Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z przednim zawieszeniem 1BE


Danielde

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. 

Mam taki oto problem z moją b5 1.6 ANA. Auto stoi na czerwonych amortyzatorach, z tego co się orientowalem jest to zawieszenie  1BE. Sprezyny również są krótsze, auto stoi nizej niż standardowo. 

Ale do rzeczy. Pękła mi przednia lewa sprezyna, nie wiedząc jeszcze wtedy ze są rozne wersje zawieszenia poszedłem do sklepu motoryzacyjnego i kupiłem tylko na przód sprezyny. Po zalozeniu okazało się że tylek stoi zauwazalnie nizej niż przód. Z przodu prześwit między rantem opony a nadkolem to z 7 cm jak nic, podczas gdy wcześniej byl może 1 do 2 cm. 

Postanowiłem ze za jakis czas wymienie sprezyny z tylu zeby wyrównać. To ze wyzej stoi akurat mnie pasuje. 

No ale po jakich 2 tygodniach czy miesiącu zacząłem słyszeć z przedniego zawieszenia jakies stuki przy przejezdzaniu przez progi, duze dziury czy tory kolejowe (nieraz gluche uderzenie jakby metal o metal a nieraz takie jakby jakiejs poduszki ucisniecie). 

Byłem na stacji diagnostycznej, u mechanika. Nic nie widza. Na teście amortyzatorow, szarpakach to nie wychodzi, tzn ze niby są ok. 

Chciałbym teraz wymienić sprężyny aby wyrównać ale nie wiem jakie... Czy nizsze i moze te dzwieki ucichna? Czy ma to znaczenie jak amortyzator z tych sportowych a zwykla sprezyna? Czy lepiej wymienić tył i sie tym nie przejmować? Dodam ze na etykiecie sprezyn ktore kupiłem są wszystkie przekroje silnikow wlacznie z dieslem. Co byscie radzili? Mam możliwość kupić używane oznaczone fiolet i 3 pomarańczowe. Moje były szary i fioletowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Danielde napisał:

Czy ma to znaczenie jak amortyzator z tych sportowych a zwykla sprezyna?

Może tak być, on ma skrócony skok. Ale jeżeli przez jakiś czas było dobrze, to ja bym jednak postawił na jakieś luzy na wahaczach. To skomplikowane zawieszenie i trzeba troche doswiadczenia żeby je zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na stacji szarpal oglądał, mechanik tak samo i niby nic nie znaleźli.... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, wisiel napisał:

a łożyska amortzatora? 

No właśnie tak myślałem żeby kupić używki sprężyny na przód i zrobić przód porządnie a tyłu nie ruszać żeby nie pokiereszować też tyłu jak już go ruszę...

Nie orientujecie się może czy takie przednie sprężyny podejdą do mojego ? Tył wygląda w moim podobnie jak w tym z ogłoszenia (chodzi mi o wysokość), może jest ciut niżej  : https://www.olx.pl/oferta/czesci-audi-a4-b5-1-6-101adp-km-95-00-na-czesci-CID5-IDh14LZ.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do wlepki, tam będziesz miał kategorie wagowe auta, rozkoduj je sobie i poszukaj oznaczenia kolorów sprężyn na forum i kup takie sprężyny jakie powinny być w Twoim aucie, a co do stuków to ja też tak miałem, pierwsze co to na szarpaki, byłem na dwóch stacjach i nic, już miałem w głowie że to maglownica, ale pojechałem jeszcze na jedną stacje diagnostyczną i jednak miałem luz na wahaczu dolnym, ale nie wszyscy potrafili to zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...