Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prosba o analize logow 2.5 TDI BGD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałeś jakieś błędy w silniku? Do 2300obr masz niedoładowanie, od 2400 do 3000obr przeładowanie i dalej niedoładowanie. Sprawdź wężyki podciśnieniowe, zrób logi basic setting grupy  03 i osobno 011 oraz dynamiczny grup 03 i 01, każda z grup osobno.

Opublikowano

Jak pierwszy raz robilem 011 dynamiczny  to wyskoczyl blad  00575, wczesniej nie bylo bledow.  Probowalem go kasowac, ale wracal. Objawem byl brak mocy, wszystko wrocilo do  normy podczas jazdy i po tym zrobilem loga jeszcze raz. Jak wyczytalem na forum- diagnoza to prawdopodobnie zawor N75, ale czy napewno?

Od niedawna mam audiczke i od poczatku byl taki problem, autko przyspiesza w miare normalnie od dolu, a przy 2000 obr. czuc ewidentnie,  zmule(najczesciej na  zimnym silniku jest to najbardziej wyczuwalne), pozniej ok. 2400 lub 2600 zaczyna ciagnac do 3600. Po zagrzaniu do 90 st jest duzo lepiej, jednak czuc ze turbo" zalacza sie " raz wczesniej raz pozniej.

Zanim zrobilem logi wygrzalem dobrze autko, po wszystkim wracalem do domu i tak ciagla, ze pojechalem dluzsza droga zeby sie nacieszyc.

Co radzisz w takiej sytuacji? N75- grucha czy kierownice turbiny :/

Logi pomoga ?  czy trzeba fizycznie tam zajrzec? i jeszcze jedno pytanie- w  jakim zakresie obrotow powinna pracowac turbina?

LOl z gory dzieki, mam  nadzieje ze nie za duzo tego :)

Opublikowano

Po pierwsze to logi niekompletne.

 

zrob wszystkie grupy i wrzuc raz jeszcze.

000, 001,003,004,007,013,014,018

i BS  003,004,010

Opublikowano
W dniu 10.10.2017 o 21:15, slawinio napisał:
W dniu 10.10.2017 o 21:15, slawinio napisał:

Po pierwsze to logi niekompletne.

 

zrob wszystkie grupy i wrzuc raz jeszcze.

000, 001,003,004,007,013,014,018

i BS  003,004,010

Ktore staryczne, a ktore dynamiczne

BS tylko statyczne?

 

Opublikowano (edytowane)

Na razie tylko statyczne wszystkie

Edytowane przez slawinio
Opublikowano

Zrobilem logi, jesli chodzi o grupe 010  w BS to wyskakuje, ze jest nie dostepna...

W dwoch przypadkach mialem wrazenie  jakby zaciela sie komunikacja na chwile, ale nie wyskoczyl blad, wiec kontynuowalem( bodajze w  003 i 014- sie okaze )

014-stat.csv

018-stat.csv

bs003-stat.csv

bs004-stat.csv

000-stat.csv

001-stat.csv

003-stat.csv

004-stat.csv

007-stat.csv

013-stat.csv

Opublikowano (edytowane)

Troche malo rozgrzany silnik. 77 stopni. Powinno byc  powyzej 85 stopni.

 

poza tym kąt wtrysku bardzo pozny  4.6 atdc na late( log 004 bs) trzeba go przyspieszyc w okoloce 0-1 atdc na late. I od tego zacznij.

jedna korekcja jest dziwnie wysoka - 2.2 ale moze wynikac ze zlego kata wtrysku.

tylko pamietaj zeby silnik byl dobrze rozgrzany.

Edytowane przez slawinio
Opublikowano

Wlasnie z tym rozgrzaniem może byc problem, bo cos ewidentnie jest nie tak. Wskazania na zegarach to 90 stopni( wiem że nie jest to dokladny wskaźnik), a w kompie 77.  Z koleii żeby wskazówka pokazała 90 to trzeba było trochę powstawiac, a jak sie trochę odpuści to spada trche poniżej przy spokojnej jeździe. 

Podejrzewam termostat, ale czytalem też że może być czujnik temp. plynu.

Co robić w pierwszej kolejności ?

Opublikowano

Musisz sprawdzic czujnik. To co pokazuje najlepiej rano jak zimny (007 )i porownac z tym co pokazuje na zegarach w grupie 17 instruments w vagu. Opisy jak sprawdzic to sa na roznych forach.

Opublikowano (edytowane)

"Wskazania G62 (temperatura silnika dla komputera) odczytujemy w [01 – Engine] potem [Meas. Blocks – 08] i log grupy 007. 

- Wskazania G2 (temperatura silnika dla zegarów) odczytujemy w [17 – Instruments] potem [Meas. Blocks – 08] i log grupy 003 " info.z forum newbeetle----->http://forum.newbeetle.pl/printview.php?t=5719&start=0

Wychodzi na to,że temperatury pokrywają sie dla komp i zegarów- na zdjeciach jest rozbieznosc 5,5 stopnia, ale to dlatego, ze byly zrobione w odstepie czasu na odpalonym siniku, a ogolie to rosly w takim samym tepie. Wiec wychodzi na to, ze czujniki sa dobre, a problem z zagrzaniem silnika to termostat.

Mimo wszystko sprobuje wyregulowac kat wtrysku jak najszybciej, termostat musi poczekac bo wymiana nie jest taka prosta :/

 

 

 

IMG_20171019_090025.jpg

IMG_20171019_085942.jpg

Edytowane przez Dzedajko
Opublikowano

Ale zeby poprawnie ustawic kat wtrysku musisz miec odpowiednią temperature. Moze wylącz wentylator podczas dogrzewania auta. 

Opublikowano

Pojezdze troche z podlaczonym kompem, zobaczę jaką temp. Max mogę osiągnąć, jesli uda sie wejsc powyżej 85 st zrobie nowe logi BS 004, juz wiem jak mniej więcej je czytać. Jesli uda sie dluzej utrzymać temp. powyżej 85 st zrobie regulacje kąta...

Dzięki za link, jak ustawiac kąt - przyda sie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...