Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje w trakcie jazdy


DanielM

Rekomendowane odpowiedzi

DanielM udało Ci sie rozwiązać problem?

Również borykam się z wibracjami szczególnie w przedziale 120-160. Zastanawiam się czy wymiana tych tulei w bananach na większe nie rozwiąże problemu. 

Edytowane przez Zbyniek OPO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polifcie nic nie zmienia, moje tuleje były wylane ale na poliuretanach nic się nie zmieniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, może moja odpowiedź wydać Wam się głupia, ale ja miałem podobne objawy jak Wy.

Też zmieniłem przeguby, sworznie, poduszki pod silnikiem, w międzyczasie sprzęgło z dwumasą :D. Koła miałem wyważone po zakupie nowych opon Nokian zLine i dalej to samo.

Już nie miałem pomysłu gdzie szukać usterki, wibracje występowały zarówno na zgaszonym jak i włączonym silniku. Do myślenia mi dało, jak przejechałem się po nowiutkim, świeżo wylanym asfalcie swoją a4 i 207 dziewuchy. W a4 oczywiście wibracje, jak jazda na tarce, w 207 jak po szynach.

W końcu pojechałem na wyważanie na wyważarce hunter i okazało się, że mam po prostu krzywe felgi, prawą z przodu, lewą z tyłu :D. Byłem na wyważaniu z tymi felgami wcześniej dwukrotnie, jak zmieniałem opony na zimowe, następnie przy zmianie opon na nowe letnie i nic w wulkanizacji nie mówili, że koła krzywe - wyważone na 0 - 0.

Po wyprostowaniu felg i ponownym wyważeniu było czuć bardzo znaczną poprawę. Ale jeszcze ciągle nie byłem do końca zadowolony, pozostały drobne wibracje, a po pewnym czasie pojawiły się stuki przy hamowaniu. Mechanik szukał luzu w zawieszeniu, brał pod uwagę, że zacisk hamulca mógł wydawać te dźwięki, ale jednak to nie to. Po długim szukaniu usterki wyszło na jaw, że uszkodzeniu uległ wahacz w przednim prawym kole - banan. Nie miał żadnych luzów, ale się przycinał przy sworzniu, chodził z oporem - po wymianie jak na razie wszystko ok.

Pozostały mi jeszcze bardzo delikatne wibracje silnika na biegu jałowym przy obrotach 800. Wibracje nasilają się na włączonej klimie.
2 poduszki silnika i 3 poduszka przy skrzyni zmienione, więc już nie wiem co to może być ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie  problem praktycznie rozwiazany.

Wymieniłem cale zawieszenie tyl lacznie z mocowaniem wozka na poliuretany, nie dalo to nic.

Sytuacje rozwiazal hunter, wywazenie kol z testem drogowym. Okazalo sie, ze po optymalizacji wibracji praktycznie brak.

Polecam wiec zaczac konkretnie od kol a potem isc w tysiace w pozostale podzespoly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Niestety ale również i u mnie pojawiły się wibracje podczas jazdy... :/ ale jest to o tyle dziwne, że objawiają się tylko w konkretnym zakresie prędkości 120 -170 km/h.

- na biegu jałowym oraz do prędkości 120 km/h jest idealnie (nic kompletnie złego z autem się nie dzieje)

- od 120 do 170 cale auto minimalnie drga, a moje subiektywne odczucia - to drgania pochodzą od spodu tj od wału, na trybie S na S-tronicu jest bez zmian, dzieje się tak niezależnie od wrzuconego biegu, obrotów i "jakości" asfaltu. 

- przy 180-200 znów jest wszystko w porządku. 

Dziwi mnie strasznie to, że tylko w konkretnym zakresie są te wibracje, przed i po jest wszystko OK...

Macie może jakiś pomysł gdzie zacząć szukać przyczyny albo może ktoś miał coś takiego?

Edytowane przez Tomeczek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łozyska na dyfrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev dzięki za odpowiedź, jeśli można wiedzieć skąd takie pomysł na łożyska? Pytam, bo nie zauważyłem żeby coś przy tym "wyło" i nie ma jakiś dziwnych odgłosów podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomeczek19 napisał:

Dev dzięki za odpowiedź, jeśli można wiedzieć skąd takie pomysł na łożyska? Pytam, bo nie zauważyłem żeby coś przy tym "wyło" i nie ma jakiś dziwnych odgłosów podczas jazdy?

W piątek robiłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev, powiedz mi proszę czy miałeś też takie same / podobne objawy jak są u mnie?
Sorki, że tak dopytuje o to, ale we wtorek mój tata zawozi moją A4 do mechanika, a przy tego typu objawach to diagnozy mogą być bardzo różne... a co gorsza mogą wymienić pół samochodu, a i tak nic to nie da :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 100 było w miarę

Ok 120 było czuć wibrcje 

Przy 140 było już ch...o

A przy 160 nie dało się jechać 

Po wymianie przy 200 juz nic nie naqur...ło.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki jeszcze raz za potwierdzenie :)

Jaki to mniej więcej koszt tej naprawy Ci wyszedł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tomeczek19 napisał:

Super, dzięki jeszcze raz za potwierdzenie :)

Jaki to mniej więcej koszt tej naprawy Ci wyszedł?

Nie mi tylko klientowi, 

Łożyska I uszczelniacz-  200

Olej do skrzyni 250

Robota 250

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2021 o 21:12, Dev napisał:

Nie mi tylko klientowi, 

Łożyska I uszczelniacz-  200

Olej do skrzyni 250

Robota 250

Witam

Można wiedzieć gdzie masz warsztat? Poszukuję kogoś, kto podejmie się naprawy usterki opisanej wyżej przez kolegów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi coś bulgocze na postoju i mechanik stweirdził że to wina dwumasy w stornicu. Możliwe że drgania podczas jazdy (namocniej +120km/h) spowodowane są przez dwumas ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zadnym specjalistą, ale temat przerabiany w innym aucie niedawno przy przyspieszaniu i zwalnianiu , oraz gaszeniu i uruchamianiu silnika hałasy, drganie i ciężko biegi chodziły. Bulgotania nie zanotowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2021 o 21:12, Dev napisał:

Nie mi tylko klientowi, 

Łożyska I uszczelniacz-  200

Olej do skrzyni 250

Robota 250

 

W dniu 24.05.2021 o 21:12, Dev napisał:

Nie mi tylko klientowi, 

Łożyska I uszczelniacz-  200

Olej do skrzyni 250

Robota 250

Mowa o przednim prawym mechanizmie? Po wymianie łożysk ma być to wszystko sztywne czy ma mieć luz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...