filip1807 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Kolejny temat tego typu, ale nie znalazłem rozwiązania po przeszukaniu forum... Mój problem wygląda następująco: od jakiegoś czasu moje Audi A4 B7 (2.0 TDi 140 KM- 2007r) zaczęło kopcić na biało. Początkowo mogłem zaobserwować dymienie podczas ruszania, czy powolnej jazdy w korku. Niestety z czasem dymienie się nasiliło. Ogólnie najczęściej występuje w czasie jazdy w korku czy po przejechaniu kilkunastu kilometrów i zatrzymaniu się, lub nawet przy jeździe przód-tył kilka razy (ogólnie przy jałowej jeździe i niskich obrotach) Nie odczułem również spadku mocy auta, natomiast zaczął ubywać olej. Po zapachu spalin równiez czuć spalany olej. Sprawdzone turbo- jest po regeneracji i ani śladu oleju, płynu chłodniczego również nie ubywa. W czasie postoju, w momencie dodania gazu z rury wylatuje jasny dym... Jeśli przytrzymam na wysokich obrotach to dymienie ustaje, natomiast po zejściu na niskie obroty i ponownym gazowaniu- sytuacja się powtarza. kilka tygodni temu miałem podobną sytuacje (wtedy dymienie było mniejsze). Po kilku dniach sytuacja się unormowała, dymienie ustało, lecz po kilku tygodniach sytuacja się powtórzyła. Przebieg 250tys Auto obecnie stoi i mechanika. Ten twierdzi, że trzeba wymienić pierścienie i uszczelkę pod głowicą. Szukam pomocy żeby niepotrzebnie nie wydać pieniędzy W linku dymienie po przejechaniu 20 km i zatrzymaniu się. (zazwyczaj dymi mocniej)
quadral20004 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 sprawdz sprezanie w komorach,sprawa bedzie jasna
turek 73 Opublikowano 30 Września 2017 Opublikowano 30 Września 2017 częstą przyczyną są też uszczelniacze zaworowe
lukirks83 Opublikowano 30 Września 2017 Opublikowano 30 Września 2017 pierwsze kompresja i próba olejowa
hugo911 Opublikowano 30 Września 2017 Opublikowano 30 Września 2017 Tak jak piszą koledzy trzeba sprawdzić kompresję. Czy to kopcenie dzieje ci się niezależnie do temperatury nagrzania silnika czy np po rozgrzaniu ustaje? Wydaje mi się że i tak bez ściągnięcia głowicy i dokładnego obejrzenia wszystkiego się nie obejdzie. Powodów kopcenia i brania oleju może być wiele, uszczelka pod głowicą, pierścienie, pęknięty tłok itd.
corradoowner Opublikowano 1 Października 2017 Opublikowano 1 Października 2017 Miałem dokładnie to samo w swojej b7, przyczyną była turbina. Zanim zrzucisz głowice lepiej odkrecic katalizator i zobaczyc czy nie leje sie do neigo olej z turbo. Jeżeli bedziesz miał tam mokro od oleju to 100% turbina, nie ważne czy była regenerowana, moja była regenerowana 4 razy i za kazdym razem się z niej lało do wydechu. Katalizator był tak zalany, że musiałem się go pozbyc bo przepustowośc na poziomie 5%. Koszty naprawy wyniosly mnie 8 tyś tylko dlatego, że mamy takich fachowców od turbin jakich mamy, szkoda słów. Kupiłem używana i problem jak ręką odjął. Możesz sprawdzić końcówki wydechu czy nie sa mokre od oleju w srodku. Dlatego nie dymi od razu bo katalizator jest zimny, dopiero jak sie nagrzeje to wystepuje dymienie bo olej spala sie w nim, nie szukał bym przyczyny w uszczelniaczach czy głowicy. Sprawdz najpierw turbo pozniej cisnienie oleju, te jednostki miały problem z pompami oleju a Twoje turbo od czegos poadło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się