Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check Engine + EPC wibracje - pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prośba o pomoc. 

Pacjent 2.0 TFSI CAEB 10.2010 - przebieg 118 tys.

Samochód mam od 2 tygodni. Był tankowany przez poprzednich właścicieli tylko 98. Zdarzyło mi się zatankować 95. Po przejechaniu 15km. Przy wejściu na ponad 3tys. obr wskoczył migający checkengine po jakimś czasie EPC. Pojawiły się znaczne wibracje na samochodzie.

Kody błędów w silniku

7 błędów: 

Idle Control System P0506 - RPM Lower than Expected

Cylinder 1 - P0301 - Misfire Detected

Cylinder 2 - P0302 - Misfire Detected

Cylinder 3 - P0303 - Misfire Detected

Cylinder 4 - P0304 - Misfire Detected

Cylinder Disabling - P130A

Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300

 

Opublikowano

To raczej nie od benzyny

Błąd który spowodował wypadanie zapłonów i szarpanie odnosi się do sterowania przepustnicy paliwo - powietrze.

Za niska zadana wartość powietrza

 

Być może ujawniła się jakaś nieszczelność i zasysa lewe powietrze lub np przepustnica jest zasyfiona ale raczej bym się kierował w kierunku nie szczelności..

Po skasowaniu wrócił ?

Nie powinno być nic groźnego musisz oddać do kumatego mechaniora do przeglądu jak wraca..

Opublikowano
14 minut temu, Robero321 napisał:

To raczej nie od benzyny

Błąd który spowodował wypadanie zapłonów i szarpanie odnosi się do sterowania przepustnicy paliwo - powietrze.

Za niska zadana wartość powietrza

 

Być może ujawniła się jakaś nieszczelność i zasysa lewe powietrze lub np przepustnica jest zasyfiona ale raczej bym się kierował w kierunku nie szczelności..

Po skasowaniu wrócił ?

Nie powinno być nic groźnego musisz oddać do kumatego mechaniora do przeglądu jak wraca..

Dziękuję za odpowiedź.

Tak błędy nie wszystkie (misfire) wróciły po skasowaniu. 

To czasem nie cewki lub świece? popularny błąd w tych modelach?

Opublikowano

Nie na wszystkich garach jednocześnie 

Silnik mają wbudowane "takie niby zabezpieczenie" jak coś nie tak jest np ze sterowaniem wtedy losowo wywalają  zapłony...

Przy uwalonej cewce błąd miał byś na konkretnym cylindrze a ty masz na wszystkich  w losowej kolejności.

W starszych silnikach podobnie jest gdy np uwalony jest katalizaor a czujniki to wykryją równiez wywala zapłon na losowych garach

 

Szukaj przy podciśnieniu, powietrzu - czujnik powietrza, przepustnicy itp..

 

Opublikowano

wykrec swiece i sprawdz czy w ktoryms cylindrze jak np otworzysz drzwi kierowcy i zalacza sie pompa paliwa elektryczna  nie pojawaia sie paliwo w duzej ilosci. objaw twój wyglada na padniety wtrysk (czesto sie zdarza, wtrysk sie zawiesza i leje paliwo bezposrednio do cylindra)

Opublikowano

Dziękuję za pomoc. Podjadę do jakiegoś serwisu VAG może ogarnął to.

Opublikowano

Problemem okazała się cewka zapłonowa na pierwszym cylindrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...