Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Nierówna praca silnika - wałek rozrządu, dymienie na biało


dawid922

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , 

mam mały problem w audi a4 b6 1.9 tdi 30 km quattro . Aktualnie jestem w Belgi  byłem u mechanika  i nie wiem czy nie chce  mnie naciagnąć na koszty .. 
Mam problem z Odpalaniem czy to na ciepłym czy zimnym silniku ... 
Sprawdzałem z mechanikiem ,  pompa zaciaga i filter suchy chce mi wymienić popychacz paliwa 
a dwa auto po odpaleniu ma stałem obroty ale jest nierówna praca jak na przesłanym filmiku plus  biły dym ... 
Pojawiło się to po przekreceniu śrub rozrzadu , Vag  pokazał ,ze toleranca została przekroczona . 
Po przekreceniu zaczeło lepiej palić ale  pojawiły sie dolegliwosci wymienione powzyej .. nierówna praca i dym , a  rozruch silnika po  miesiacu wrócił  do punktu wyjscia... 
Tak więc zdiagnozowano na   "oko"  zniszczony wał rozrzadu ....  Obroty te same ale gdzies jeest wytarty wał do tego chca wymieniac  rozrzad .. 
Co o Tym myslicie ?  Za wszsytk oz cześciami chca wziac 800 e

video-1499008003.mp4

Edytowane przez dawid922
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi, ale żeby oczekiwać pomocy to trzeba się znać na mechanice na tyle by potrafić nazwać części o które się rozchodzi i opisać problem szczegółowo. Czym więcej  opisu i jest on bardziej konkretny to większa szansa by coś trafnie doradzić.

Na podstawie Twojego opisu można tylko zgadywać  :hi:

A jak mam zgadywać to obstawiam problem z układem paliwowym, do sprawdzenia pompa paliwa w zbiorniku i  pompa tandemowa ( z tyłu głowicy silnika, przy ścianie grodziowej ).

Pomierzyć ciśnienia , pompka w zbiorniku powinna dawać ok 1 bar a tandempompa w zależności od obrotów silnika :

880 obr/min - 3,5 Barów

1500 obr/min - 6,0 Barów

2000 obr/min - 7,0 Barów

3000 obr/min - 8,0 Barów

4000 obr/min - 9,0 Barów

pobrane.jpg

Na zielono zaznaczony króciec pomiarowy na tandempompie.

Jak dobrze pamiętam to jest tam gwint wewnętrzny 12x1,5 (mm).

A jak włączasz stacyjkę to w ogóle słychać przez chwilę pracę pompki paliwa w zbiorniku ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale ile teraz wynosi ten kąt synchronizacji ? ? ? Biały dym to możliwy lejący wtryskiwacz... Masz dostęp do VAG-a, żeby zroić podstawowe logi ? 

P.S i nie wał a wałek rozrządu :P Popychacz paliwa ? Chodzi Ci o tandem pompę czy tą w baku ? 

Jak zdejmiesz pokrywę, to powinno być widać w jakim stanie jest wałek i czy rzeczywiście krzywki są przytarte... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Przykro mi, ale żeby oczekiwać pomocy to trzeba się znać na mechanice na tyle by potrafić nazwać części o które się rozchodzi i opisać problem szczegółowo. Czym więcej  opisu i jest on bardziej konkretny to większa szansa by coś trafnie doradzić.

Na podstawie Twojego opisu można tylko zgadywać  :hi:

A jak mam zgadywać to obstawiam problem z układem paliwowym, do sprawdzenia pompa paliwa w zbiorniku i  pompa tandemowa ( z tyłu głowicy silnika, przy ścianie grodziowej ).

Pomierzyć ciśnienia , pompka w zbiorniku powinna dawać ok 1 bar a tandempompa w zależności od obrotów silnika :

880 obr/min - 3,5 Barów

1500 obr/min - 6,0 Barów

2000 obr/min - 7,0 Barów

3000 obr/min - 8,0 Barów

4000 obr/min - 9,0 Barów

pobrane.jpg

Na zielono zaznaczony króciec pomiarowy na tandempompie.

Jak dobrze pamiętam to jest tam gwint wewnętrzny 12x1,5 (mm).

A jak włączasz stacyjkę to w ogóle słychać przez chwilę pracę pompki paliwa w zbiorniku ?

Napisałem  przeciez...  ,ze  pompa wporzadku ... 
Czyli jak włączam stacyjkę  to słychać pracę pompki paliwa  w zbiorniku. 
odnosnie spadku mocy to ne czuje ....

Edytowane przez dawid922
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

No dobra, ale ile teraz wynosi ten kąt synchronizacji ? ? ? Biały dym to możliwy lejący wtryskiwacz... Masz dostęp do VAG-a, żeby zroić podstawowe logi ? 

P.S i nie wał a wałek rozrządu :P Popychacz paliwa ? Chodzi Ci o tandem pompę czy tą w baku ? 

Jak zdejmiesz pokrywę, to powinno być widać w jakim stanie jest wałek i czy rzeczywiście krzywki są przytarte... 

na Vagu było + 3.0      -3.0  :)  zsynchronizowałem :)
Zrobiłem podstawowe logi ale nic nie widać niepokojącego Wg Wag wszystko jest ok ... 
 Umówiłem ,się z mechanikiem ,ze najpierw  zdejmujemy pokrywę i ogladamy wałek ...  bo na oko to nic sie nie robi 
Bo chciał juz kupywać  :) 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...