Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci na biało, bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejny temat tego typu, ale nie znalazłem rozwiązania po przeszukaniu forum...

Mój problem wygląda następująco:

od jakiegoś czasu moje Audi A4 B7 (2.0 TDi 140 KM- 2007r) zaczęło kopcić na biało.

Początkowo mogłem zaobserwować dymienie podczas ruszania, czy powolnej jazdy w korku. Niestety z czasem dymienie się nasiliło. Ogólnie najczęściej występuje w czasie jazdy w korku czy po przejechaniu kilkunastu kilometrów i zatrzymaniu się, lub nawet przy jeździe przód-tył kilka razy (ogólnie przy jałowej jeździe i niskich obrotach)

Nie odczułem również spadku mocy auta, natomiast zaczął ubywać olej. Po zapachu spalin równiez czuć spalany olej.

Sprawdzone turbo- jest po regeneracji i ani śladu oleju, płynu chłodniczego również nie ubywa.

W czasie postoju, w momencie dodania gazu z rury wylatuje jasny dym... Jeśli przytrzymam na wysokich obrotach to dymienie ustaje, natomiast po zejściu na niskie obroty i ponownym gazowaniu- sytuacja się powtarza. 

kilka tygodni temu miałem podobną sytuacje (wtedy dymienie było mniejsze). Po kilku dniach sytuacja się unormowała, dymienie ustało, lecz po kilku tygodniach sytuacja się powtórzyła.

Przebieg 250tys

Auto obecnie stoi i mechanika. Ten twierdzi, że trzeba wymienić pierścienie i uszczelkę pod głowicą. Szukam pomocy żeby niepotrzebnie nie wydać pieniędzy :)

W linku dymienie po przejechaniu 20 km i zatrzymaniu się. (zazwyczaj dymi mocniej)

 

Opublikowano

częstą przyczyną są też uszczelniacze zaworowe

Opublikowano

pierwsze kompresja i próba olejowa

Opublikowano

Tak jak piszą koledzy trzeba sprawdzić kompresję.

Czy to kopcenie dzieje ci się niezależnie do temperatury nagrzania silnika czy np po rozgrzaniu ustaje?

Wydaje mi się że i tak bez ściągnięcia głowicy i dokładnego obejrzenia wszystkiego się nie obejdzie.

Powodów kopcenia i brania oleju może być wiele, uszczelka pod głowicą, pierścienie, pęknięty tłok itd.

Opublikowano

Miałem dokładnie to samo w swojej b7, przyczyną była turbina. Zanim zrzucisz głowice lepiej odkrecic katalizator i zobaczyc czy nie leje sie do neigo olej z turbo. Jeżeli bedziesz miał tam mokro od oleju to 100% turbina, nie ważne czy była regenerowana, moja była regenerowana 4 razy i za kazdym razem się z niej lało do wydechu. Katalizator był tak zalany, że musiałem się go pozbyc bo przepustowośc na poziomie 5%. Koszty naprawy wyniosly mnie 8 tyś tylko dlatego, że mamy takich fachowców od turbin jakich mamy, szkoda słów. Kupiłem używana i problem jak ręką odjął. Możesz sprawdzić końcówki wydechu czy nie sa mokre od oleju w srodku. Dlatego nie dymi od razu bo katalizator jest zimny, dopiero jak sie nagrzeje to wystepuje dymienie bo olej spala sie w nim, nie szukał bym przyczyny w uszczelniaczach czy głowicy. Sprawdz najpierw turbo pozniej cisnienie oleju, te jednostki miały problem z pompami oleju a Twoje turbo od czegos poadło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...