 12,43 V - min podczas odpalania 10,19 V - odpalony (bez niczego) 14,47 V - odpalony + światła + klima 14,27 V Wartości wyglądają dobrze, pojechałem dzisiaj do roboty (10 km) - spoko, - do znajomego (10 km) spoko, chciałem wrócić - nie pali. Symbolicznie pokręciłem, odczekałem 5 min - zapalił, Chpdził w miejscu na luzie 15 min - zgasł i powtórka z rozrywki - coraz oporniej kręcił, aż do ledwo co. Macie pomysły co może być nie tak? Od czego zacząć sprawdzanie? Co mogło nawalić? Z góry dzięki za każdą poradę! Audi 2,8 B5, 1999 r, 193 km, quattro, B + LPG
mortek1986 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) jak zgasnie to długo czekasz zeby odpalił? Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez mortek1986
wojtek_lbn Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Ja bym zaczął od sprawdzenia czujnika położenia wału- typowy objaw dla czujnika, po nagrzaniu przestaje działać, a brak czujnika wału unieruchamia silnik. Coraz cięższego kręcenia nie łączyłbym z problemem gaśnięcia, pewnie aku już takie sobie po prostu i jak pokręcisz to brakuje już prądu. P.S. Aku masz 70Ah, dobrze rozumiem? 2.8 30V powinno mieć od 84Ah wzwyż jak dobrze pamiętam, na pewno 70 to za mało.
mortek1986 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 zmierz opornosc na czujniku po nagrzaniu
victor89ck Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) tzn. jak do tej pory zgasł 3 razy. Za pierwszym razem po powrocie z wakacji - kręciłem, kręciłem, a on kręcił coraz słabiej aż już nie było sensu Dzisiaj jak już nie odpalił to przestałem kręcić (nie mordowałem go bo przeczuwałem co się święci), ale po 5 min jeszcze raz spróbowałem i nagle odpalił "z kopyta" Potem zgasł w trasie po 10 km jak złapały mnie światła i musiałem stać na luzie (podkręcłem go dodając gazu do min 1 tys obr) - pokręciłem, ale już coraz słabiej kręcił więc go zostawiłem na parkingu. Aku mam 70Ah, możliwe, że masz rację, że za mało, ale jak dotąd odpalał zawsze z kopyta, bez żadnych problemów przy -30 i postojach nawet jedno - dwu tygodniowych Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez victor89ck
mortek1986 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 moz eaku sie konczy, albo alternator kiepski, a co do gasniecia sprawdz czujnik wału
Wojtaz Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Kolego, u mnie był problem z paleniem jak mi padł czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ale to było przede wszystkim z rana, gdzie komputer czytał z czujnika za wysoką temperaturę i nie załączał ssania, przez co musiałem kręcić rano, żeby załapał. Po wymianie był już spokój, ale potem miałem jeszcze przypadek taki, że gdy przejechałem kilka kilometrów, np. pojechałem do miasta na zakupy, postawiłem auto na parkingu, a potem np. po godzinie próbowałem odpalić to też musiałem go trochę pokręcić i tutaj był jakiś problem z gazem, prawdopodobnie albo reduktor puszczał gaz podciśnieniem, albo wtryskiwacze nie były w pełni szczelne, ale co dokładnie to Ci nie powiem, bo problem rozwiązał się sam. Przegoniłem swoją Audicą jakieś 600Km autostradami i się wszystko uspokoiło
victor89ck Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2017 dopiero wczoraj go przyprowadziłem do domu, bo był zostawiony na parkingu, zimny, więc od razu odpalił po podładowaniu aku i przejechał 10 km poczytałem i rzeczywiście, główny faworyt to czujnik wału zrobię pomiary i zobaczę co wyjdzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się