Jump to content
IGNORED

[ALL B6] Chiptuning a serwis


Recommended Posts

Posted

Witam

Jestem przed wizyta u Rogala i mam pytanko.

Otoz na swoja B6 mam jeszcze 4 miesiace przedluzonej gwarancji i musze naprawic termostat i oddac do serwisowania.

Czy serwis Audi po podlaczeniu do komputera od razu sie zorientuje, ze auto jest po modyfikacji? (i tym samym uniewazni gwarancje?)

Czy tez, zeby to wykryc musza glebiej poszukac (porobic jakies logi itd)? I czy naprawa termostatu moze im dostarczyc informacji, ze auto jest zawirusowane?

Pozdrawiam

Daniel

Posted

dobre pytanie. Po podłączeniu kompa da się sprawdzić pewne parametry świadczące o chiptuningu. Jak Twoj jest na gwarancji :shocked: to moga wgrac jakis aktualny soft fabryczny i po chipie :decayed:. Generalnie jak nie poszukaja to sie nie zorientuja. ale poczekajmy na lepszego znawce serwisów niż ja :hi:

Posted

W serwisie sa wstanie wykryc modyfikacje,najpierw zrob termosta pozniej chip

Posted

zdaje sobie sprawe, ze serwis jest w stanie wykryc,

ale czy dowiedza sie o tym zaraz po podpieciu do kompa (wyskoczy im wielka informacja na ekranie "UWAGA Auto tunigowane" :) czy raczej musza sie wglebic, zeby to stwierdzic? (np podczas jazdy itp)

Posted

A co ma termostat do chipa? Nikt normalnie nie sprawdzi dawki paliwa przy obciązneiu jeśli temp wody się wiesza lub jest coś związnego z woda. Bez przesady. Przecież nie wyskoczy mu w błędach silnikowych informacja: " MAM CHIPA"

Posted

Watpie zeby zrobili Ci logi... bo po nich [o ile spece tam sa na tyle kumaci] mozna latwo sprawdzic, czy auto ma cos wiecej niz serie.

Posted

Zazwyczaj jest, że jak klient jest normalny i nie ma do wszystkich pretensji, to nawet jak coś jest do zrobienia a nie mające związku z tym że auto ma chipa, to przymykają oko. Nie chcą po prostu tracić potencjalnego klienta na naprawy pogwarancyjne.

W przypadku gdy klient jest upierdliwy, to w serwisie znajdą najmniejszą okazje by zabrać gwarancje.

Natomiast w przypadku napraw gwarancyjnych związanych z uszkodzeniem silnika, turba, sprzęgła czy skrzyni biegów, to serwis jest zobowiązany dołączyć do protokołu naprawy wynik z VASa testu na chiptuning.

Posted

Oraz jeżeli mają podejrzenia, to uruchamiają "procedurę sprawdzającą", która może im pomóc w wykryciu modyfikacji oprogramowania.

Posted

Jeżeli auto przyjezdza na konkretna usteke ktora nie jest zwiazana za sprzegłem, dwumasem,akcja fabrycza polegajaca na sprawdzeniu softa w sterowniku silnika, badz ze skrzynia lub innymi dolegliwosciami to nikt tego nie sprawdzi. Jezeli twoje auto przyjezdza na wymiane termostatu to wykonuje sie robote i koniec. nikt Ci nie bedzie podpinał VASa(za ktorego bys zapłacił) zeby zobaczyc temp na kompie. Ale wspominałeś że " oddajesz do serwisowania" czy to sie wiarze z przeglam okresowym?.BT: Kiedyś był taki przypadek Caddy 1.9 105KM. Pan zgłaszał slizgające sia sprzęgło i dwumasa(auto 35 tysi przelotu). pojezdzie probnej wrazenia były takie jak by miał 150KM. W tym konkretnym przypadku nie uznano gwarancji. A czy stracił GWA to już niewiem. Moim zdaniem mozesz smiało pojechać na wymiane termostatu, pod warunkiem ze nie beda podłączać VASa i nie beda sprawdzac oprogramowania sterownika silnika. Takie jest moje zdanie. Pozdro

Posted

Dla mnie osoby nie znającej się za bardzo na temacie sprawa jest prosta-jeżeli wytrzymałeś tyle bez poczekaj do końca gwarancji a potem zapitalaj do nadwornego tunera Witka ( ja też u niego byłem ) :good: i wgraj programik ....

Pozdrawiam PIXI

Posted

Wiem że kolega juz jest po zabiegu u Nas ale jestem takiego samego zdania jak PIXI.

ALBO gwarancja albo TUNING. Jezeli tuningowane auto bedziesz chciał naprawiac w serwisie (mowa o czasciach które np. padły przez tuning) to tak jakbys oszukiwał własną Matke. To jest troche nie fer zeby podnosic moc ponad to co zaoferowała/policzyła fabryka a potem jeszcze oczekiwac ze naprawia to za free na gwarancji. Akurat termostat to czesc która tak samo zuzywa sie w seryjnym i tuningowanym silniku wiec nawet gdyby odkryli modyfikacje to mozna by sie z nimi sprzeczac. Ale czesci typu pompowtrysk, turbina, sprzegło moim zdaniem powinnes zmieniac na wlasne konto.

Oczywiscie nie zycze Ci tego, ale to jest tylko samochód i wszystko moze sie stac. Ktos madry kiedys powiedział że w ASO sa place wypełnione uszkodzonymi seryjnymi autami wiec tuningowane takze moga sie popsuc.

Co do gwarancji i modyfikacji takie mam zdanie, kazdy oczywiscie moze miec swój poglad ale troche sprawiedliwosci niech bedzie na tym swiecie.

Pozdrawiam

Posted

A jeżeli spowrotem wgra się serie to też ASO bedzie wiedzieć?

Posted

A jeżeli spowrotem wgra się serie to też ASO bedzie wiedzieć?

hmm a jak? ??? mi osobiscie wydaje sie ze nie ma szans. wiec mozna robic bajer wgrywac i kasowac wgrywac i kasowac :wink4: :wink4: tylko placic trzeba za to :tongue4:

Posted

Chciałbym żeby tak było ,bo niebawem będę stał przed podobnym dylematem ,czy wirusować podczas gwarancji.No ale mi się wydaje ,że było by to za proste żeby było możliwe.Raczej na pewno zostaje jakis ślad po wirusie,ale może niech sie wypowie jakiś fachowiec w tym temacie.

Posted

Ty masz sterownik EDC15 tam można sobie bezkarnie i bezsladowo wgrywac. Powyzej tej grupy sterowników robi sie pod górkę. Pozdrawiam

Posted

ale czy ten kto wgrywa swój soft nie musi o tym wiedzieć i nie zabezpiecza go hasłem? wiem że u mojego kolegi przy powtórnym modzie softu tuner w niemczech miał problem ze skopiowaniem poprzedniego programu i musiał go wykasować wgrywając swój program, czy oryginalny soft nie ma takiego zabezpieczenia po którym serwisant może podejrzewać że było grzebane?

[br]Dopisany: 13 Luty 2009, 12:00_________________________________________________tylko pytam,mogę błądzić :wink4:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...