rzeźnik. Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 witam , problem jest taki że drążek zmiany biegów nie chce sam wracać do położenia neutral na biegu jałowym . rano ,jak wsiadam do auta jest spoko ,tzn sam odbija ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów już nie i zostaje w miejscu w którym go zostawię . proszę o pomoc o co chodzi bo już mi się pomysły wyczerpały dodam że skrzynia pracuje prawidłowo .
GRazny Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 oj poszukaj kolego... nazywało się to w szukajce "zamarźnięte biegi" czy coś takiego... problem leży po stronie cięgien... jak znajdziesz to jest informacja o zestawie naprawczym do tego ale z tego co pamiętam to od góry się nie dostaniesz więc robocizna rośnie... sam teraz nie mogę znaleźć... ale w AVF to częste
rzeźnik. Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2009 nie chodzi mi o zamarzanie , słyszałem o tym i raz mi nawet zamarzły . chodzi o to że drążek po przejechaniu kilkudziesięciu km nie wraca do położenia neutral na biegu jałowym . postoi noc , nieważne czy lato czy zima i rano jest ok
Pawlo 2004 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Ale jak znajdziesz w szukajce ten temat to będzie tam cały schemat zapodany przez kolege Musashi wszystkich pierdołków które są odpowiedzialne za biegi. Wiem ze coś takiego było tam na bank
GRazny Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Ale jak znajdziesz w szukajce ten temat to będzie tam cały schemat zapodany przez kolege Musashi wszystkich pierdołków które są odpowiedzialne za biegi. Wiem ze coś takiego było tam na bank właśnie też to pamiętam... nawet kody zestawu naprawczego chyba podał... coś ostatnio kiepsko szukałem http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_zamarzniete_biegi-t22193.30.html "poza tym mechanizm mozna regulowac (od srodka samochodu). " - a jednak...
Weekendowy Opublikowano 16 Maja 2013 Opublikowano 16 Maja 2013 Pozwolę sobie odkopać ten wiekowy temat, bo podobny problem występuje u mnie. Przeczytałem wątek http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-12/b6-awx-zamarzniete-biegi-14551/, więc już coś tam wiem. U mnie w B6 z silnikiem AVF problem jest następujący. Od momentu gdy zaczęło się robić ciepło drążek zmiany biegów czasami chodzi opornie i nie chce wracać do pozycji zero. Szczególnie ze strony lewej czyli w kierunku biegu nr 1 i 2. Drążek wraca na luz bardzo powoli co na przykład powoduje, że zmieniając z 2-ki na 3-kę muszę pomóc drążkowi wrócić na luz, bo inaczej "pchając do przodu" będzie haczyła i trójka nie wejdzie. Problem w niewracaniem drążka zmiany biegów nie występuje rano gdy auto stoi w garażu podziemnym. Pojawia się dopiero po jakimś czasie gdy auto się zagrzeje. Olej w skrzyni wymieniony jakieś 2 lata temu. Mam następujące wątpliwości: 1. Czy któryś z przekazujących ruch drążka na cięgna może powodować opór? Patrząc na poniższy rysunek podejrzewałbym coś na styku elementu 14 i 1 2. Czy przyczyną takiego zachowania może być zużyta poduszka pod skrzynią biegów? Auto jest w 2004 roku i ma przejechane prawie 250 tys. 3. A może to już umierające sprzęgło/koło dwumasowe? Przeciw przypadkom 2 i 3 przemawia fakt, że drążek chodzi normalnie po postoju w garażu lub przy chłodniejszych dniach. Co o tym myślicie?
maf Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 Przerabiałem ten temat jakiś czas temu. Problem leży nie w kasecie wewnątrz auta, a pod nim. Na cięgnach zmiany biegów jest taka pomarańczowa gumka którą wystarczy zdjąć i napchać do środka smaru. Najpierw jednak radzę psiknąć tam jakiegoś penetratora typu WD40, później wypłukać go i dopiero na suche elementy nałożyć smaru. Zestaw naprawczy o którym była mowa ma numer 8E0798151
Weekendowy Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 Dzięki za informacje. Podjadę do mechanika i zlecę wykonanie takiego smarowania. Początkowo bałem się, że to może być coś poważniejszego, ale skrzynia wydaje się pracować normalnie. @maf: Jak okaże się to to masz u mnie piwo :-)
maf Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 Może niestety być też tak, że smarowanie nie pomoże i będziesz musiał zamówić i wymienić ten zestaw naprawczy. Kolega tak miał i smarowanie nie pomogło. Elementy za długo u niego pracowały na "sucho".
Weekendowy Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 Dzisiaj było chłodniej i bardziej wilgotno, więc skrzynia chodziła jak powinna. Trzymam kciuki by smarowanie pomogło. Jak nie pomoże to trudno, będzie wymieniony zestaw naprawczy. Ważne, że to nie sama skrzynia, bo przy niższej temperaturze drążek zmiany biegów działa dobrze.
Szymanek31 Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 Panowie, podpinam sie pod temat. a czy biegi ktore wchodza dobrze, ale przy zmianie z dwojki na trojke jest taki maly zgrzyt i to za kazdym razem? chyba ze bardzo powoli wrzucam ten bieg wtedy jest ok ale poza tym to zgrzytanie wystepuje wlasnie przy zmianie na ten bieg, oczywiscie to maly zgrzyt ale denerwujacy dlatego moze ktos wie co moze byc przyczyna?
maf Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 Najpierw spróbuj wyregulować cięgno 13 śrubą 19. Jeśli dalej zgrzyta przy zmianie tylko z 2 na 3 to ja obstawiałbym synchronizator 3jki. Sprawdź czy jest podobnie podczas postoju na płaskim i z przodem uniesionym do góry, a później tyłem aby wykluczyć poduszki skrzyni.
Szymanek31 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Najpierw spróbuj wyregulować cięgno 13 śrubą 19. Ok dzięki, a powiedz mi jak to zrobić? jezeli chodzi o zmianę biegów na postoju to na płaskim jest ok, a reszty nie patrzyłem jeszcze. Dziś zobaczę.
Weekendowy Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 maf Diagnoza postawiona przez Ciebie okazała się słuszna. Mechanik rozebrał cięgna, wyczyścił a następnie nawtykał smaru (twierdzi, że jakiegoś specjalnego ) gdzie się da. Jak na razie mam za sobą trasę 200km przy słonecznej pogodnie i dzisiejsze kręcenie po mieście w temperaturze ponad +20 stopni i mechanizm chodzi tak jak powinien. Mam nadzieję, że smarowanie rozwiąże problem na dobre i biegi będą chodziły tak jak teraz. Dziękuję za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się