dawidb7 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 WITAM ! niedługo bede wymieniał pompowtryski 2.0tfi blb 2005 rok , chciłabym wstawić cos innego bardziej wydajnego , pod większą moc , poda moze ktoś jakie będa pasowały ?
moniuh Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 musisz swoje wyslac do warsztatu ogarniajacego regeneracje / upgrade PD tam zamontuja dysze o wiekszych otworkach i wyreguluja. innego sposobu chyba nie ma.. poszukaj na necie np. Bosio Race 1287 Nozzles
piotrsob1 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 2 godziny temu, moniuh napisał: musisz swoje wyslac do warsztatu ogarniajacego regeneracje / upgrade PD tam zamontuja dysze o wiekszych otworkach i wyreguluja. innego sposobu chyba nie ma.. poszukaj na necie np. Bosio Race 1287 Nozzles Sama wymiana koncówek wtryskowych na takie z większymi otworkami nie zwiększy wydajności pompowtryskiwaczy, bo od tego ilość wtryskiwanego paliwa się nie zwiększy Co więcej, takie wtryskiwacze będą lały bo prędkość wypływającego z większych otworków paliwa będzie mniejsza i nie ulegnie ono odpowiedniemu rozpyleniu Żeby odpowiednio zwiększyć ich wydajność trzeba wymienić sekcje pompujące na takie o większej średnicy roboczej, albo wymienić wałek rozrządu na taki o większym skoku i bardziej ostrych krzywkach napędzających pompki (oczywście manewr z wałkiem jest możliwy jeżeli występuje odpowiedni zapas skoku roboczego pompek, albo wygospodaruje się go z dostępnego skoku , rezygnując np. z obsługi DPF-a ) 1
moniuh Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 nie zglebialem tematu PD, myslalem, ze podobnie jak w starszych na pompie wystarczylo koncowki zmienic.. swoja drogą w jaką moc celujesz? http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/race-pd140-2-0-16v-injectors-with-firad-120-nozzles.html jest tam info, ze strandardowe pompki w dobrym stanie wydola do ok 230. to chyba lepiej swoje oddaj do regeneracji i tyle.. zglos sie do dobrego tunera najlepiej powie w co zainwestowac do jakiej mocy
dawidb7 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2017 5 godzin temu, moniuh napisał: nie zglebialem tematu PD, myslalem, ze podobnie jak w starszych na pompie wystarczylo koncowki zmienic.. swoja drogą w jaką moc celujesz? http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/race-pd140-2-0-16v-injectors-with-firad-120-nozzles.html jest tam info, ze strandardowe pompki w dobrym stanie wydola do ok 230. to chyba lepiej swoje oddaj do regeneracji i tyle.. zglos sie do dobrego tunera najlepiej powie w co zainwestowac do jakiej mocy jeżeli miałbym robic pompki na większe to cos moc kolo 300 mysle , ale gadałem ostatnio z ziomkiem i mowil ze moje smialo 230 koni gdzies 220 zrobic zeby ten maly zapas byl i wystarczy
piotrsob1 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 22 minuty temu, dawidb7 napisał: jeżeli miałbym robic pompki na większe to cos moc kolo 300 mysle , No gratuluje optymizmu Moje BPW ma 165 KM i 370 NM i jak dostanie po piź**ie to niewydolny układ chłodzenia tłoków powoduje że silnik staje , bo robi się im za ciasno Miałem już tak dwa razy, dobrze że czujny jestem i nie pałuje podczas głupoty z gazem w podłodze ... Doły silnika w BPW i BLB są praktycznie takie same , tak że przy 300 KM myślę że wystarczyło by mi 15-20 sekund, by przerobić taką motorówkę na złom Chyba że zamierzasz tą moc wykorzystywać tylko do króciutkich sprintów z pod świateł ( ale i tu zalecam dużą ostrożność ) i chwalenia się kreskami przed kolegami
dawidb7 Opublikowano 10 Września 2017 Autor Opublikowano 10 Września 2017 W dniu 30.08.2017 o 17:19, piotrsob1 napisał: No gratuluje optymizmu Moje BPW ma 165 KM i 370 NM i jak dostanie po piź**ie to niewydolny układ chłodzenia tłoków powoduje że silnik staje , bo robi się im za ciasno Miałem już tak dwa razy, dobrze że czujny jestem i nie pałuje podczas głupoty z gazem w podłodze ... Doły silnika w BPW i BLB są praktycznie takie same , tak że przy 300 KM myślę że wystarczyło by mi 15-20 sekund, by przerobić taką motorówkę na złom Chyba że zamierzasz tą moc wykorzystywać tylko do króciutkich sprintów z pod świateł ( ale i tu zalecam dużą ostrożność ) i chwalenia się kreskami przed kolegami no dobra ale 165 koni i co jakis problem jest ? przeciez ile lata tych silnikow ze 140 na tak te 170 powiedzmy i nic sie nie dzieje , a co jezdzic i nie dac z piz** to tez nie ma sensu wiadomo nie zawsze bo moja nie jest katowana wg nieraz przepale ją gdzieś na trasie , pisku opon to chyba ona nigdy nie usłyszy a co wymieniałeś dół u siebie ?
piotrsob1 Opublikowano 11 Września 2017 Opublikowano 11 Września 2017 (edytowane) 11 godzin temu, dawidb7 napisał: no dobra ale 165 koni i co jakis problem jest ? Problem się robi jak się zaczyna bardzo intensywnie korzystać z tych zainstalowanych koników Na dziewięć latek jak jeżdżę swoim BPW wystąpił u mnie dwa razy i nie było to podczas ulicznej eksploatacji . Nie jest to dużo , ale z tego co zdążyłem zaobserwować to problem występuje przy niskich prędkościach obrotowych silnika, 2-3 tyś. obr/min i mocy bliskiej albo równej mocy maksymalnej . Wystarczy 30 sekund takiego obciążenia i tłoki puchną Te 300 koni co sobie chcecie wyczarować znikąd się nie weźmie , trzeba podlać paliwem i dmuchnąć powietrzem, zwiększyć a przy takich mocach to chyba całkiem zdjąć limitery temperatury, jeżeli takowe w programie sterującym są zaimplementowane Proporcjonalnie do generowanej mocy wzrastają obciążenia cieplne i mechaniczne silnika , który został zaprojektowany z pewnym zapasem i tak w nieskończoność bezkarnie nie można sobie tych kresek podnosić, a radzę zauważyć że czym konstrukcja nowsza to te marginesy bezpieczeństwa są mniejsze . Zakładając że mocą projektową BLB , BPW czy tam BRE było 140 KM , to po podkręceniu do 220KM będzie ona przekroczona o 57%, przy 250 KM 0 78% , a przy 300 aż o 114% Jak Wy chcecie to dodatkowe ciepło z silnika odprowadzić bez zmian w układzie smarowania i chłodzenia ? A co z wytrzymałością mechaniczną materiałów, czyżby ona też nie miała znaczenia ? Żeby motorówka działała bezawaryjnie to tych marginesów ( szacuje je na 20-30% w zależności od typu silnika ) nie można przekraczać na dłużej niż kilkanaście sekund , bo praktycznie równa się to uszkodzeniu albo całkowitemu zniszczeniu silnika Edytowane 11 Września 2017 przez piotrsob1
dawidb7 Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 W dniu 11.09.2017 o 09:26, piotrsob1 napisał: Problem się robi jak się zaczyna bardzo intensywnie korzystać z tych zainstalowanych koników Na dziewięć latek jak jeżdżę swoim BPW wystąpił u mnie dwa razy i nie było to podczas ulicznej eksploatacji . Nie jest to dużo , ale z tego co zdążyłem zaobserwować to problem występuje przy niskich prędkościach obrotowych silnika, 2-3 tyś. obr/min i mocy bliskiej albo równej mocy maksymalnej . Wystarczy 30 sekund takiego obciążenia i tłoki puchną Te 300 koni co sobie chcecie wyczarować znikąd się nie weźmie , trzeba podlać paliwem i dmuchnąć powietrzem, zwiększyć a przy takich mocach to chyba całkiem zdjąć limitery temperatury, jeżeli takowe w programie sterującym są zaimplementowane Proporcjonalnie do generowanej mocy wzrastają obciążenia cieplne i mechaniczne silnika , który został zaprojektowany z pewnym zapasem i tak w nieskończoność bezkarnie nie można sobie tych kresek podnosić, a radzę zauważyć że czym konstrukcja nowsza to te marginesy bezpieczeństwa są mniejsze . Zakładając że mocą projektową BLB , BPW czy tam BRE było 140 KM , to po podkręceniu do 220KM będzie ona przekroczona o 57%, przy 250 KM 0 78% , a przy 300 aż o 114% Jak Wy chcecie to dodatkowe ciepło z silnika odprowadzić bez zmian w układzie smarowania i chłodzenia ? A co z wytrzymałością mechaniczną materiałów, czyżby ona też nie miała znaczenia ? Żeby motorówka działała bezawaryjnie to tych marginesów ( szacuje je na 20-30% w zależności od typu silnika ) nie można przekraczać na dłużej niż kilkanaście sekund , bo praktycznie równa się to uszkodzeniu albo całkowitemu zniszczeniu silnika ale ja nie mowiłem nic takiego ze tylko pompki zmienie , dodałem opis bo nie wiedziałem jakie do takiej mocy pompki ! , reszzta wiadomo musi byc i byłoby to robione ale zmieniłem troche plany chce zrobić na takie fajne 160-170 bezpiecznie bo szkoda mi auta i koszty troche przerosły po taka 10 to lekko a za 10 to mam drugie auto gdzie mozna robic powoli powiedz mi nie dzieje sie nic u cb teraz w silniku ? wszystko okey ?
piotrsob1 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 (edytowane) Mój motor to BPW, czyli w prostej linii rozwinięcie ośmiozaworowego AVF-a i późniejszych BKE i BRB, które rozwiercono na 2,0 l i dołożono nieszczęsne wałki wyrównoważające. Nie chce mi się rozpisywać o jego historii , jak chcesz ją poznać to poczytaj sobie mój temacik gdzie wszystko jest opisane : https://a4-klub.pl/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jałowym/ Edytowane 12 Września 2017 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się