Zbyniek OPO Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 (edytowane) DanielM udało Ci sie rozwiązać problem? Również borykam się z wibracjami szczególnie w przedziale 120-160. Zastanawiam się czy wymiana tych tulei w bananach na większe nie rozwiąże problemu. Edytowane 30 Lipca 2018 przez Zbyniek OPO
DanielM Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2018 W polifcie nic nie zmienia, moje tuleje były wylane ale na poliuretanach nic się nie zmieniło
Cin3k Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Panowie, może moja odpowiedź wydać Wam się głupia, ale ja miałem podobne objawy jak Wy. Też zmieniłem przeguby, sworznie, poduszki pod silnikiem, w międzyczasie sprzęgło z dwumasą . Koła miałem wyważone po zakupie nowych opon Nokian zLine i dalej to samo. Już nie miałem pomysłu gdzie szukać usterki, wibracje występowały zarówno na zgaszonym jak i włączonym silniku. Do myślenia mi dało, jak przejechałem się po nowiutkim, świeżo wylanym asfalcie swoją a4 i 207 dziewuchy. W a4 oczywiście wibracje, jak jazda na tarce, w 207 jak po szynach. W końcu pojechałem na wyważanie na wyważarce hunter i okazało się, że mam po prostu krzywe felgi, prawą z przodu, lewą z tyłu :D. Byłem na wyważaniu z tymi felgami wcześniej dwukrotnie, jak zmieniałem opony na zimowe, następnie przy zmianie opon na nowe letnie i nic w wulkanizacji nie mówili, że koła krzywe - wyważone na 0 - 0. Po wyprostowaniu felg i ponownym wyważeniu było czuć bardzo znaczną poprawę. Ale jeszcze ciągle nie byłem do końca zadowolony, pozostały drobne wibracje, a po pewnym czasie pojawiły się stuki przy hamowaniu. Mechanik szukał luzu w zawieszeniu, brał pod uwagę, że zacisk hamulca mógł wydawać te dźwięki, ale jednak to nie to. Po długim szukaniu usterki wyszło na jaw, że uszkodzeniu uległ wahacz w przednim prawym kole - banan. Nie miał żadnych luzów, ale się przycinał przy sworzniu, chodził z oporem - po wymianie jak na razie wszystko ok. Pozostały mi jeszcze bardzo delikatne wibracje silnika na biegu jałowym przy obrotach 800. Wibracje nasilają się na włączonej klimie. 2 poduszki silnika i 3 poduszka przy skrzyni zmienione, więc już nie wiem co to może być ?.
DanielM Opublikowano 4 Września 2018 Autor Opublikowano 4 Września 2018 U mnie problem praktycznie rozwiazany. Wymieniłem cale zawieszenie tyl lacznie z mocowaniem wozka na poliuretany, nie dalo to nic. Sytuacje rozwiazal hunter, wywazenie kol z testem drogowym. Okazalo sie, ze po optymalizacji wibracji praktycznie brak. Polecam wiec zaczac konkretnie od kol a potem isc w tysiace w pozostale podzespoly.
Tomeczek19 Opublikowano 23 Maja 2021 Opublikowano 23 Maja 2021 (edytowane) Witam Niestety ale również i u mnie pojawiły się wibracje podczas jazdy... :/ ale jest to o tyle dziwne, że objawiają się tylko w konkretnym zakresie prędkości 120 -170 km/h. - na biegu jałowym oraz do prędkości 120 km/h jest idealnie (nic kompletnie złego z autem się nie dzieje) - od 120 do 170 cale auto minimalnie drga, a moje subiektywne odczucia - to drgania pochodzą od spodu tj od wału, na trybie S na S-tronicu jest bez zmian, dzieje się tak niezależnie od wrzuconego biegu, obrotów i "jakości" asfaltu. - przy 180-200 znów jest wszystko w porządku. Dziwi mnie strasznie to, że tylko w konkretnym zakresie są te wibracje, przed i po jest wszystko OK... Macie może jakiś pomysł gdzie zacząć szukać przyczyny albo może ktoś miał coś takiego? Edytowane 23 Maja 2021 przez Tomeczek19
Tomeczek19 Opublikowano 23 Maja 2021 Opublikowano 23 Maja 2021 Dev dzięki za odpowiedź, jeśli można wiedzieć skąd takie pomysł na łożyska? Pytam, bo nie zauważyłem żeby coś przy tym "wyło" i nie ma jakiś dziwnych odgłosów podczas jazdy?
Dev Opublikowano 23 Maja 2021 Opublikowano 23 Maja 2021 1 godzinę temu, Tomeczek19 napisał: Dev dzięki za odpowiedź, jeśli można wiedzieć skąd takie pomysł na łożyska? Pytam, bo nie zauważyłem żeby coś przy tym "wyło" i nie ma jakiś dziwnych odgłosów podczas jazdy? W piątek robiłem
Tomeczek19 Opublikowano 23 Maja 2021 Opublikowano 23 Maja 2021 Dev, powiedz mi proszę czy miałeś też takie same / podobne objawy jak są u mnie? Sorki, że tak dopytuje o to, ale we wtorek mój tata zawozi moją A4 do mechanika, a przy tego typu objawach to diagnozy mogą być bardzo różne... a co gorsza mogą wymienić pół samochodu, a i tak nic to nie da
Dev Opublikowano 24 Maja 2021 Opublikowano 24 Maja 2021 (edytowane) Do 100 było w miarę Ok 120 było czuć wibrcje Przy 140 było już ch...o A przy 160 nie dało się jechać Po wymianie przy 200 juz nic nie naqur...ło. Edytowane 24 Maja 2021 przez Dev
Tomeczek19 Opublikowano 24 Maja 2021 Opublikowano 24 Maja 2021 Super, dzięki jeszcze raz za potwierdzenie Jaki to mniej więcej koszt tej naprawy Ci wyszedł?
Dev Opublikowano 24 Maja 2021 Opublikowano 24 Maja 2021 4 godziny temu, Tomeczek19 napisał: Super, dzięki jeszcze raz za potwierdzenie Jaki to mniej więcej koszt tej naprawy Ci wyszedł? Nie mi tylko klientowi, Łożyska I uszczelniacz- 200 Olej do skrzyni 250 Robota 250 1
ArekT1991 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 W dniu 24.05.2021 o 21:12, Dev napisał: Nie mi tylko klientowi, Łożyska I uszczelniacz- 200 Olej do skrzyni 250 Robota 250 Witam Można wiedzieć gdzie masz warsztat? Poszukuję kogoś, kto podejmie się naprawy usterki opisanej wyżej przez kolegów.
Trillest Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Mi coś bulgocze na postoju i mechanik stweirdził że to wina dwumasy w stornicu. Możliwe że drgania podczas jazdy (namocniej +120km/h) spowodowane są przez dwumas ?
Miras_avanti Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Nie jestem zadnym specjalistą, ale temat przerabiany w innym aucie niedawno przy przyspieszaniu i zwalnianiu , oraz gaszeniu i uruchamianiu silnika hałasy, drganie i ciężko biegi chodziły. Bulgotania nie zanotowałem
klucha11 Opublikowano 5 Marca 2022 Opublikowano 5 Marca 2022 W dniu 24.05.2021 o 21:12, Dev napisał: Nie mi tylko klientowi, Łożyska I uszczelniacz- 200 Olej do skrzyni 250 Robota 250 W dniu 24.05.2021 o 21:12, Dev napisał: Nie mi tylko klientowi, Łożyska I uszczelniacz- 200 Olej do skrzyni 250 Robota 250 Mowa o przednim prawym mechanizmie? Po wymianie łożysk ma być to wszystko sztywne czy ma mieć luz?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się