Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stan oleju w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie czy mozecie mi powiedziec jaki problem moze wystompic z przetankowania oleju

ponieważ w moim sprzecie jest o.k 0,3 litra wiecej jak maksymalny stan

zrobilem jakies 6000tys km i nic sie nie zmienilo moze odrobine ale jest tak ponat norme

powiedzcie czy sa jakies poważne komplikacje z tym watkiem z gory dzieki pozdrawiam

Opublikowano

wężyk i strzykawka - odciągnij troszkę i nie będziesz się zamartwiał. Podwyższony stan oleju może doprowadzić do nieszczelności w silniku. Dobrze by było jakbyś wspomniał jak i w jakich warunkach mierzysz olej bo wskazania mogą się znacznie różnić.

Opublikowano

Zmierz na ciepłym silniku ok 2 min po zgaszeniu i koniecznie na płaskim podłożu, wtedy wyjdzie najlepszy wynik

Opublikowano

rano odpalam samochód i nagle wydobywa sie pisk ostrzegawczy,paliła sie kontrolka ciśnienia oleju,zgasiłem silnik i odpaliłem poniwnie i było ok(olej w normie 3/4na bagnecie,mobil1 mineralny,temperatura na dworze +12stopni,stan licznika 240tyś kilometrów)co to mogło byc,jakies chwilowe zawieszenie czujnika,czy moze pompa oleju nie podawała oleju?hmmm :confused:

Opublikowano

sisi jeżeli problem nie będzie się powtarzał to się nie przejmuj, ja kilka miesięcy temu też tak miałem (1 raz) i do tej pory się nie powtórzyło na szczęście, myślę że to jakaś chwilowa słabość czujnika

Opublikowano

michua4 zrob tak jak podopwiadali koledzy czyli zmniejsz poziom oleju. majac go za duzo mozesz (duze prawdopodobienstwo) zniszczyc sobie katalizator.

ps. poziom oleju nie powinnno sie mierzyc na cieplym silniku tylko po dluzszym postoju poniewaz wtedy caly olej znajdyje sie w misce i mozna stwierdzic jego faktyczna ilosc.

Opublikowano
poziom oleju nie powinnno sie mierzyc na cieplym silniku tylko po dluzszym postoju poniewaz wtedy caly olej znajdyje sie w misce i mozna stwierdzic jego faktyczna ilosc

a ja mierze z reguły właśnie na ciepłym.

choć na zimnym też mi się zdarza :cool:

zniszczyc sobie katalizator.

o co w tym chodzi ? Nie słyszałem nigdy takiej koncepcji ? 184.gif

Opublikowano

oj to jest bardzo dlugi temat moza by wyklad zrobic. ale ogolnie mowiac jak sie ma za duzo oleju to drastycznie pogarszaja sie parametry spalin i tak w samochodzie ktory ma euro 2 normalnie moze byc nawet gorzej niz euro 1. co to oznacza, mozna sie domyslic.

Opublikowano
Cytat:

zniszczyc sobie katalizator.

o co w tym chodzi ? Nie słyszałem nigdy takiej koncepcji ?

samochód "wyrzuca" nadmiar oleju, który pali się w katalizatorze a to na pewno mu nie służy :confused:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...